Alterna Skrevet 12. august 2005 #1 Skrevet 12. august 2005 Hvordan ser din handleliste ut? Hvilke matvarer handler du mest av, og hva kjøper du inn til helgen?
ringblomst Skrevet 12. august 2005 #2 Skrevet 12. august 2005 I dag handlet jeg inn til middag i dag og i morgen, pluss litt annet. Skal ha besøk av venner og familie begge dager. Ellers pleier det å stå brød, melk og yoghurt på listen til vanlig, men det hadde vi. Handlelisten så cirka sånn ut: 3x Karbonadedeig 2x Tortilla store 2x Salsasaus 2x Kesam Salat 2x agurk Poteter 1 kg laksefilet Fetaost Ridderost Halvstekte rundstykker Baconost mager 3x 1,5l brus Appelsinjuice Knekkebrød Maiskorn Salatbønner 3 l vaniljeis Bamsemums Chilinøtter Tortillachips Cheddar-dip Revet ost Vita flytende margarin 2 kurver jordbær
Gjest Gjesta Skrevet 12. august 2005 #3 Skrevet 12. august 2005 Hm...ingen "fast" handleliste, men når jeg skal på butikken i morgen tidlig regner jeg med å kjøpe følgende: 1 karbonadedeig 2 skummet melk 2 lett melk 1 Kesamboks 1% 1 ltr appelsinjuice 1 stor bordpakning margarin 1 boks rekesalat 2 grove brød 3 1 1/2 ltr lettbrus 1 pk krydderskinke Noe til grilling
Arkana Skrevet 12. august 2005 #4 Skrevet 12. august 2005 Tja, vi gjorde ukeshandel i dag (kommer til å kjøpe mer melk og brød i løpet av uka da, og vi har en del kjøtt/fisk i fryseren som vi skal bruke også), og vi kjøpte dette: - to stk ytrefilet - to koteletter - en pakke kjøttdeig - poteter - paprika (gul, rød og grønn) - tomater - brokkoli - løk - champignon - crème fraîche - tomatpuré - hvitløk - brød - 4 liter melk (ekstra lett) - 4 store Cola light - to pakker potetgull - en stor stratos - en pose bamsemums - en bunt vårløk - en pakke italiensk salat - en brelett oliven - 2 liter appelsinjuice - to store begre jordbæryoghurt - müsli - 1 hel kylling - 1 pose frossen pommes bistro - 2 salathoder - et glass fetaost - pastrami i skiver - dansk gräddost i skiver - lettrømme - 2 kartonger fløte - avocado - en klase bananer - gule og grønne epler - frosne bringebær - sitron - egg - marsipanlokk (ikke så vanlig, men sambo har bursdag snart, skal bake kake) - valnøtter - squash - sukkererter - majones
reddelinnea Skrevet 12. august 2005 #5 Skrevet 12. august 2005 sjokolade og is. Det er jeg helt avhengig av. Spiser sjokolade hver dag jeg.
Pølsa Skrevet 12. august 2005 #6 Skrevet 12. august 2005 sjokolade og is. Det er jeg helt avhengig av. Spiser sjokolade hver dag jeg. ← Ikke ha dårlig samvittighet for det! Det gjør nemlig jeg også! hehe. Må ha sjokkis hver eneste dag jeg. Sånn ca er min handleliste: 1 melk 8 Pepsi Max 2 Sjokkiser 1 Pottis 1 Brød 1 Pålegg 4 Lucky Strike
Mistyen Skrevet 13. august 2005 #7 Skrevet 13. august 2005 I tillegg til melk, brød og youghurt som jeg handler flere ganger i uken, ble dette innkjøpt til helgen i går: - Frisk basilikum - tomater - kyllingfileter - 2 kremfløte - mix til gresk dressing - en stor melkesjokkis - kaffe - grilloff - pizzaost - dolmio pizzasaus - smårettskinke - karamellpudding - pålegg diverse
Gjest 1111 Skrevet 13. august 2005 #8 Skrevet 13. august 2005 Handlelista mi for et par dager siden så slik ut: - pasta - skinke på boks - grovbrød - leverpostei - Cola Light - 2 typer saus - 8 italienske pizza'er (tilbud, bare 17,- for to) - rømme - grønne druer - tomater - bananer - havregryn - potetgull
Amanja Skrevet 14. august 2005 #9 Skrevet 14. august 2005 Kjøper stort sett det samme hver gang jeg handler jeg.. Melk Brød Pålegg Juice Cola sjokolade Babygrøt/ middag/ melk/ bleier Biola-yoghurt Middag Og ender alltid opp med å komme ut fra butikken med dobbelt så mange ting som jeg hadde på lista, pluss litt til... Har en stygg uvane med å gå leenge rundt i butikken og lete etter ting jeg trenger:-)
Gjest bamsemums Skrevet 14. august 2005 #10 Skrevet 14. august 2005 Det går mye i godt pålegg, husholdningsartikler og middager. Sist jeg var og handlet, ble handlelisten slik: kokt skinke jarlsberg ost agurk frosne rundstykker provence skinke cola melk juice kyllingfileer svinekjøtt i ymse varianter brokkoli dorull tørkerull hundegodis griseører til voffen smågodt nøtteblanding fra "den lille nøttefabrikken" icetea kantarell saus
Gjest gjest1 Skrevet 14. august 2005 #11 Skrevet 14. august 2005 Min handleliste for helgen: portobellosopp tomater agurk ruccolasalat Norzolaost sukkererter broccoli fersk pasta basilikum Haagen Daszh strawberry cheesecake iskrem hvitløk purreløk helkorn og solsikkekjerner nektariner frosne skogsbær yoghurt melk potetskruer
Cr@sh Skrevet 14. august 2005 #12 Skrevet 14. august 2005 Min handleliste ser ganske lik ut hver uke: 3 slangeagurker 5 paprika 1 3-pk mail 1 3-pk ananas 3 H-melk 3 Sk-melk 1 lettmelk Her & Nå 1 melkesjokolade 1 pk egg 1 lettrømme 1 matfløte 2 pk knekkebrød Taco-ting 1 4-pk yoplait wienerpøler (ikke hver uke) skyllemiddel (ikke hver uke) milo (ikke hver uke) Makrell i tomat Leverpostei Kjøtt og kylling kjøper vi stort sett i Sverige....
