Gjest Gjest Skrevet 20. august 2005 #41 Del Skrevet 20. august 2005 Fordi.. Det er fantastisk å kjenne seg lett og rask på foten. Fordi det er deilig å gå i skogen og la roen synke inn. Fordi jeg har psykiske plager så det holder (halvt uføretrygdet), og det hjelper veldig på både angst, tvang, depresjon og evne til å tåle stress. Jeg ser bedre ut. Helsegevinst. (Og - eh - er halvt student også - har sykdomslære nå - og da blir man akkurat hypokonder nok av alt pratet om åreforkalkninger og kreft, etc, etc, til å hoppe inn i joggebuksa og skrelle gulrøttene! Fyttirakkern så opptatte vi på kullet er av helse nå.. ). Fordi det er GØY med mange treningsformer, å danse, klatre, mestre. Fordi.. ja.. ALT blir bedre av trening og jeg kjenner jeg blir GAL her jeg sitter og har hatt en periode med lite aktivitet.. :/ Takk for denne tråden - jeg har nettopp peppet meg selv til et nytt og bedre liv (igjen..) Ps Linnea: Jeg tror ikke et øyeblikk på deg, trening hjelper! Mener ikke å være slem, bare litt.. streng.. jeg gikk på psykiatrisk dagavdeling en gang, da var det obligatorisk å trene to ggr/uke - og vi BLE bedre, trass alle tenkelige og utenkelige motforestillinger fra mange av pasientene. Jeg syns ikke nødvendigvis du skal presse deg til noe du ikke liker, men heller finne en treningsform du syns er lystbetont. Hvis du for tiden har det forferdelig, slik det virker på dette forumet, og du ikke orker å gjøre noenting, og alt er uutholdelig.. så kan du like godt presse deg til å trene som til noe annet du ikke liker..? Fordi det GJØR godt. Håper du ikke tar dette ille opp, det er et velment råd fra meg (eller forresten, bli gjerne sint på meg, for det er vanskelig å være rasende og deprimert samtidig Vil at du skal komme deg ut av skiten.) Ok. Beklager at jeg beveget denne tråden litt vekk fra det opprinnelige spm, men syntes det var verdt et forsøk på å hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nana Skrevet 20. august 2005 #42 Del Skrevet 20. august 2005 Jeg trener fordi jeg føler meg så mye bedre da! I perioder jeg ikke har trent (f.eks pga sykdom) merker jeg at jeg etter et par uker er mer negativ, sur, amper og utålmodig enn når jeg får trent regelmessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 20. august 2005 #43 Del Skrevet 20. august 2005 Jeg trener for å få mer energi, for å forebygge, for å få en sterkere kropp og selvfølgelig for å bli fastere i fisken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzo Skrevet 21. august 2005 #44 Del Skrevet 21. august 2005 Rett og slett for å føle meg vel og holde meg i form. Dessuten er det gøy å trene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 21. august 2005 #45 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Jeg trener fordi det er gøy, sosialt, morsomt, hyggelig, utfordrende, jeg holder meg i form, gir meg noe å tenke på, får tankene bort fra andre ting, får ut aggresjon, gir meg selvtillitt, får treffe mange nye mennesker, får ta ansvar, prøvd seg, fordi jeg også er trener og dommer, gir meg god kroppsbeherskelse og formidler en del av en spennende kultur, tenkemåte og filosofi. Mvh Yvonne Endret 21. august 2005 av yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå