Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange snakker om at de bare VET at de er gravide, andre kan gå månedsvis uten å merke noe som helst endringer. 
Hva annet enn manglende menstruasjon var dine varsler om gravidteten?

Anonymkode: cf3f4...dee

Skrevet

Kviser, murringer noen dager før mensen - får ellers ikke dette før 2 dag av mens. Ømme brystvorter. 

Så kom kvalmen i uke 6. Trøtthet. 

Anonymkode: ba4a1...862

Skrevet

Første gang jeg var gravid fikk jeg på en måte mens kramper, bare at de var på en helt annen måte enn vanlig kramper. Mer sånn murrende krampe på et vis. Jeg bare skjønte at det var noe annet enn normal menstruasjon og tok derfor en test. 

Andre gang merket jeg det kun ved at mensen ikke kom. Da hadde jeg ingen murring eller krampe. Så om jeg feks hadde gått på prevensjon samtidig ville jeg nok ikke merket det før mye senere. 

Anonymkode: cd2e6...088

Skrevet

Kjente stikninger i livmor og hadde veldig ømme bryst.

Anonymkode: df512...33c

Skrevet

Hadde hatt murringer i magen over en uke før mensen skulle komme, hodepine, frøs mye og generelt trøtt - uten noen spesifikk grunn. Følt det sånn alle 3 gangene jeg har vært gravid. Var ikke planlagt, men jeg var helt sikker. 

Er bare i uke 6, men nå er jeg i tillegg småkvalm, skikkelig trøtt og dårlig matlyst.

Skrevet

Positiv test

Anonymkode: 9c8c7...68c

• Liker 4
Skrevet

Merka ingen forskjell den første uka etter, men så begynte jeg å bli småkvalm. Det pleier jeg ikke å være. Jeg trodde først det var innbilning fordi jeg gjerne ville være gravid, men testen bekrefta mistanken. 

Skrevet

Mange tror de vet. Jeg har trodd jeg har visst at jeg har vært gravid noen ganger. Det er veldig like tegn like før mensen uansett. Ta en test samme dag som du forventer mensen så slipper du å bli gal av å tyde symptomer som kan være hva som helst.

Anonymkode: 7a237...2d9

• Liker 1
Skrevet

Jeg bare visste det egentlig. Vanskelig å forklare hvorfor. Det var ekstremt tidlig i graviditeten, har aldri før eller siden trodd at jeg var gravid. 

Anonymkode: 60375...3da

Skrevet

Da jeg ble uplanlagt gravid, så var uteblitt menstruasjon første tegnet, og vel det eneste de første ukene. Jeg hadde nylig operert og gikk på spiral, så selv overlegen på sykehuset sa at mensen antakeligvis bare var forsinket pga. narkose og stress rundt operasjon.

I uke 7-8 fikk jeg skikkelig ømme bryster. På en helt annen måte enn rundt menstruasjon, da jeg vanligvis kjenner ømhet. Det var vondt i brystene da jeg stod opp om morgenen. 

Jeg ble også utrolig trøtt, og kunne sove en time midt på dagen. Mistet appetitt og ville bare ha loff og hvit ost. Hadde ikke lyst på vin og syntes det smakte rart hvis jeg drakk. 

Der og da så var det andre forklaringer på alle symptomer - jetlag, nyoperert osv. Men når jeg ser tilbake ser jeg at jeg hadde ganske mye symptomer.

Anonymkode: 3bb89...e2f

Skrevet

Ekstremt god luktesans og ømme bryster

Anonymkode: 45153...ad6

Gjest Bet-t-ina
Skrevet

Jeg ble litt overrasket med første, fordi jeg brukte p-stav og regnet med at det var en trygg prevensjon. Det viste seg at jeg er en av de kvinnene som kan bli gravid selv med spiral. Jeg har ikke hatt stor mage med noen, og kunne brukt skinny jeans i alle mine graviditeter. Med første fant jeg ut av jeg var gravid på en ferie i utlandet. 

Skrevet

Jeg fikk avsmak på sjokolade. (Har alltid elsket sjokolade! ) 

Satt og spiste sjokolade, og tenkte "hvorfor spiser jeg dette, det smaker skikkelig ekkelt."
Dette varte til ca halvveis i svangerskapet. Da kom lysten til å spise sjokolade gradvis tilbake. 

Hadde prøvd å bli gravid i et år, og hadde trodd jeg hadde symptomer før, men det her klarer jeg ikke se annen forklaring på enn graviditeten. 

Var ikke sånn i svangerskap nr 2. 
Da ble jeg sikker på graviditet (og tok test) etter at jeg fikk ligamentsmerter. (Har aldri hatt det uten å være gravid, men kjente dem igjen fra første svangerskap.) 

Anonymkode: 1ba2f...0d9

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Mange snakker om at de bare VET at de er gravide, andre kan gå månedsvis uten å merke noe som helst endringer. 
Hva annet enn manglende menstruasjon var dine varsler om gravidteten?

Anonymkode: cf3f4...dee

Man har deltatt i en gangbang med ti italienere uten kondom. 

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Jeg ble veldig sulten, veldig kvalm og fikk ikke mensen. Holdt på å spy da jeg satt i kassen og ekspederte tungt parfymerte folk, matlagingslukt, svette osv.

Ei venninne av meg følte seg for ange år siden plutselig veldig dårlig, dro på sykehuset og de sa hun var 8 mnd på vei. Skjønner ikke det er mulig, lurer man ikke på hvor mensen er? Trodde hun bare hun var oppblåst/lagt på seg, og hva med sparkene? Nei har alltid syntes det var en rar historie, men skjønner ikke motivet for å lyve om noe sånt 😄

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk avsmak på sjokolade. (Har alltid elsket sjokolade! ) 

Satt og spiste sjokolade, og tenkte "hvorfor spiser jeg dette, det smaker skikkelig ekkelt."
Dette varte til ca halvveis i svangerskapet. Da kom lysten til å spise sjokolade gradvis tilbake. 

Hadde prøvd å bli gravid i et år, og hadde trodd jeg hadde symptomer før, men det her klarer jeg ikke se annen forklaring på enn graviditeten. 

Var ikke sånn i svangerskap nr 2. 
Da ble jeg sikker på graviditet (og tok test) etter at jeg fikk ligamentsmerter. (Har aldri hatt det uten å være gravid, men kjente dem igjen fra første svangerskap.) 

Fikk for øvrig også avsmak på alt med alkohol også. 
Legen mente kroppen brukte smakssansen min til å regulere hva jeg puttet i meg, og passet på at jeg ikke fikk i meg ting som ikke var bra for meg og barnet.

Skrevet
skruttveig skrev (1 minutt siden):

Jeg ble veldig sulten, veldig kvalm og fikk ikke mensen. Holdt på å spy da jeg satt i kassen og ekspederte tungt parfymerte folk, matlagingslukt, svette osv.

Ei venninne av meg følte seg for ange år siden plutselig veldig dårlig, dro på sykehuset og de sa hun var 8 mnd på vei. Skjønner ikke det er mulig, lurer man ikke på hvor mensen er? Trodde hun bare hun var oppblåst/lagt på seg, og hva med sparkene? Nei har alltid syntes det var en rar historie, men skjønner ikke motivet for å lyve om noe sånt 😄

Hvis man ikke er veldig på jakt etter graviditetssymptomer, så er det mange som avskriver symptomene med noe helt annet. 
Altså, symptomene er der, men de knyttes ikke til graviditet.

Historiene vi forteller oss selv har stor makt, og definerer gjerne hvordan vi ser oss selv og verden. 
(Vi søker jo gjerne etter ting som bekrefter det vi ønsker å få bekreftet, og ser da gjerne ikke det som avkrefter samme teori.) 
Hvis jeg var opptatt av noe viktig på jobb, og stresset mye med det, så ville jeg kanskje forsvart manglende mens med mye stress. Og at jeg var ekstra sliten, med mye stress, og evt. vondter i kroppen med at jeg hadde sittet i dårlig stilling eller noe annet relatert til at jeg var veldig opptatt med jobb. 

Det er jo også sånn at mange ikke kjenner så mye spark, for det avhenger av hvilken vei barnet ligger, og hvor det sparker. Hvis det kommer få spark "utover" eller morkaka ligger midt foran og demper, så er det ikke sikkert hun kjente spark.

Gjest Bet-t-ina
Skrevet
skruttveig skrev (11 minutter siden):

Babyen kan ligge slik at man ikke får særlig mage. Det var ingen som trodde jeg var gravid. Og jeg er slank. Jeg la bare ikke på meg. Jeg fødte friske og sunne barn uten å legge på meg 10 kilo. 

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Jo men at mensen ikke dukket opp på 8 mnd burde jo vekket en mistanke? Gir jo mening de andre tingene dere skriver :)

Skrevet

Ingen symptomer annet enn uteblitt menstruasjon. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...