Gå til innhold

Ok... veldig rart spørsmål til dere som har tisper (føler meg sinnsykt dum!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok... så jeg har ikke hatt menstruasjon på 7-8 år . Aner ikke hvorfor, alt står bra til med eggstokker livmor og alt, legene finner ikke helt ut hvorfor, og jeg bryr meg egentlig ikke ettersom jeg har de barna jeg vil ha.

for litt siden fikk vi oss en tispe som nå har løpetid for første gang. Hun «drypper» og jeg tørker. Hun følger etter meg hele tiden, sover ved siden av senga mi også. Og i dag fikk jeg mensen...!

kan det ha en sammenheng? 🙈 

jeg har jo hørt om kvinner som synkroniserer menstruasjonen sin, men kan mann synkronisere den med en hund?! 

Anonymkode: cee49...d3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Njæ, tisper har jo løpetid to ganger i året, så det høres merkelig ut. Vi har tispe, og har ikke sett noe sammenheng med dette.  Nå har jeg en stabil syklus da. Ellers er det jo flere grunner til at kvinner mister menstruasjonen. Selv kan jeg ikke gå under 54 kilo uten at den blir borte, veier til vanlig ca 57. Løper veldig mye, men er påpasselig med å holde vekta oppe. Er du slank? Stresset? Trener mye?

Anonymkode: 5f1f3...486

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du har gitt slipp på indre stress når du har fokusert så mye på hunden at kroppen din slapper av og fungerer bedre igjen. 

Anonymkode: b534b...ba8

• Liker 2
Skrevet

Noen ganger begynner man å lure. Tispa vår har løpetid 1-2 ganger i året og jeg har regelmessig mens, men likevel faller løpetidene hennes samtidig som jeg har mensen.

Med tanke på at dyr som bor sammen har en tendens til å være i brunst samtidig er det jo ikke heeelt ulogisk. Er ikke unormalt at alle hoppene i en stall er brunstige samtidig, for eksempel. Bare at her i huset har vi bytta litt om og har en kjerring og en tispe som "drypper" samtidig, haha.

Anonymkode: ddc80...5c3

Skrevet

Takk for svar dere, veldig rart å ha mensen igjen, jeg kan helt ærlig si at jeg ikke har savnet det🤣

Og for å svare på spørsmålene, nei, jeg er ikke slank og ja, jeg er mye stresset. Hunden har i grunnen ikke fått meg til å slappe av ettersom den ikke er mitt ansvar og jeg heller ikke hadde lyst på hund. Likevel dilter den etter meg og ligger ved siden av meg på natta. 

HI

Anonymkode: cee49...d3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...