AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #1 Skrevet 13. januar 2021 Vi har to biler, en felles konto til regninger, felles matkort og ellers separat økonomi. Mannen min mener at alt av regninger til hans bil skal betales felles (diesel, avgifter, forsikring og lån) mens alt tilknyttet min bil skal betales bare av meg. Han sier det er fordi hans bil er «vår» (dvs det er den vi vanligvis bruker når vi skal reise på ferie alle sammen), mens min bil er «min» (men det er jo den som brukes nå jeg og ungene reiser vekk for eksempel). Han reiser aldri alene med ungene noe sted. Hva tenker dere er rimelig? Anonymkode: 3b72f...bf3
Gjest Blondie65 Skrevet 13. januar 2021 #2 Skrevet 13. januar 2021 Jeg tenker at mannen din er en dust. Enten går begge bilene av fellesen eller så går begge bilene av hver enkelts forbruk. Dette grunnet bruken som er forklart her - forutsatt at dette er hele sannheten og ikke halvparten av nødvendige opplysninger er glemt.
Gjest Dævendøtte Skrevet 13. januar 2021 #3 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har to biler, en felles konto til regninger, felles matkort og ellers separat økonomi. Mannen min mener at alt av regninger til hans bil skal betales felles (diesel, avgifter, forsikring og lån) mens alt tilknyttet min bil skal betales bare av meg. Han sier det er fordi hans bil er «vår» (dvs det er den vi vanligvis bruker når vi skal reise på ferie alle sammen), mens min bil er «min» (men det er jo den som brukes nå jeg og ungene reiser vekk for eksempel). Han reiser aldri alene med ungene noe sted. Hva tenker dere er rimelig? Anonymkode: 3b72f...bf3 Blir nesten redd når jeg leser sånt. At det går an å være så smålig som mannen din. Og dere har unger sammen, hvordan er han når ungene trenger klær eller andre ting?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #4 Skrevet 13. januar 2021 Men da får du si at dere fremover nå bruke din bil til feirer og fellesturer, uavhengig om hans bil er i bedre stand. Så kan heller din bil betales av felleskassa. Kan hende han endrer mening da. Anonymkode: 05e6f...f47 20
nomore82 Skrevet 13. januar 2021 #5 Skrevet 13. januar 2021 Selg den bilen han mener ikke er en del av felles økonomi? 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #6 Skrevet 13. januar 2021 nomore82 skrev (2 minutter siden): Selg den bilen han mener ikke er en del av felles økonomi? Eller selg den bilen han mener skal betales av fellesskapet, så kan han kjøpe en egen og betale for den selv. Anonymkode: 993ac...fc4 6
nomore82 Skrevet 13. januar 2021 #7 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eller selg den bilen han mener skal betales av fellesskapet, så kan han kjøpe en egen og betale for den selv. Anonymkode: 993ac...fc4 Joda. Men det er enklere for henne å selge en bil som han åpenbart mener kun er hennes ansvar - enn å selge en felles bil på egenhånd.
Gjest Alterego666 Skrevet 13. januar 2021 #8 Skrevet 13. januar 2021 Er dere enige om at dere trenger to biler? Hvis ja bør begge på felles. Hvis nei er det en mer åpen diskusjon.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #9 Skrevet 13. januar 2021 Dævendøtte skrev (1 time siden): Blir nesten redd når jeg leser sånt. At det går an å være så smålig som mannen din. Og dere har unger sammen, hvordan er han når ungene trenger klær eller andre ting? Jeg kjøper alt av klær og utstyr med mine penger, og har alltid gjort det. Tror ikke han har kjøpt et akebrett eller et par sokker en gang. AnonymBruker skrev (1 time siden): Men da får du si at dere fremover nå bruke din bil til feirer og fellesturer, uavhengig om hans bil er i bedre stand. Så kan heller din bil betales av felleskassa. Kan hende han endrer mening da. Anonymkode: 05e6f...f47 Han vil ikke, det er for liten plass i den. Alterego666 skrev (58 minutter siden): Er dere enige om at dere trenger to biler? Hvis ja bør begge på felles. Hvis nei er det en mer åpen diskusjon. Ja, vi må det. Og vi er enige om det. Eller - han sier at han skal ha bilen, så kan jeg gå eller sykle eller hva jeg vil. Fint at dere er enige med meg synes jeg. Begynte å tenke at jeg var både egoistisk og gjerrig, slik han beskylder meg for. Anonymkode: 3b72f...bf3 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #10 Skrevet 13. januar 2021 Blondie65 skrev (1 time siden): Dette grunnet bruken som er forklart her - forutsatt at dette er hele sannheten og ikke halvparten av nødvendige opplysninger er glemt. Hvilken «sannhet» kunne gjort at ham hadde rett? Tror ikke jeg har glemt noe relevant, men usikker på hva det kunne vært. Anonymkode: 3b72f...bf3
Gjest Dævendøtte Skrevet 13. januar 2021 #11 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg kjøper alt av klær og utstyr med mine penger, og har alltid gjort det. Tror ikke han har kjøpt et akebrett eller et par sokker en gang. Han vil ikke, det er for liten plass i den. Ja, vi må det. Og vi er enige om det. Eller - han sier at han skal ha bilen, så kan jeg gå eller sykle eller hva jeg vil. Fint at dere er enige med meg synes jeg. Begynte å tenke at jeg var både egoistisk og gjerrig, slik han beskylder meg for. Anonymkode: 3b72f...bf3 Stor forskjell i inntektene deres? Tjener du dobbelt så mye som ham, så greit nok. Hvis ikke, så bør du ta tak i dette nå, hadde aldri funnet meg i at mannen min og faren til barna mine var så gnien!
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #12 Skrevet 13. januar 2021 Skjønner ikke hvordan folk kan forplikte seg til et liv sammen, få barn sammen, og så skal de sitte og puge på hver sine penger! Dersom begge tjener likt, har det jo ingen hensikt, og dersom en tjener bedre enn den andre, er det urettferdig og rart. - Skal vi gå ut og spise i morgen? - Nei, jeg har ikke råd. - Synd, men da går jeg alene da, får sitte hjemme du. eller enda verre: - Men jeg kan spandere på deg jeg! - Åh, tusen takk, så snilt! Anonymkode: cb0b6...651 5
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #13 Skrevet 13. januar 2021 Høres ut som min eks. Seriøst, han snylter på deg. Anonymkode: 6f6ee...231 2
nomore82 Skrevet 13. januar 2021 #14 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg kjøper alt av klær og utstyr med mine penger, og har alltid gjort det. Tror ikke han har kjøpt et akebrett eller et par sokker en gang. Anonymkode: 3b72f...bf3 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Eller - han sier at han skal ha bilen, så kan jeg gå eller sykle eller hva jeg vil. Anonymkode: 3b72f...bf3 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Begynte å tenke at jeg var både egoistisk og gjerrig, slik han beskylder meg for. Anonymkode: 3b72f...bf3 Hva er det som gjør at du ikke forstår at du ikke har godt av å være i dette forholdet? Les de tre sitatene mine over her igjen. HVA er det du ikke ser her? 13
Gjest Nala79 Skrevet 13. januar 2021 #15 Skrevet 13. januar 2021 Bruker du av og til hans bil? Eller kjører han deg overalt? Eller bruker du din egen når du handler osv?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #16 Skrevet 13. januar 2021 Usj, for en egoistisk gjerrigknark! Ville ikke tatt i mannen med ei pølseklype ei gang. Anonymkode: 382a4...202 6
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #17 Skrevet 13. januar 2021 Dævendøtte skrev (20 minutter siden): Stor forskjell i inntektene deres? Tjener du dobbelt så mye som ham, så greit nok. Hvis ikke, så bør du ta tak i dette nå, hadde aldri funnet meg i at mannen min og faren til barna mine var så gnien! Jeg tjener mer enn ham, men det er fordi han vil ikke jobbe full stilling eller ta utdannelse. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Høres ut som min eks. Seriøst, han snylter på deg. Anonymkode: 6f6ee...231 Ja, det er der jeg lurer på. Nala79 skrev (6 minutter siden): Bruker du av og til hans bil? Eller kjører han deg overalt? Eller bruker du din egen når du handler osv? Nei, jeg kjører aldri hans bil. Jeg kjører meg selv med min egen bil. Det hender han kjører meg (et par ganger i året?), da betaler jeg bensin. Anonymkode: 3b72f...bf3
Gjest Nala79 Skrevet 13. januar 2021 #18 Skrevet 13. januar 2021 Da kan jeg med hånden på hjerte si: HAN er den gjerrige egoisten. Hva i alle dager?! Hvorfor vil han ikke jobbe mer...?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #19 Skrevet 13. januar 2021 Da hadde jeg brukt bilen hans hver gang jeg skulle noe sted med barna iallefall - siden han mener den er begges. Kanskje han endrer mening når du gjør det - han skal jo også være med å dekke utgifter det er å ha barn, en del av det er jo henting og levering med bil. Anonymkode: 8c619...a8e 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå