AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #1 Skrevet 13. januar 2021 Noen som har gjort det? Angret du eller ble det bedre enn du så for deg? Anonymkode: 4e100...bb8
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #2 Skrevet 13. januar 2021 Jeg flyttet etter kjæresten min etter ca. 4 år i avstandsforhold, uten at jeg hadde "egentlig" så lyst. Hadde aldri flyttet hit om jeg ikke visste at jeg vil dele resten av livet mitt med han (ca. 3 timer unna hjemstedet mitt). Jeg angrer absolutt ikke, for fikk jobb før jeg i det hele tatt hadde flyttet dit og har flotte kolleger. Eneste jeg savner er å kunne besøke foreldre og venninner, og ha de i nærheten. Og om du flytter til et lite tettsted kan det være vanskelig å komme inn i miljøet her og få nye venner - har ingen venninner her oppe unntatt de jeg jobber med. Så kan være ensomt til tider, men angrer uansett ikke da jeg elsker samboeren min og vil da naturligvis være sammen med han. Forholdsmessig er det mye bedre enn jeg så for meg, vi har virkelig et mye bedre og styrket forhold etter å ha bodd sammen (nå er vi på 6 år som kjærester, 2,5 år som samboere), men vennskapsmessig har jeg ikke fått nye venner her annet enn mine kolleger og "sliter" med å holde kontakten med de gamle vennene mine da vi får sjeldent til å møtes så all kontakt går per telefonen. Og som nevnt savner jeg foreldre og søsken, får ikke sett de heller så ofte. Anonymkode: 63404...bc9
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #3 Skrevet 13. januar 2021 Ja. Jeg hadde ikke noe sted å bo og hun hadde hus. Så jeg flytta inn til henne og til hennes bygd. Var ikke så gira mest fordi det er 1 km lang gårdsvei og huset er oppussingsobjekt. Så jeg fryktet at det kom til å bli et slit å holde veien oppe om vinteren og det hadde jeg rett i. Blåser over på 10 min om det er snø. Nå i dag angrer jeg fordi det er lite med jobbmuligheter her så jeg er stuck i en kjip jobb, lite nettverk for min del og forholdet går bobb bobb. Men vi har barn og flytter jeg klarer hun ikke holde tritt med alt, tror jeg. Så jeg må bli og når barna har blitt store og hun sikkert sparker meg ut etter en krangel, så har jeg ikke råd til å kjøpe hus. Fordi jeg tjener dårlig. Anonymkode: a7759...b9d
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #4 Skrevet 13. januar 2021 Flyttet til nabolandet siden han ikke ville få jobb der jeg bodde men jeg ville få i hans. Var utrolig nervøs men ble veldig bra. Fått masse venner, god jobb og nydelige barn. Anonymkode: ef939...e3a
Bunuel Skrevet 13. januar 2021 #5 Skrevet 13. januar 2021 Ja. Endte opp med å få barn og hun er nå eks. Låst til en plass 80 mil unna familie og venner. YAY! Kjempefornøyd selvfølgelig. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #6 Skrevet 13. januar 2021 Flyttet til hans hjemsted. Forholdet går dårlig. Vi har 2 barn og jeg kjenner nesten ingen her. Lite med jobbmuligheter for meg her. Men har fått meg en relevant jobb ifht utdannelse. Men savner nettverk, familie og føle at jeg hører hjemme på plassen jeg bor.. føler meg stuck her til ungene er blitt store. Selv om det skulle bli slutt kunne jeg ikke drassa de med meg 4 timer fra her hvor de har gått i barnehage og fått venner.. Anonymkode: 21ae5...98a
Trolltunge Skrevet 13. januar 2021 #7 Skrevet 13. januar 2021 Min mann gjorde vel egentlig det. Jeg ville ikke flytte, så ville han ha meg måtte han flytte. Jeg vet at det valget ikke var bare enkelt, selv om han påstår det. Det sier han bare for å være grei, og fordi det ordnet seg etterhvert, men han savnet venner en god stund før han slo seg til ro. Jeg lurte en stund på om det var rett jeg også, innen det ble bra, for jeg følte meg spist opp når jeg var hele omgangskrets han hadde. Så ja det var noe tøft i starten, men han trives godt nå. Det var kun det første året som var tøft slik. Han dro en del tilbake for å være med venner da, men det avtok etterhvert som han fikk omgangskrets her. Nå reiser han aldri tilbake. Dette er hans by nå.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #8 Skrevet 13. januar 2021 Ja. Jeg flytta til Husnes for den første kjæresten min for tolv år siden. Det var fælt. Vanskelig å komme inn, dårlige mijøer. Da vi brøt dro jeg hjem til Oslo.Gjør det aldri igjen. Anonymkode: 91831...001
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #9 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ja. Jeg flytta til Husnes for den første kjæresten min for tolv år siden. Det var fælt. Vanskelig å komme inn, dårlige mijøer. Da vi brøt dro jeg hjem til Oslo.Gjør det aldri igjen. Anonymkode: 91831...001 Herregud, fra Oslo til Husnes. Du har min dypeste sympati og medfølelse. Anonymkode: b4a73...968 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #10 Skrevet 14. januar 2021 Ja, og det tok slutt. Vi fikk heldigvis ikke barn. Anonymkode: 780dd...685 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #11 Skrevet 14. januar 2021 Flyttet fra en liten by nordpå til Oslo. Det tok litt tid, men fant meg til rette etterhvert. Jeg fikk større og større nettverk og lyktes med prosjektene mine. Kjæresten likte det ikke, så han ble en X. Han flyttet til en liten bygd og jeg ble værende i Oslo. Anonymkode: cd0c9...fc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå