Gå til innhold

Huseiernes landsforbund. Er det verdt det å være medlem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er medlem i leietakerenes landsforbund og det har kommet VELDIG godt med. Om huseierenes landsforbund er noe ala det samme så anbefaler jeg det, det er godt å ha de i ryggen.

Anonymkode: 67487...59d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg er medlem i leietakerenes landsforbund og det har kommet VELDIG godt med. Om huseierenes landsforbund er noe ala det samme så anbefaler jeg det, det er godt å ha de i ryggen.

Hva slags hjelp har du fått? 

Anonymkode: 4a400...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva slags hjelp har du fått? 

En gang jeg var naiv og dum så skrev jeg under på en leiekontrakt der det stod at jeg var økonomisk ansvarlig for leiligheten inkl YTTERFASADEN. jeg skjønte ikke hva det betydde helt til noen unger gjorde skade på rekkverket til balkongen min på bakkeplan. Huseier nektet å ta det på forsikringen til selve huset, og sa jeg stod ansvarlig. Min innboforsikring sa at de betaler ikke ut dette, det går på forsikringen til selve huset. Regningen var på rundt 20.000kr med jobben og jeg holdt på å dø av angst. Leietakerforbundet pisket opp masse paragrafer og jurister som sa at mye i den leieboerkontrakten var ulovlig og at huseiers regler ikke overgår loven osv. Så det måtte de gi seg på. Jeg var ganske konfliktsky så jeg hadde ikke turt å ta opp den kampen der alene. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

En gang jeg var naiv og dum så skrev jeg under på en leiekontrakt der det stod at jeg var økonomisk ansvarlig for leiligheten inkl YTTERFASADEN. jeg skjønte ikke hva det betydde helt til noen unger gjorde skade på rekkverket til balkongen min på bakkeplan. Huseier nektet å ta det på forsikringen til selve huset, og sa jeg stod ansvarlig. Min innboforsikring sa at de betaler ikke ut dette, det går på forsikringen til selve huset. Regningen var på rundt 20.000kr med jobben og jeg holdt på å dø av angst. Leietakerforbundet pisket opp masse paragrafer og jurister som sa at mye i den leieboerkontrakten var ulovlig og at huseiers regler ikke overgår loven osv. Så det måtte de gi seg på. Jeg var ganske konfliktsky så jeg hadde ikke turt å ta opp den kampen der alene. 

Oi...og all den hjelpen fikk du gratis? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi...og all den hjelpen fikk du gratis? 

Ja,men det tok de bare sånn 20 min å finne ut at det huseierne fikk meg til å signere, var ulovlig. Jeg sendte en beskrivelse av problemet mitt og kopi av kontrakt til dem, en time etterpå ble jeg oppringt av en jurist som hadde sett på saken og hadde en klar dom. Jeg betalte ikke noe for det nei, hun snakket med meg i sikkert 1 time om det der, utrolig hyggelig!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja,men det tok de bare sånn 20 min å finne ut at det huseierne fikk meg til å signere, var ulovlig. Jeg sendte en beskrivelse av problemet mitt og kopi av kontrakt til dem, en time etterpå ble jeg oppringt av en jurist som hadde sett på saken og hadde en klar dom. Jeg betalte ikke noe for det nei, hun snakket med meg i sikkert 1 time om det der, utrolig hyggelig!

Fantastisk! Det høres veldig motiverende ut ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk! Det høres veldig motiverende ut ☺️

Ja ikke sant, evig takknemlig for dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk medlemsfordelene og se om det er noe du kunne trengt og brukt. Gratis juridisk bistand er ikke til å forkaste iallefall pluss rabatter her og der :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (15 minutter siden):

Sjekk medlemsfordelene og se om det er noe du kunne trengt og brukt. Gratis juridisk bistand er ikke til å forkaste iallefall pluss rabatter her og der :)

Takk! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk avslag på den bilforsikringen jeg allerede har pga. medlemsskapet. Den besparelsen dekker hele årsavgiften alene.

I fjor fikk jeg juridisk hjelp per telefon i forbindelse med arveregler på hytte (det er ikke jeg som skulle arve, men jeg hjalp et annet familiemedlem med å forstå reglene. Det synes juristen i telefonen var helt OK).

Har også fått hjelp i forbindelse med økonomisk fordeling av utgifter i sameiet jeg bor i. Juristen ga meg henvisning til noen lovparagrafer som jeg kunne henvise til i kommunikasjon med styret. Jeg kan potensielt spare tusenvis av kroner i året i fellesutgifter dersom jeg får medhold, men den saken er ikke avgjort enda.

Medlemsbladet har av og til noen artikler som har vært ganske nyttige. Men de skal jo være til for «alle», både de som har villa og leilighet, så det er ikke alt som er relevant for alle.

Var i tvil om jeg skulle bruke penger på medlemsskapet, men det har vist seg å være økonomisk lønnsomt.

Jeg vil nok fortsette å stå som medlem, selv om det ikke skulle være økonomisk lønnsomt. Synes at foreningen gjør en god jobb med å ivareta huseiernes interesser!

Anonymkode: 7c670...9ff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er medlem og selv om vi ikke har hatt så veldig mye nytte av det, så foretrekker vi å være føre var, da vi leier ut og ønsker å gjøre det i ordnede former.
Så vi har utleiekontrakt fra Huseiernes landsforbund og er nøye med å gå gjennom kontrakten med ny leieboer for at de skal forstå at *vi* forstår hva som er vårt ansvar og at de forstår hva som er deres eget ansvar når de leier her.
Jeg synes den kontrakten er god, utifra hvordan leiekontraktene jeg selv har hatt når jeg har leid tidligere har vært.
Vi er også nøye med å opprette depositumskonto.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært medlem i 10 år, og har vært år fått veldig god valuta for medlemsavgiften. Særlig mtp kontrakter og jusshjelp, men også ved å benytte meg av avtalen de har som gir rabatter til medlemer. 

Anonymkode: da023...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...