Pumpkin88 Skrevet 13. januar 2021 #1 Skrevet 13. januar 2021 (endret) Jeg må ta kollektiv hver dag til jobb, noen dager få som reiser enkelte dager stappfullt pga togforsinkelser mm. Min jobb kommer ikke til å ha hjemmekontor med mindre det kommer et påbud om dette. Og vi kan fint jobbe hjemme, litt tyngre blir det men, det går. Hvordan er din situasjon? For meg er det helt ok, da jeg ikke bor med noen i risikosonen mm. Ikke pleier jeg være kjempe sosial til vanlig heller. Spørsmålet er om det burde vært påbud for ALLE arbeidsplasser som kan tilrettelegge for det? Endret 13. januar 2021 av Pumpkin88 Misforståelse 3
The Kitten Skrevet 13. januar 2021 #2 Skrevet 13. januar 2021 Pumpkin88 skrev (3 minutter siden): Jeg må ta kollektiv hver dag til jobb, noen dager få som reiser enkelte dager stappfullt pga togforsinkelser mm. Min jobb kommer ikke til å ha hjemmekontor med mindre det kommer et påbud om dette. Og vi kan fint jobbe hjemme, litt tyngre blir det men, det går. Hvordan er din situasjon? For meg er det helt ok, da jeg ikke bor med noen i risikosonen mm. Ikke pleier jeg være kjempe sosial til vanlig heller. Spørsmålet er om det burde vært påbud for ALLE arbeidsplasser? Nei, det burde på ingen måte vært påbudt på ALLE arbeidsplasser. 6
Gjest Dævendøtte Skrevet 13. januar 2021 #3 Skrevet 13. januar 2021 Pumpkin88 skrev (5 minutter siden): Spørsmålet er om det burde vært påbud for ALLE arbeidsplasser? Hvordan skal vi få pakket varene og kjørt de ut i så fall? Vi som jobber med sånt. Litt vanskelig å pakke varer fra hjemmekontoret.
Pumpkin88 Skrevet 13. januar 2021 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2021 The Kitten skrev (1 minutt siden): Nei, det burde på ingen måte vært påbudt på ALLE arbeidsplasser. Hva med kommuner/fylker som er røde pga høye smittetall? 1
Ullvott Skrevet 13. januar 2021 #5 Skrevet 13. januar 2021 Selvfølgelig kan det ikke være påbud for ALLE arbeidsplasser. Det var da et usedvanlig dårlig gjennomtenkt forslag. Det er ganske mange jobber som må utføres på arbeidsstedet. Mye innen helsevesenet, men også stillinger innen produksjon og primærnæringer, bare for å nevne noen få eksempler. 6
Pumpkin88 Skrevet 13. januar 2021 Forfatter #6 Skrevet 13. januar 2021 Dævendøtte skrev (1 minutt siden): Hvordan skal vi få pakket varene og kjørt de ut i så fall? Vi som jobber med sånt. Litt vanskelig å pakke varer fra hjemmekontoret. Den er grei. Tenker på de som KAN ha, litt dårlig formuler av meg på innlegget 6
Snurrepurre Skrevet 13. januar 2021 #7 Skrevet 13. januar 2021 Jeg mener det bør være påbud der det er mulig å tilrettelegge med hjemmekontor.. 8
Pumpkin88 Skrevet 13. januar 2021 Forfatter #8 Skrevet 13. januar 2021 Ullvott skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig kan det ikke være påbud for ALLE arbeidsplasser. Det var da et usedvanlig dårlig gjennomtenkt forslag. Det er ganske mange jobber som må utføres på arbeidsstedet. Mye innen helsevesenet, men også stillinger innen produksjon og primærnæringer, bare for å nevne noen få eksempler. Tenker på de som kan ha, som nevnt til den andre her. Dårlig formulert av meg. For alt det skjønner jeg. 2
Pantoten Skrevet 13. januar 2021 #9 Skrevet 13. januar 2021 Regner med at TS tenkte på jobber som KAN utføres hjemmefra (selv om dette er mindretallet). 9
Gjest Dævendøtte Skrevet 13. januar 2021 #10 Skrevet 13. januar 2021 Pumpkin88 skrev (Akkurat nå): Den er grei. Tenker på de som KAN ha, litt dårlig formuler av meg på innlegget Det var nok det, siden du skrev ALLE arbeidsplasser
ErGlad Skrevet 13. januar 2021 #11 Skrevet 13. januar 2021 Det var fordi man skal begrense smittespredningen med all den sosiale kontakten den skaper. I tillegg til begrense kollektivtrafikken. 1
The Kitten Skrevet 13. januar 2021 #12 Skrevet 13. januar 2021 Pumpkin88 skrev (14 minutter siden): Hva med kommuner/fylker som er røde pga høye smittetall? Syns fremdeles ikke det bør være påbudt nei. 4
Pumpkin88 Skrevet 13. januar 2021 Forfatter #13 Skrevet 13. januar 2021 Dævendøtte skrev (20 minutter siden): Det var nok det, siden du skrev ALLE arbeidsplasser Gjort om innlegget jeg nå så alle som ikke skjønner at jeg mener de som KAN ha det. Trodde det var en selvfølge at en skjønte det😑 7
Gjest Dævendøtte Skrevet 13. januar 2021 #14 Skrevet 13. januar 2021 Pumpkin88 skrev (9 minutter siden): Gjort om innlegget jeg nå så alle som ikke skjønner at jeg mener de som KAN ha det. Trodde det var en selvfølge at en skjønte det😑 Det er BRA!
The Kitten Skrevet 13. januar 2021 #15 Skrevet 13. januar 2021 Pumpkin88 skrev (20 minutter siden): Gjort om innlegget jeg nå så alle som ikke skjønner at jeg mener de som KAN ha det. Trodde det var en selvfølge at en skjønte det😑 Jeg skjønte at du ikke snakket om f.eks sykepleiere og butikkansatte. Likevel mener jeg det ikke burde vært påbudt nei. Syns de har løst det bra på min mors arbeidsplass. De som ikke er avhengig av kollektivtrafikk får komme inn daglig. Resten går på rulleringsordning hvor de som bor helt alene blir prioritert, men alle får tilbud om å komme inn noe. Dersom det er ønskelig med hjemmekontor tilrettelegger de for det. 1
Isambard Skrevet 13. januar 2021 #16 Skrevet 13. januar 2021 Det er ikke nødvendig å ha strengere tiltak enn nødvendig. Nå har vi hatt korona snart et år og færre døde enn vanlige år. Tiltakene har absolutt vært nødvendige, men også tilstrekkelige. 3
Milio Skrevet 13. januar 2021 #17 Skrevet 13. januar 2021 Jeg tenker det bør være påbudt med hjemmekontor hvor arbeidsgiver KAN tilrettelegge, dvs de med kontorjobb, og hvor smittetrykket tilsier det. Personlig har jeg hatt hjemmekontor i sikkert 2-3 måneder snart og det går bra. Jeg jobber utelukkende fra PC og jeg ringer/mailer/snakker med kollegaer hvis det er noe. Jeg er også gravid og hjemmekontoret har gjort at jeg har sluppet sykemelding. Dette hører jeg også fra andre gravide, så jeg tenker nok at sykefraværet senkes litt under hjemmekontor. Spørs bare produktiviteten. 3
The Kitten Skrevet 13. januar 2021 #18 Skrevet 13. januar 2021 Milio skrev (26 minutter siden): Jeg tenker det bør være påbudt med hjemmekontor hvor arbeidsgiver KAN tilrettelegge, dvs de med kontorjobb, og hvor smittetrykket tilsier det. Personlig har jeg hatt hjemmekontor i sikkert 2-3 måneder snart og det går bra. Jeg jobber utelukkende fra PC og jeg ringer/mailer/snakker med kollegaer hvis det er noe. Jeg er også gravid og hjemmekontoret har gjort at jeg har sluppet sykemelding. Dette hører jeg også fra andre gravide, så jeg tenker nok at sykefraværet senkes litt under hjemmekontor. Spørs bare produktiviteten. Jeg har hørt flere fra shipping og forsikring bl.a som sier produktiviteten faktisk har gått opp. 1
Milio Skrevet 13. januar 2021 #19 Skrevet 13. januar 2021 The Kitten skrev (34 minutter siden): Jeg har hørt flere fra shipping og forsikring bl.a som sier produktiviteten faktisk har gått opp. Det er jo veldig bra! Møter blir langt mere effektive over nett, syns jeg. All kaffeslabberas utgår. Det går nok utover det sosiale mange liker på jobb, men igjen er jo det spart tid. Man slipper gjerne reise til og fra jobb, og for oss i Oslo-området utgjør det gjerne 1-2 timer om dagen det. Spiser lunsjen foran PC og kan heller ta meg en tur ut i frisk luft i 30 min, som gjør mye for psyken. Og ønsker man å heller sove litt lengre og slippe unna all stell om morgenen, så kan man jo ofte det også hvis man ikke skal møte folk 😅🤷🏼♀️Jeg merker jo at jeg blir litt gal av å ikke se kollegaer, men trives likevel godt på hjemmekontoret. 2
SilSil Skrevet 13. januar 2021 #20 Skrevet 13. januar 2021 På jobben min bestemmer vi selv om vi vil ha hjemmekontor eller ikke, hvis arbeidet man gjør ikke påvirkes av å ha hjemmekontor. Hvis bedriften gir beskjed om at vi må ha hjemmekontor, blir de plutselig ansvarlige for at alle ansatte har nødvendig utstyr for å kunne jobbe hjemmefra, slik som pult, kontorstol, PC-skjermer, osv. Jeg jobber i en bedrift med over 800 ansatte, så det hadde blitt en enorm utgift for bedriften. Så lenge de kun kommer med anbefaling så slipper de den utgiften.
Anbefalte innlegg