Gå til innhold

Hvorfor trener du?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Joda, jeg trener fordi jeg synes det er gøy! ;)

Og fordi det gjør at jeg kommer meg gjennom hverdagen uten smerter, det regulerer døgnrytmen min og appetitten min, holder vekta under kontroll og rumpa på plass, og ikke minst: bra form gir bedre sex!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener fordi jeg synes det er gøy å merke fremgangen . Jeg liker helst å løpe ute , og da gir det meg en naturopplevelse også i tilegg til at det er føles så riktig å la kroppen arbeide ;) Jeg synes det er viktig å ha overskudd til å mestre hverdagen , og det får man ved trening. Nå skal det sies at jeg synes kun jogging og gåturer er gøy. Hater å sykle og aerobic er ikke helt min stil. Svømming om sommeren er litt artig også da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener for å holde holde meg slank/iform og for å få overskudd.. Er noe med fysisk aktivitet som hever humøret noen hakk.. :) Anbefales på det varmeste.. ;)

Joggingen, derimot, styrer jeg unna.. 20 min jogging er for meg hardere enn 2 timers sykling.. :roll:

Endret av hecuba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake i den tiden jeg trente mye så trente jeg for å holde meg i form, for å ikke gå opp i vekt og for å få litt mer muskelmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spacegirl

Jeg svømmer fordi jeg elsker det :) . I tillegg er det sosialt. Jeg bor på et lite sted, og møter alltid noen kjente på svømminga. Jeg går også på spinning, selve treninga er ikke særlig morsom, men går dit mest for det sosiale. Treffer kjentfolk der, og så går vi gjerne på kafe etterpå. Kjempekoselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vi se, jeg trener fordi:

-Å holde seg slank?  ja, eller ihvertfall for å holde kroppen i den formen jeg liker.

-Bedre kondisjon for å klare hverdagen bedre?  det er ett gode som jeg liker ja.

-Med tanke på helsegevinsten?  en av hovedgrunnene. -Konkurranseidrett?  jepp, konkurranse gjør treningen enda mer moro.

-Nyter selve treningen og liker å være i bevegelse? hovedgrunn nr to.

-Få ut følelser    funker det også til.

-For å bli fysisk sliten og for å få sove?  fysisk sliten er godt å være, slapper mer av da. -Det sosiale?  ja, i stor grad.

-Rent tidsfordriv?  nja.. ikke i stor grad.

-Annet?  hater å ikke få brukt kroppen, føle at den virker godt og kan gjøre ting jeg vil den skal gjøre, og vise meg selv at jeg kan gjøre ting ikke alle andre får til. ;)

dekker ganske godt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig alternativet, da? Jeg trener fordi jeg har altfor mye innestengt energi (nesten som han karen med alle somrene og vintrene i Askeladden og de gode hjelperne), og går det mer enn to dager mellom treningsøktene, blir jeg rastløs og sur som et innestengt villdyr.

Ellers vil jeg selvsagt bygge styrke og vedikeholde eller helst forbedre kondisjonen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppgitt

Her var det mye deppa greier.....

Men jeg trener, av og til bare litt, og andre ganger masse....ettersom hva jeg har mulighet og lyst til.

Trener en del mot langrenn, men har trappet ned litt. Nå trener jeg mest på treningssenter, og det trives jeg godt med!! Der treffer man masse folk, og man får seg "treningsvenner"! På et senter kan man trene sammen selv om man ikke er på samme styrke-/kondisjonsnivå! Og det beste, man kan slutte treningsøkten når man vil. I motsetning til en joggetur, kan liksom ikke stopp midt i skogen...må på en måte hjem....

Trener fordi jeg liker det, jeg og venner tar gjerne en tur og trener for det sosiale isteden for å sitte i sofaen å skravle. Vi skravler masse mens vi trener:)

Liker å holde meg i form, trives MYE bedre med meg selv da!! Fordi jeg vet det er sunt....... Fordi det er mange kjekkinger på treningssentret (og nei, det er ikke bare fitness-folk der, fleste er mosjonister som meg selv!)

Og trener for da kan jeg spise det jeg har lyst til uten å legge på meg og føle meg usunn.

Så sånn er det......trening er sosialt og trenger ikke være et blodslit. Tenk over det!

Ha en fin dag alle treningsentusiaster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener fordi jeg vil holde meg i form, og forbli slank, pluss at jeg vil nyte av alle de andre helsemessige fordelene som følger med :) Synes det er morsomt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener fordi jeg føler jeg må helsemessig, pluss at det er gøy. Og det er jo greit å holde seg litt i form, har ikke lyst å ende opp som en feit sofagris.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst trener jeg for å holde vekta sånn noenlunde stabil. Sliter litt med å komme meg avgårde på trening, men når jeg først er der så er det jo faktisk litt gøy. Noe av det aller beste med å trene, er den gode følelsen som kommer etterpå. Deilig å synke ned i sofaen med en tekopp og et pledd etter en skikkelig hard treningsøkt :)

En annen grunn til at jeg trener, er helsegevinsten. Jeg utdanner meg til et fysisk krevende yrke, og prøver å forberede kroppen min på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

* Fordi det er gøy! Musikken, føle at jeg bruker kroppen, møte nye folk, jeg ser bra ut i treningstøy....

* Helsegevinst, mer overskudd, bedre humør

* Utseende; holder vekta, strammere kropp som holder seg ung lengre,

* God samvittighet; trening gir avlat for fyllekuler og godteorgier på lørdagskveldene... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jenny_*

Jeg trener spinning fordi det er sosialt, morsomt og man får virkelig brukt kroppen!

Jeg trener også styrke for å få mer muskler i forhold til fett, se mer atletisk ut, få sterkere kropp og for at ikke skjelettet skal bli sprøtt og jeg skal utvikle beinskjørhet når jeg blir elsre. Faktisk er det utrolig viktig å være nøye med kosthold og mosjon i YNGRE dager for å forebgygge dette. Styrke trner jeg sammen med kjæresten min som er min personlige trener-så jeg had veldig vanskelig for å skulke treningen :ler:

Jeg trener også ved å sykle i terreng og løpe i terreng. Dette er trening jeg synes er utfordrende og jeg kjenner at jeg sikkerlig for brukt kroppen!

Sånn samlet sett trener jeg vel fordi

- Jeg forebygger plager og sykodom senere i livet

- Jeg får brukt energi og FÅR energi av trening også..

- Jeg blir sterkere,ser sporty ut og beholder en fin kropp

- Jeg kan unne meg godteri og en stor middag oftere uten at jeg går opp i vekt

- Jeg blir mer besvisst på å leve sunt-jeg ser hve treningen gjør for meg og blir mer motivert til å trene og holde kroppen i form

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_snuppa_*

Jeg trener fordi;

-Det gir meg mer energi og overskudd

-Forbrenne

-Holde meg i form- og bli i bedre form

-Frisk luft

-God samvittighet til å skikkelig kose meg med det jeg vil ellers...

Ja, det kan være et skikkelig ork å skulle trene når man ligger på sofaen etter middagen. Derfor spiser jeg alltid middag etter treningen, og heller et knekkebrød før jeg trener. Dessuten, når det føles som ork, så er det bare til man har fått skiftet til treningsklær, kommet seg ut og begynt å trene. Da er orket over.

Dårlige unnskyldninger for ikke å trene:

-Lat/orker ikke. Man får jo mer energi av å trene!

-Langt til nærmeste treningssenter. Hallo? Man trenger ikke treningssenter når man har naturen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg gidder ikke å trene. Tror ikke jeg blir noe lykkeligere av å trene heller? Også er det så kjedelig å trene. Men livet er jo bare kjedelig ja.

Trening er veldig bra for psyken også- humøret blir mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener kondisjon for å holde kroppen i form, for jeg vil gjerne være sunn og frisk.

Jeg trener styrke for å forsøke og se bra ut!! ..og for å få bukt med de hersens ridebukselårene mine... som jeg nå begynner å innse ikke lar seg knekke ved hjelp av trening - arrrrgh! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener/ spiser normalt for å få overskudd i hverdagen som alenemor til to med full jobb. Og for å forebygge skader/sykdommer og sånt. Jeg er ikke akkurat tynn. Mer normal, men akkurat det driter jeg i, så lenge jeg er i fin form. Det er leeeeenge siden jeg var skikkelig syk! BANK I BORDET! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener først og fremst fordi jeg vet at regelmessig fysisk aktivitet genererer en veldig stor helsegevinst samt en følelse av ekstra energi og velvære. På en god tredjeplass så kommer utseende, en stram og spenstig kropp er pent, og et tegn på at jeg tar vare på kroppen min :)

Og for å ikke glemme; når jeg har trent så kan jeg ligge på sofaen og late meg med veldig god samvittighet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...