Gjest King James Skrevet 12. august 2005 #1 Skrevet 12. august 2005 er det unormalt og leve i sølibat ? det kan nesten virke slik i det sex fiserte samfunn vi lever i for jeg har valgt sølibat og jeg må innrømme det det er mye bedre en aleternativet man er ikke lenger en sex slave
Gjest Ananas Skrevet 12. august 2005 #2 Skrevet 12. august 2005 Jeg tipper det er en ikke uvesentlig del av befolkningen som har sex med andre så sjeldent at det ikke teller. Hvis du ikke runker en gang derimot - - det å undertrykke behov så sterkt tror jeg vil gjøre noe med hvordan man er, som jeg ikke utsette meg for. Det tok 2-3 måneder i millitæret før jeg fant ut at det bare ikke gikk.
Gjest Ingrid78 Skrevet 12. august 2005 #3 Skrevet 12. august 2005 Jeg tror egentlig veldig mange lever i sølibat. Uansett om de er i parforhold eller single. Mange velger det frivillig i parforhold, noen fordi det rett og slett ikke er tid og ork til det. Og som single, er det ikke alle som er så glad i one night stands.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2005 #4 Skrevet 13. august 2005 Sølibat er faktisk helt uproblematisk. Det gjelder bare å være bevisst på at det generelle "behovet" for sex er rent psykisk. * Samfunnet er blitt veldig seksualisert, så man må være bevisst på hvor man lar tankene fare når man ser filmer/reklamer etc. med seksuelt innhold eller hentydninger. Nytter ikke å leve i sølibat og samtidig tenke masse på sex, da blir tilværelsen nokså slitsom. Det har gått greit i 20 år her. (*Da tenker jeg ikke på behov for å ha sex med en bestemt person som man har følelser for, men dette såkalte behovet for å "få seg noe", som mange så poetisk uttrykker det.)
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2005 #5 Skrevet 13. august 2005 Jeg tror det er mange i vårt samfunn i dag som avstår fra sex. Enten fordi de er single, eller bare fordi de ikke liker sex eller føler at de savner det. Jeg har gått uten i flere år og har vendt meg til det. Kunne ha fått sex ved å gå på byen men det appellerer ikke til meg. Som en over her sa, "å få seg noe" lyder ikke akkurat poetisk. Mange ser på sex som en ting de ikke nødvendigvis har et personlig forhold til en gang (!) og da er det mange som melder pass og ut. Man kan fint overleve og klare seg uten. No big deal.
ryfia Skrevet 14. august 2005 #6 Skrevet 14. august 2005 Jeg forstår godt at noen lever i sølibat, hvis alternativet er one-night-stands på byen. Men jeg tror at de aller fleste har behov for fysisk nærhet. Da jeg var alene slev, var lengselen etter en annens varme naken hud neswte uutholdelig til tider.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå