Høstluft Skrevet 13. januar 2021 #1 Skrevet 13. januar 2021 (endret) . Endret 17. mars 2021 av Høstluft .
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #2 Skrevet 13. januar 2021 Ved å ta kniven av slik at tuppen ikke skraper i veggen. Anonymkode: 2a24e...0f5 7
Trudelutt1 Skrevet 13. januar 2021 #3 Skrevet 13. januar 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Ved å ta kniven av slik at tuppen ikke skraper i veggen. Anonymkode: 2a24e...0f5 Jepp! Knivmagnet festet på tapetvegg her og har aldri hatt dette problemet. 3
Zienna Skrevet 13. januar 2021 #4 Skrevet 13. januar 2021 Har to knivmagneter på malt vegg, og har ikke dette problemet. Synes det er veldig praktisk å ha alle arbeidskniver hengende ved kjøkkenbenken. Tror nok heller det må være måten du tar knivene ned av magneten på. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #5 Skrevet 13. januar 2021 Det har nok med måte du tar knivene ned på. Har aldri opplevd å skrape en tupp på veggen. Anonymkode: 0a621...ce6 1
Minya Skrevet 14. januar 2021 #6 Skrevet 14. januar 2021 Regner med at når du trekker kniven av magneten, så holder du i håndtaket og trekker kniven mot deg som en spak? Prøv å vippe kniven sidelengs i stedet, hold i håndtaket og vipp kniven 90 grader sidelengs sånn at eggen blir trukket av magneten først, da skader du ikke veggen bak når du trekker kniven mot deg fordi den smale toppen av knivbladet ikke holdes like sterkt igjen av magneten. 4
Høstluft Skrevet 14. januar 2021 Forfatter #7 Skrevet 14. januar 2021 (endret) Minya skrev (På 14.1.2021 den 19.14): Regner med at når du trekker kniven av magneten, så holder du i håndtaket og trekker kniven mot deg som en spak? Prøv å vippe kniven sidelengs i stedet, hold i håndtaket og vipp kniven 90 grader sidelengs sånn at eggen blir trukket av magneten først, da skader du ikke veggen bak når du trekker kniven mot deg fordi den smale toppen av knivbladet ikke holdes like sterkt igjen av magneten. . Endret 17. mars 2021 av Høstluft
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #8 Skrevet 15. januar 2021 LØSNINGEN PÅ PROBLEMET DITT KAN UTRYKKES I ETT ORD: K N I V B L O K K N I V B L O K K Anonymkode: 93b11...f56 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #9 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): LØSNINGEN PÅ PROBLEMET DITT KAN UTRYKKES I ETT ORD: K N I V B L O K K N I V B L O K K Anonymkode: 93b11...f56 Eller å bare ta av kniven fra magneten uten å skrape tuppen i veggen. Anonymkode: a5e42...18f
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #10 Skrevet 15. januar 2021 Høstluft skrev (18 timer siden): Takk for svar:) Men er det ikke lett når man stresser med matlagingen å bare «røske» kniven av som en spak? Eller fungerer det greit slik du beskriver det? Det er jo veldig ryddig med slik list, så vil jo helst ha det kjenner jeg De færreste har det vel SÅ travelt når de lager mat at de ikke rekker å vippe kniven ut fra veggen isteden for å brette den oppover mot veggen. I så fall burde man ta en pause så man ikke skader seg selv eller andre. Det blir en vanesak rett og slett. I starten må man være bevisst på det, til slutt går det av seg selv. Anonymkode: 3be66...703
Minya Skrevet 15. januar 2021 #11 Skrevet 15. januar 2021 20 hours ago, Høstluft said: Takk for svar:) Men er det ikke lett når man stresser med matlagingen å bare «røske» kniven av som en spak? Eller fungerer det greit slik du beskriver det? Det er jo veldig ryddig med slik list, så vil jo helst ha det kjenner jeg Det går ganske greit for min del, jeg tar tak i håndtaket, vipper kniveggen mot meg, og trekker kniven rett ut fra magneten. Så snart du har teknikken så går det uten å tenke over. Jeg måtte faktisk gå bort til magneten og teste hvordan jeg gjør det for å kunne forklare det i forrige post.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #12 Skrevet 15. januar 2021 Knivene må jo uansett vippes av og på. Om eggen treffer knivblokken så ødelegger du knivene etterhvert. Så dette er en vane du uansett må innarbeide. Anonymkode: 1585a...868
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå