AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #1 Skrevet 13. januar 2021 Baby våkner innmari tidlig, i 05-06 tiden. Er også våken en gang ila natten for mat, og kan noen ganger drøye litt før han får sove igjen. Første duppen sover han konsekvent 45 min, andre duppen ca 1-1,5 time. En tredje dupp er umulig å få til. Legges for kvelden 17.30, da har han vært våken i 4-5 timer fra siste dupp. Hvordan kan vi få en ordning på dette her? Natten er jo i og for seg grei, men skulle gjerne forskjøvet det litt så han ikke våkner så tidlig, men det er umulig når han sover for lite på dagtid. Noen råd? Anonymkode: fc705...e09
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #2 Skrevet 13. januar 2021 Nja, har vel ikke noe råd - men kan si at min på 9mnd holder på på samme måte, selv om vi legger ha. 18.30. Vi har hatt samme leggerutiner siden han var 3-4 mnd, så man skulle tro at det hjalp, men nei. Han sovner stort sett fint etter 30min på kvelden, og alt etter det er helt bingo. Noen ganger våkner han 21.30 og er våken i 2 timer, noen ganger sover han til 04.00 før han vil ha mat, og så sover han gjerne til 07.30 igjen.. Hvis jeg var deg, ville jeg prøvd å drøye tiden mellom første og siste lur. Og deretter prøve å legge litt senere. Om det funker aner jeg ikke, men det er vel verdt et forsøk Anonymkode: 24125...294
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #3 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nja, har vel ikke noe råd - men kan si at min på 9mnd holder på på samme måte, selv om vi legger ha. 18.30. Vi har hatt samme leggerutiner siden han var 3-4 mnd, så man skulle tro at det hjalp, men nei. Han sovner stort sett fint etter 30min på kvelden, og alt etter det er helt bingo. Noen ganger våkner han 21.30 og er våken i 2 timer, noen ganger sover han til 04.00 før han vil ha mat, og så sover han gjerne til 07.30 igjen.. Hvis jeg var deg, ville jeg prøvd å drøye tiden mellom første og siste lur. Og deretter prøve å legge litt senere. Om det funker aner jeg ikke, men det er vel verdt et forsøk Anonymkode: 24125...294 Takk for svar. Vi har drøyd fra 2,5 timer våken til 3 timer, men har ikke hjulpet til nå. Om noe har dupp nr 2 blitt litt kortere 😞 Anonymkode: fc705...e09
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #4 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar. Vi har drøyd fra 2,5 timer våken til 3 timer, men har ikke hjulpet til nå. Om noe har dupp nr 2 blitt litt kortere 😞 Anonymkode: fc705...e09 Vi har vært gjennom det samme. Holdt han våken i 3 timer, så ble plutselig siste luren på 30 min og han var våken fra 14.00 til leggetid. Vi tenkte det var krise, men plutselig var han veldig enkel å legge og sov godt. Han sov ikke noe lenger, så det hjalp ikke på det, men vi skjønte uansett at det ikke var krise med kortere lur. Tror man ofte må bare ta det man får, og gjøre det beste ut av det og trøste seg med at alt er en periode. Anonymkode: 24125...294
Thea82 Skrevet 13. januar 2021 #5 Skrevet 13. januar 2021 Nå er min jente litt yngre (5 måneder), men her er det helt likt. Hun våkner i 5-tiden uansett hva. Jeg tenker det bare er hennes rytme, så den må hun få ha. Hun sover lite på dagtid (2,5 time fordelt på fire lurer), og så legger jeg henne i 17-tiden. Når han sover så fint på natten får han jo den søvnen han skal ha, så jeg ville bare slått meg til ro med ringenes tilstand.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #6 Skrevet 13. januar 2021 Thea82 skrev (26 minutter siden): Nå er min jente litt yngre (5 måneder), men her er det helt likt. Hun våkner i 5-tiden uansett hva. Jeg tenker det bare er hennes rytme, så den må hun få ha. Hun sover lite på dagtid (2,5 time fordelt på fire lurer), og så legger jeg henne i 17-tiden. Når han sover så fint på natten får han jo den søvnen han skal ha, så jeg ville bare slått meg til ro med ringenes tilstand. Joda han får den søvnen han skal ha sikkert, men det får ikke mor Eldste sovner kl 20 og etter det gjenstår noe husarbeid samt litt egentid. Kommer meg i seng ved 22-22.30. Og så våkner han da rundt 00-01, og starter dagen kl 05. Blir litt lite søvn det. Anonymkode: fc705...e09
Thea82 Skrevet 13. januar 2021 #7 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Joda han får den søvnen han skal ha sikkert, men det får ikke mor Eldste sovner kl 20 og etter det gjenstår noe husarbeid samt litt egentid. Kommer meg i seng ved 22-22.30. Og så våkner han da rundt 00-01, og starter dagen kl 05. Blir litt lite søvn det. Anonymkode: fc705...e09 Ah, Sorry. Jeg trodde du var bekymret for om han fikk nok søvn. Jeg legger meg tidlig så jeg er klar for dagen i 5-tiden. Men det er jo litt kjedelig, særlig i helgene. Har hørt et råd om at man kan flytte leggetidspunkt gradvis med 10-15 min pr dag. Men jeg har aldri prøvd det selv.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #8 Skrevet 13. januar 2021 Har to barn som aldri har sovet lengre enn 5.30 uansett hva vi gjør. Har rett og slett bare flyttet leggetiden tidligere for hele familien. Anonymkode: 87929...a07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå