AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #1 Del Skrevet 13. januar 2021 Jeg er avhengig av et glass Pepsi max til middag. Jeg har etter flere år med dårlig kosthold blitt mye bedre. Mye grønnsaker, rene proteiner, tran. Jeg har kuttet ut sukker og det eneste søtlig ting jeg får i meg, er Pepsi max. Jeg drikker vann og te utenom til middag. Vurdere nå kutte ut dette tullet og heller se brusen som helgekos. Men jeg ser egentlig ikke noe helsemessige årsaker til at jeg skal slutte. Den eneste argumentet jeg har for å kutte, er at det større risiko for syreskader på tennene mine. Er det egentlig flere grunner for å slutte? Anonymkode: 66e81...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #2 Del Skrevet 13. januar 2021 Tror ikke søtningsstoffet er spesielt sunt, så det er jo en grunn. Om det er direkte helseskadelig vet jeg ikke, tror det er delte meninger om akkurat det. Anonymkode: 1c173...568 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #3 Del Skrevet 13. januar 2021 Det blir sagt at det kan øke risikoen for benskjørhet (aner ikke om det er sant og om det har med mengde å gjøre). Kullsyre kan gi luft i magen. Det er penger å spare. Brus ødelegger middagen, min mening, drikk vann og smakene kommer fram (eller vin ). Anonymkode: 7aa76...0c4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 13. januar 2021 #4 Del Skrevet 13. januar 2021 Flere grunner enn helsa? Ja, hva med hvor mye dette koster deg i året? Ville heller brukt de pengene på noe annet, f.eks kjøpe en ekstra god løsvekt-te eller bare spart dem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #5 Del Skrevet 13. januar 2021 Navani skrev (3 minutter siden): Flere grunner enn helsa? Ja, hva med hvor mye dette koster deg i året? Ville heller brukt de pengene på noe annet, f.eks kjøpe en ekstra god løsvekt-te eller bare spart dem. Flere grunner enn helsa? Hva mener du med det? Anonymkode: b6db6...e3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 13. januar 2021 #6 Del Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Flere grunner enn helsa? Hva mener du med det? Anonymkode: b6db6...e3d At Pepsi Max koster mye penger i løpet av året, og at det er en stor fordel å kutte ut BÅDE pga dette med syreskader på tenner, og for økonomien Jeg skrev det rett bak den setningen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huffda Skrevet 13. januar 2021 #7 Del Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg er avhengig av et glass Pepsi max til middag. Jeg har etter flere år med dårlig kosthold blitt mye bedre. Mye grønnsaker, rene proteiner, tran. Jeg har kuttet ut sukker og det eneste søtlig ting jeg får i meg, er Pepsi max. Jeg drikker vann og te utenom til middag. Vurdere nå kutte ut dette tullet og heller se brusen som helgekos. Men jeg ser egentlig ikke noe helsemessige årsaker til at jeg skal slutte. Den eneste argumentet jeg har for å kutte, er at det større risiko for syreskader på tennene mine. Er det egentlig flere grunner for å slutte? Anonymkode: 66e81...7e8 Nei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #8 Del Skrevet 13. januar 2021 Kos deg med Pepsi Maxen! Så lenge du passer på tennene dine, så skal det ekstreme mengder lettbrus til før det skaper noen helsemessige problemer. Anonymkode: f5be5...c6e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #9 Del Skrevet 14. januar 2021 Navani skrev (På 13.1.2021 den 14.55): Flere grunner enn helsa? Ja, hva med hvor mye dette koster deg i året? Ville heller brukt de pengene på noe annet, f.eks kjøpe en ekstra god løsvekt-te eller bare spart dem. Så fryktelig dyrt er det ikke med et glass Pepsi max om dagen. Og har man lyst på Pepsi max er det liten vits i å bruke pengene på løsvekt-te i stedet... Anonymkode: 0a14a...69f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #10 Del Skrevet 14. januar 2021 Du begrenser syreskadene dersom du drikker til måltid, fordi maten uansett skaper syre i munnen. Det er brusdrikking utenom måltid som er faren for syreskader. Anonymkode: 3d08d...e16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå