Gå til innhold

Vaskerom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor viktig er det for deg å ha vaskerom i huset? Kan du tenke deg å kjøpe bolig uten vaskerom og ha vaskemaskin og tørketrommel på badet?

Anonymkode: 0122f...0b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på størrelsen på badet. 

Anonymkode: d172f...ccb

Gjest Føsleguri
Skrevet

Det er ikke det viktigste på priorieringslisten.

Skrevet

Fikk akkurat vaskerom. Det er herlig å ha et sted hvor alt kan henge til tørk til det er klart.

Hadde vaskemaskin på badet før, men det var ikke plass til tørkestativet der, så måtte alltid bære det til andre rom og henge opp. 

Vil nok helst ha vaskerom fremover, og hvis jeg skal flytte vil jeg som et minimum har stort nok bad til å kunne tørke der. Men helst vil jeg ikke se på klær som tørker lengre, det har jeg gjort i mange år :)

Anonymkode: 963f9...8d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor viktig er det for deg å ha vaskerom i huset? Kan du tenke deg å kjøpe bolig uten vaskerom og ha vaskemaskin og tørketrommel på badet?

Vi har vaskerom nå og det er forskjellen mellom dag og natt med tanke på forrige bolig uten. Nå er det eget rom hvor klær vaskes, tørkes og brettes og fukten er begrenset kun til dette rommet. Likte dårlig å ha vaskemaskin på badet og tørke klær der, så er egentlig veldig fornøyd. Litt som med dobbelgarasje - når du først har fått smaken på det, så må du ha det ;) 

Skrevet

Jeg har bodd flere steder uten vaskerom, og det går greit det, men det er absolutt best med vaskerom.

Skrevet

Vaskerom er viktig. Der vi bodde før vasket vi klær på badet, og vi slet med å få tørket klærne da det ikke var nok plass der inne. Hang klær til tørk, kunne vi ikke gå på do, for eksempel. Lufta ble skikkelig dårlig inne om vi tørket på stua eller soverommet. Sameiet hadde også lagt ned forbud mot å tørke klær ute på plattingen/balkongen sin, for det var så stygt å se på.

Har vaskerom nå. Er ikke verdens største vaskerom, men vi har plass til å tørke klær, en utslagsvask og et stort skap til oppbevaring av blant annet vaskemidler, strykebrett og kluter. Det er veldig praktisk å kunne ha alt av sånne ting på samme sted. Klær tørkes ute så lenge været tilsier det, så det er bare noen måneder hvor vi må tørke inne uansett.

Anonymkode: 6db9d...bf1

Skrevet

Dersom det er en leilighet kan jeg klare meg uten vaskerom, siden plassen er verdifull. Jeg ville heller hatt et stort nok bad, eller to bad om det er en større leilighet.

I hus synes jeg det må være vaskerom. Det er veldig godt å ha. 

Vi har satt en luftavfukter i vaskerommet i kjelleren, og den er gull verdt. Den holder luftfuktigheten nede, slik at det er god tørk der, så slipper vi å bære våte klær opp. Det er også greit å kunne tørke våte klær og sko der. Det eneste som mangler er en kjelleringang utenfra, og en vask på vaskerommet.

Anonymkode: dfbcc...415

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.1.2021 den 17.27):

Vi hadde en leilighet med vaskemaskin og tørketrommel på badet. Aldri mer. Men dette er hver sin smak :) Nå bor vi i enebolig, og har bad(ene) og vaskerommet hver for seg :) 

Anonymkode: f1fe5...275

Skrevet

Vaskerom er meget viktig for oss. Vi har hatt bolig både med og uten, og uten skjer aldri igjen.
Jeg vil aldri velvillig kjøpe bolig uten vaskerom, eller mulighet til å sette opp et vaskerom.

Anonymkode: 0e21d...93f

Skrevet

Jeg har vaskerom i nytt hus, men det er ganske lite. Det er liksom ikke et rom som er prioritert, vil jo heller ha større stue eller kjøkken enn å ta areal derfra for å lage større vaskerom. 

Anonymkode: da015...223

Skrevet

Har "alltid" hatt vaskerom, her jeg bor nå er det ikke det. Savner det vanvittig mye.

Skrevet

Vaskerom er så deilig!!! Kan til nød strekke meg til to bad hvorav ett av badene også fungerer som vaskerom.

Anonymkode: 06996...4a1

Skrevet

Enebolig, uaktuelt uten vaskerom. Hvis jeg bodde i en liten leilighet ville jeg ikke prioritert det.

Skrevet

Ikke så viktig i en liten leilighet, men et must i større boliger som hus/rekkehus. 

Anonymkode: 04bbb...a1a

Skrevet

Vi klarer oss uten enn så lenge. Bor i rekkehus med vaskemaskin på badet, og henger klærne til tørk på gjesterommet som er nærliggende badet. Ønsker oss vaskerom, men det får bli ved en eventuell utbygging av huset en gang. Går forsåvidt helt fint å ha vaskemaskin på badet - da savner jeg heller større bad enn at det er problematisk å vaske klær der inne.

Anonymkode: 63def...417

Skrevet

En luftavfukter er et must. 

Anonymkode: 92d95...0c4

Skrevet

Veldig fornøyd med vaskerommet nå. Plass til tre tørkestativ og deilig at varmtvannstanken, tørketrommel, vaskemaskin osv er der. Har selvfølgelig luftavfukter, så klærne tørker fort🙌🏻
Hadde vask og tørk på bad før, og savner det ikke😂😅

Anonymkode: 2aab0...ce0

Skrevet

Her jeg bor nå har jeg vaskemaskinen på kjøkkenet, men heldigvis ikke under benken. Den står i et annet hjørne. Men jeg har bodd et sted der det var vaskerom og det var definitivt å foretrekke. Her MÅ jeg henge tørken i stuen og siden jeg har en utmattelsessykdom blir vasken hengende til jeg bruker et plagg eller til jeg henger opp neste vask uken etter (bor alene og har sjelden besøk). Jeg skal flytte snart og håper mest at den nye boligen har plass til vaskemaskin på badet (vaskerom er luksus i min prisklasse). Så på en leil. denne uken og da måtte jeg ned i kjelleren. Det var god trapp, men....

Skrevet

Nå har jeg stort vaskerom, med opphøyde maskiner, tørkeplass, tørkeskap, og alt. Og kan aldri tenke meg å gå tilbake til en annen løsning. 

Men har jo vært gjennom stegene... Fra hybel med maskin i vaskekjeller. Til leilighet i utlandet der jeg måtte ta med klær på vaskeri. Til leilighet med maskin på bade, og tørkeplass over dører, til leilighet med lite vaskerom. 

Så det handler jo om hvor man er i livet, og hva man er vant med fra før. 

Anonymkode: d37f3...21a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...