Gå til innhold

Påstanden om at menn trenger å jakte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i langvarig forhold, og observerer i en del tråder at det påstås at menn har instinkter for å jakte på og nedlegge kvinner, og at det fort blir kjedelig for menn i forhold. 

Jeg forstår at noen har det slik, og vet at noen kvinner også har et tenningsmønster som går på at det må være nytt for å være spennende, for jeg har en venninne som er slik. Jeg forstår likevel ikke påstanden om at slik er menn generelt, for jeg har ikke opplevd at det har vært en utfordring for menn jeg har hatt forhold til. De har tvert imot virket å være veldig fornøyd med jevlig sex. Jeg leser også jevnlig innlegg fra menn som ønsker mer sex med sin faste partner, men ikke skriver noe om at det hadde vært kjedelig, siden samme kvinne. Det er ikke jakten de skriver at de savner, men mer sex. Med sin kvinne. 

Likevel må nok alle innlegg om at menn trenger jakten ha påvirket meg noe, for her om dagen spurte jeg min kjære om han opplevde det som kjedelig at han ikke må jakte på kvinner og sex, men at jeg som regel er lett å få napp hos. Jeg er tilgjengelig og åpen for sex, og avviser svært sjelden. 

"Tuller du? Det er jo en drømmesituasjon og en del av hvorfor jeg synes vi fungerer." svarte han, og bare lo da jeg sa at på nettet fremstilles det som at menn trenger å jakte og nedlegge. "Jeg jakter jeg" påsto han da han forsto at spørsmålet var seriøst, "Jeg jakter på å få deg kåt, og hvor kåt jeg kan få deg. Jeg jakter på din neste orgasme, og på hvordan jeg kan klare det på ulike måter. Jeg jakter på å gjøre sex så bra at vi begge forsvinner helt inn i det. Jeg jakter på den fantastiske orgasmen som kommer når jeg føler at alt er riktig. Det er ikke alltid jeg klarer det optimalt, men jeg jakter alltid på det."

Når jeg tar initiativ og styring jakter han ikke sier han, men tar bare imot og nyter, men det er også utrolig deilig påsto han. 

Så han bekreftet egentlig det jeg selv opplever, at han er svært tilfreds med å ikke måtte jakte på selve sexen. Mer glad for at det er lett tilgjengelig. 

Likevel, dette påstås jo jevnlig, så jeg spør dere menn generelt, hva foretrekker dere? Å jakte nytt og spennende, eller at sex er lett tilgjengelig hos fast og villig partner? 

Anonymkode: 83558...991

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tenker det samme som mannen din.

Syns at det er damer som innbiller seg at mann må jakte hele tiden.

Not ! Mann må ikke 

M45.

Endret av mr.
  • Liker 7
Skrevet
mr. skrev (3 minutter siden):

Not ! Mann må ikke 

M45.

Henger meg på denne. De fleste menn jeg vet om synes både spill og jakt er mer slitsomt enn det er verdt. Noen gjør det fordi de har fått det for seg at det er det en del kvinner ønsker, og det kan se ut som om de har et poeng. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg tror kanskje dette inntrykket henger litt sammen med konkurranse-kulturen hos en del unge menn, der man måles i antall ligg/drag på damer. Når man blir litt eldre er mitt inntrykk at de fleste menn er mer interessert i en fast partner enn «hakk i sengestolpen». 

Når det er sagt så kjenner jeg noen menn som selv mener de er «jaktere» og at det er naturlig. Det betyr ikke nødvendigvis at de «jakter» en ny kvinne hver helg, men at de vil være pådriveren/initiativtakeren i dating osv. Flertallet av menn jeg har snakket med, derimot, syns det bare er positivt at kvinner tar initiativ. Personlig ser jeg på disse «jakterne» som litt umodne/utdaterte... 

• Liker 1
Skrevet

Det er kun kvinner på KG som påstår at menn liker å jakte. Og det er 2 grunner til det:

-Det er en unnskyldning for å slippe å ta initiativ og risikere avvisning og ydmykelse.

-Det er et selvbedrag for å slippe å innse at man kom til kort. "Han avviste meg fordi han vil jakte" høres bedre ut enn "han avviste meg fordi han ikke er interessert".

Anonymkode: 17b22...b89

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er kun kvinner på KG som påstår at menn liker å jakte. Og det er 2 grunner til det:

-Det er en unnskyldning for å slippe å ta initiativ og risikere avvisning og ydmykelse.

-Det er et selvbedrag for å slippe å innse at man kom til kort. "Han avviste meg fordi han vil jakte" høres bedre ut enn "han avviste meg fordi han ikke er interessert".

Anonymkode: 17b22...b89

De eneste påstandene jeg har hørt om at menn liker å jakte har kommet fra menn selv

• Liker 5
Skrevet
NysgjerrigPiken skrev (3 minutter siden):

De eneste påstandene jeg har hørt om at menn liker å jakte har kommet fra menn selv

Ja det er påstander fra menn jeg refererer til. Noen innlegg er svært påståelige /bastante angående dette, som det stadig er en opplest og vedtatt sannhet. 

Om dette er fordi de virkelig mener det, eller for å være ufine og skape usikkerhet er det imidlertid vanskelig å vite. 

Jeg opplever det likevel ikke slik, og fint at flere menn her bekrefte at det ikke er slik. 

At noen har det slik er nok likevel tilfellet, og det jo mulig at de som har det slik selv tror at alle har det slik. Jeg vet ikke, så interessant å se hva ulike svarer. 

• Liker 1
Skrevet

TS, en ting er hva han sier, men sannheten kan være ganske annerledes. Mulig at han «jakter» andre steder bak ryggen din, kanskje chatter med andre, fisker etter komplimenter...Jeg sier ikke at DIN mann gjør det, men helt sikkert noen andre menn som påstår at de ikke «jakter» noe annet. 

Anonymkode: 96cd1...10c

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det er påstander fra menn jeg refererer til.

Du sier jo at det kun er kvinner på KG som påstår at menn liker å jakte? 

Uansett så er jeg enig - mitt inntrykk er at dette i så fall gjelder få menn (sannsynligvis de samme som referer til seg selv som «alfa»). De fleste menn jeg kjenner vil ha balanse, med åpenhet og initiativ fra begge parter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS, en ting er hva han sier, men sannheten kan være ganske annerledes. Mulig at han «jakter» andre steder bak ryggen din, kanskje chatter med andre, fisker etter komplimenter...Jeg sier ikke at DIN mann gjør det, men helt sikkert noen andre menn som påstår at de ikke «jakter» noe annet. 

Anonymkode: 96cd1...10c

Det å ønske og søke bekreftelse hos andre er egentlig ikke det jeg spør om, men om det oppleves som kjedelig å ha sex med samme partner over tid, eller føles fint og godt å ha tilgjengelig partner for sex. Altså at det ikke er kjedelig, men noe som oppleves bra. 

Jeg vet at min mann også setter pris på komplimenter og bekreftelse fra andre. Det er ikke spørsmålet. Det tror jeg de fleste setter pris på, også om man er trofast av natur/holdning. 

• Liker 1
Skrevet
NysgjerrigPiken skrev (4 minutter siden):

Du sier jo at det kun er kvinner på KG som påstår at menn liker å jakte? 

Uansett så er jeg enig - mitt inntrykk er at dette i så fall gjelder få menn (sannsynligvis de samme som referer til seg selv som «alfa»). De fleste menn jeg kjenner vil ha balanse, med åpenhet og initiativ fra begge parter. 

Nei det var ikke jeg som skrev det. 

Jeg skrev riktig nok at jeg har en venninne som er slik. Hun mister konsekvent seksuell interesse for en mann når han ikke lenger er ny og spennende, men hun er bevisst på at det er et problem hun har, ikke at alle er slik. Mulig at noen menn som faktisk er som henne tror at alle andre menn også er slik, men... ja hvem vet! Det kan jo være at noen skriver det for å være ufine også.

Det er påstander fra menn her på KG angående dette som får meg til å lure på hva menn generelt mener om dette. Jeg har fått med meg at det finnes kvinner som er passive og ønsker at menn skal jakte dem, men det er en annen sak enn det jeg spør om. 

Skrevet
mr. skrev (39 minutter siden):

Not ! Mann må ikke 

M45.

Støtter denne. Må jeg jakte mere så blir det ingenting.

Gjensidig kjærlighet skal og bør det ikke være noen grunn til å kjempe for. Det skal komme av seg selv.

Ja jeg har dumpet noen damer på veien der de skal jaktes på og spille kostbar. Din tabbe det sa jeg og gikk min vei. 

• Liker 2
Skrevet
mr. skrev (1 time siden):

Not ! Mann må ikke 

M45.

Sphere skrev (57 minutter siden):

Henger meg på denne. De fleste menn jeg vet om synes både spill og jakt er mer slitsomt enn det er verdt. Noen gjør det fordi de har fått det for seg at det er det en del kvinner ønsker, og det kan se ut som om de har et poeng. 

Hr. Aktiv skrev (17 minutter siden):

Støtter denne. Må jeg jakte mere så blir det ingenting.

Gjensidig kjærlighet skal og bør det ikke være noen grunn til å kjempe for. Det skal komme av seg selv.

Ja jeg har dumpet noen damer på veien der de skal jaktes på og spille kostbar. Din tabbe det sa jeg og gikk min vei. 

Veldig fint å høre! ♥️

Jeg synes vi har et veldig fint og deilig sexliv, selv om vi har vært sammen lenge, og jeg tror min kjære i at han også synes det, for jeg opplever det slik, men likevel godt å få det bekreftet  av andre at det ikke er slik at alle menn nødvendigvis trenger å jakte på nye damer.

Det har nok skapt en viss usikkerhet i meg selv om det sikkert er tåpelig å tenke på. Sist han innledet til sex tenkte jeg på at jeg kanskje ikke burde være så villig alltid, fordi det kanskje er kjedelig for ham. Det ble en dum tanke, så derfor spurte jeg ham, og nå her. 

Føles litt tåpelig etter mange år der vi begge har virket så tilfreds, men følte det var bedre å spørre enn å fortsette med å tenke på det. 

Jeg fortsetter med å både være villig og å selv ta initiativ jeg. Det har jo fungert veldig bra i mange år. 😊

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jakter vel ikke på kvinner sånn direkte som i "tøm og røm", det har jeg faktisk aldri gjordt... men jeg jakter mere på å få en fin totalopplevelse av kvelden, for oss og at jeg skal bli oppfattet som hyggelig og omtenksom mann. Jeg har iallefall fått høre at jeg er litt spesiell og unik... Flink til å lage nattmat og flink til å rydde og vaske opp, det scorer iallefall litt poeng hos kvinnene har jeg lært☺️

Endret av Bamseklemmer
Gjest Paramount
Skrevet

Menn trenger ikke jakte. De fleste menn har jaktet ganske mye med elendige odds før de treffer blink, da står ikke enda en jakt på ønskelisten. Da ønsker han at hun skal være akkurat så deilig som han trodde hun var. Da vil han heller skjemme henne bort, og uten at det er for åpenbart for henne, dyrke henne som sitt trofé. 

Skrevet

Skjem boet mannen din du med sex, omsorg og kos. Pass godt på han slik at han er såpass fornøyd med deg slik at han blir værende hos deg. 

• Liker 2
Skrevet

Tror noen kvinner skylder på at menn bare liker å jakte når de har blitt dumpet/avvist, fordi det er enklere for eget ego å akseptere at "han var bare ute etter sex og stakk etter han fikk det han ville" som om det var helt uunngåelig og bare lå i hans natur, enn "vi datet og jeg ble til slutt avvist fordi det ikke fungerte for han".  

Er kjemien og sexen god så vil man som oftest heller ha mer av denne personen man lå med, ikke ut på jakt og nedlegge nye bytter.

Menn som sier at menn liker å jakte driver ofte med litt slutshaming, de prøver å fortelle kvinner at de må holde beina samlet for å være attraktive og at de har lavere verdi om de er "lette å få". 

• Liker 4
Skrevet

Har aldri følt for å jakte kvinner.

• Liker 1
Skrevet

Vil absolutt ikke jakte.

Virker ikke damen interessert, så holder jeg meg unna.

Anonymkode: 8598d...ec2

• Liker 4
Skrevet

Min erfaring er at dette ikke er en binær ting, hvor menn søker spenning og kvinner går for trygghet, men en skala, hvor veldig få er 100% det ene aller andre. Det er nok flest menn på spenningssiden av skalaen, og flest kvinner på trygghetssiden, men de individuelle forskjellene er store, og dette vil også forandre seg gjennom livet. Hos menn har jeg sett at de er mer spenninssøkende og dermed jakter mer, når de er yngre, men en eller annen gang mellom 30 og 40, når testoteronet begynner å dale, blir de gjerne mer trygghetssøkende.

De som fortsetter å jakte på spenning og nye kvinner etter denne alderen er gjerne de som er såpass attraktive og er flinke med "spillet" at de har hatt suksess med jakten, og det har blitt en slags vane og denne adferden har blitt belønnet. Menn som ikke har hatt samme suksessen vil stort sett være mer komfortable i forhold, og få regelmessig sex med en kvinne de finner attraktiv. Dette ser man jo også ved at det er sjelden menn tar initiativ til brudd, og det er faktisk forskning som viser at kvinner fortere blir lei av sex med den samme partneren, og at det er dette som er grunnen til at sexen daler i langvarige forhold. Samme kvinne kan bli beskrevet som frigid av eksen, men nærmest nymfoman av en ny mann. 

Selv er jeg voksen kvinne med større behov for spennende sex enn snittet blant kvinner, og jeg har også et høyt testoteronnivå. Bestevenninna mi er likedan, eller kanskje enda lengre ut på spenningsskalen enn meg. Så vi møter ofte menn som har større behov for trygghet enn oss, og mindre behov for å jakte, siden alt er relativt. Samtidig er det også slik at når vi opplever stor utrygghet i livet og/eller har dårlig selvfølelse, blir behovet for trygg sex større, og jeg har sett den samme tendensen hos menn, når de er over testoteron-toppen. 

Anonymkode: cdd99...871

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...