Gjest gjest1 Skrevet 14. august 2005 #13 Skrevet 14. august 2005 Handlet på tordag og da havnet dette i kurven: - ett brød - en pose Hatting rundstykker - 6 egg - 5 tomater - 1 slangeagurk - 1 paprika - boks med mais - isbergsalat - fersk sopp - 2 rødløk - 1 pk. kjøttdeig - tortillalefse - taco skjell - taco dressing - lett rømme - eplejuice - ananasjuice - ett stk. lettere norvegia - en pk. kokt skinke - italiensk salat - bringebær syltetøy - fersk sopp - 4 pepsi max - servietter - plastfolie - 1 l. ekstra lett melk
Pasha Skrevet 16. august 2005 #14 Skrevet 16. august 2005 Dette stod på gårdagens handleliste. Melk x 4 (sambo drikker utrolig mye melk) Brød Makaroni Spaggheti¨ Middagspølser x 3 Sei-fisk Ost Purre Kjøttkaker Brun saus Kylling fileer Tomatpurre x 2 hodekkål kjøttbuljong i terniger Hermetiske tomater Løv-biff x 4 (så har vi en stund ) Pomme frites Bacon x2 Pålegg Squash sopp gulerøtter salt (fin) Tørkerull Hermetiske bønner Kattemelk Tunfisk i vann 2 x 2pk Da handlet vi middag til hele denne uka + litt ekstra til å ha i fryseren. (sånn som pommefrites og løv-biff.. greit å ha liggendes dersom man jobber seint og bare vil ha noe enkelt noe)
magolia Skrevet 18. august 2005 #15 Skrevet 18. august 2005 Handleliste for i morgen: Melk Tomater Agurk Paprika isberg salat lett rømme cola light cola dream is wok grønsaker kyllingfileter salami kokt skinke magerost med skinke knekkebrød kaffe
Gjest Maikana Skrevet 18. august 2005 #16 Skrevet 18. august 2005 Her kan man få gode tips til hva man skal handle inn ser jeg! Fort gjort å kjøpe omtrent det samme hver gang.. Men her er vår sånn ca. handleliste når vi gjør storhandel: Brød Melk (3 liter) Nescafe smooth roast 1 kg kyllingfilet diverse annet kjøtt, kjøper alltid det som er på tilbud løk poteter broccoli hvitløk purre squash grønne bønner bananer epler fisk dersom på tilbud pålegg i løsvekt (skinke, servelat med paprikakrydder, salami mest vanlig) pastaskruer tomatpuré tomater på boks indisk og thailandsk 'paste' til å lage curries kokosnøttmelk/krem små juicer til 16årings lunsj mueslibarer yoghurt hvitløksbrød til å fryse weetbix eller nutri grain peanøttsmør syltetøy vegemite chips kattemat typen grønnsaker vi kjøper er selvfølgelig sesongavhenging, og det samme med frukt
Gjest Vinga Skrevet 19. august 2005 #17 Skrevet 19. august 2005 handler mest av: -brød (evt. brødblanding i pose og tørrgjær) -melk -appelsinjuice -egg -leverpostei -makrell i tomat -jarlsbergsost -skinkeost på tube -kaviar -trønderfår -Nora 100% bringebærsyltetøy -Nora 100% blåbærsyltetøy -epler, druer, bananer (+ mango om sommeren) -tomater, agurk, paprika, salat, blomkål, brokkoli, squash, hvitløk, løk -pepsi max cool lemon -frosne hvitløksbaguetter -laks -te/kaffe -knekkebrød -havrefras -pannekake-mix i pose -spekeskinke -parmesan -div. krydder -lasagne -tandoori chicken -nudler -rapsolje -soft flora margarin Kjøtt, ris, pasta, bacon og kylling handler vi i Sverige. Til helgen handles det ofte inn majones (ekte, ikke lett), FunLight saft, frosne Hattingrundstykker og litt snop/snacks (potetgull og sjokolade vanligst) utenom det vanlige... Har ikke tatt med husholdningsvarer som bleier o.l på denne listen....
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #18 Skrevet 19. august 2005 Hvordan ser din handleliste ut? Hvilke matvarer handler du mest av, og hva kjøper du inn til helgen? ← Vi handler inn stort hver fredag poteter tomat agurk persille løk gulrøtter kålrabi hodekål sitron paprika Ananas appelsiner/epler/druer/bananer hermetiske erter herm tomater kaffe tea farris soloplus 6 øl q-melk yougurt cottage chees lettrømme mel havregryn sammalt hvete gjær rugmel egg syltetøy makrell i tomat skinke leverposteig brunost gulost kaviar okse høyrygg kyllingfilet røkt svinekoke karbonadedeig fiskekaker frosne karbonader svinestek ca 2 kilo surkål tannkrem håndkrem alt av vaskemidler har eg fryser er det nok mat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå