Gå til innhold

Kongeparet fikk første vaksinedose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kongeparet fikk den aller første vaksinen. De tilhører ikke den prioritert gruppen, som er eldre over 85 år og sykehjemsbeboere.

Fler enn meg som reagerer på det? Er de virkelig så mye viktigere enn andre mennesker?

Anonymkode: c5c8d...839

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kongeparet fikk den aller første vaksinen. De tilhører ikke den prioritert gruppen, som er eldre over 85 år og sykehjemsbeboere.

Fler enn meg som reagerer på det? Er de virkelig så mye viktigere enn andre mennesker?

Syns det er helt tullete. Det understreker at det er forskjell på folk.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kongeparet er 82 og 83 år og i jobb, så jeg syns det er veldig på sin plass at de fikk vaksine tidlig, selv om de ikke jobber som sykepleier. 

Anonymkode: f9648...476

De er jo fremdeles ikke i den prioriterte gruppen. Er mange andre som helt sikkert også kunne trengt den vaksinen med en gang. 

• Liker 5
Skrevet
The Kitten skrev (15 minutter siden):

Syns det er helt tullete. Det understreker at det er forskjell på folk.

Det gjør det absolutt. Kanskje på tide å avskaffe hele monarkiet?

• Liker 4
Skrevet

Enig med deg. Jeg tenker at folk på sykehjem og som gjerne er sengeliggende og som er i risikogruppen burde fått de første dosene. Vi er da mennesker alle sammen så litt rart at kongeparet skal prioriteres først over resten.

• Liker 3
Skrevet
MaggiSwaggi skrev (Akkurat nå):

Enig med deg. Jeg tenker at folk på sykehjem og som gjerne er sengeliggende og som er i risikogruppen burde fått de første dosene. Vi er da mennesker alle sammen så litt rart at kongeparet skal prioriteres først over resten.

Ja forstår ikke helt det. Det fremstår som at de er viktigere enn alle andre i Norge, og at det er aller viktigst å beskytte de. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kongeparet er 82 og 83 år og i jobb, så jeg syns det er veldig på sin plass at de fikk vaksine tidlig, selv om de ikke jobber som sykepleier. 

Anonymkode: f9648...476

I tillegg har Kongen masse underliggende sykdommer som gjør at han er i risikogruppa. Synes det er flott at de har vaksinert dem.

Nå sitter vel antivaxxere å skjelver i buksene siden argumentet deres at "profilerte mennesker venter pga bivirkninger" ikke kan brukes lenger

Skrevet
Anonym-bruker skrev (Akkurat nå):

Ja forstår ikke helt det. Det fremstår som at de er viktigere enn alle andre i Norge, og at det er aller viktigst å beskytte de. 

9000 mennesker har blitt vaksinert i Oslo og Viken. Fremstår de fortsatt som viktigere enn alle andre?

Det er Kongeparet vi snakker om, ikke Aksel Hennie. Hvis sistenevnte fikk vaksinen nå så kan jeg forstå frustrasjonen. 

Skrevet
ATLAS6 skrev (2 minutter siden):

I tillegg har Kongen masse underliggende sykdommer som gjør at han er i risikogruppa. Synes det er flott at de har vaksinert dem.

Nå sitter vel antivaxxere å skjelver i buksene siden argumentet deres at "profilerte mennesker venter pga bivirkninger" ikke kan brukes lenger

Er det mange som har brukt det argumentet?

• Liker 3
Skrevet

Jeg tipper at de ble vaksinert - ikke bare fordi de er "viktige", men fordi det sender ut en slags signaleffekt? 🤷‍♀️ "kongeparet tok vaksinen, da tør jeg ta den også". Vi ser jo mye skepsis mot vaksinen, og det er ikke bra hvis det får bre seg for mye. 

• Liker 47
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er fler som har fått vaksinen før dem så det du sier om at de fikk den aller første er vel ikke helt riktig.

De er i risikogruppen og 83 år i tillegg til å være et forbilde for folk, så positivt at de tar vaksinen tidlig.

Jeg reagerer positivt. 

• Liker 46
Skrevet
ATLAS6 skrev (2 minutter siden):

9000 mennesker har blitt vaksinert i Oslo og Viken. Fremstår de fortsatt som viktigere enn alle andre?

Det er Kongeparet vi snakker om, ikke Aksel Hennie. Hvis sistenevnte fikk vaksinen nå så kan jeg forstå frustrasjonen. 

Nei mener ikke det. Poenget er vel at de fikk den aller første dosen, uten å være i en prioritert gruppe. 

Skrevet
Anonym-bruker skrev (3 minutter siden):

De er kongeparet vårt. Selvsagt er de et hakk viktigere for landet enn de fleste andre 82- og 83-åringer, uansett hva man måtte synes om monarkiet. 

Det dreier seg dessuten om hele to doser ... 

Maken til smålighet. 

• Liker 37
Skrevet (endret)

Først er det gærent at profilerte mennesker ikke tar den, for da er det muffins I mosen. Men når profilerte mennesker tar den, da er det feil det og. 

Endret av Saph
Skrevet

Tydelig at man ikke kan gjøre noe riktig i dag...

• Liker 30
Skrevet

Anonym-bruker skrev (1 minutt siden):

Nei mener ikke det. Poenget er vel at de fikk den aller første dosen, uten å være i en prioritert gruppe. 

De fikk tilbudet, men ble ikke vaksinert først før i dag. De er forsatt ikke de første som fikk dosen, men første som fikk tilbudet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja, de er faktisk viktigere enn andre. De har stor symboleffekt og deres vaksinasjon legger en demper på mye av vaksinasjonsskepsisen i befolkningen. Det er virkelig bra at de står frem og lar seg vaksinere. 

• Liker 28
Skrevet
Anonym-bruker skrev (1 minutt siden):

"Den aller første dosen"? De fikk SIN første dose, ikke de to første dosene i landet. 

Saph skrev (2 minutter siden):

Først er det gærent at ikke profilerte mennesker tar den, for da er det muffins I mosen. Men når profilerte mennesker tar den, da er det feil det og. 

Damned if you do, damned if you don't. :P

The Kitten skrev (6 minutter siden):

Er det mange som har brukt det argumentet?

Ja. Mange. 

• Liker 24
Skrevet
ATLAS6 skrev (1 minutt siden):

De fikk tilbudet, men ble ikke vaksinert først før i dag. De er forsatt ikke de første som fikk dosen, men første som fikk tilbudet. 

Javel, de første som fikk tilbudet. 

• Opprett ny...