Honey Dew Skrevet 13. januar 2021 #21 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan bare svare for megselv, har aldri forstått hvordan de andre involverte tenker. For det første måtte jeg fjerne denne personen fra livet mitt helt for omtrent 2 år siden, blokkering, no contact, for min egen psykiske helse. Det jeg har sett med mine egne øyne skjedde altså for ca 2 år siden og før. For det andre er resterende informasjon det jeg blir vist fra hennes facebook og det jeg blir fortalt av andre familiemedlemmer. Hvor seriøst det vil bli tatt og hvor relevant det er vet jeg ikke. På grunn av dette føler jeg at jeg ikke har noe godt grunnlag for å melde inn en bekymring, og jeg vet ikke om jeg er istand til å håndtere de eventuelle konsekvensene det kan få for meg personlig hvis hun får vite jeg har meldt henne inn. Det er ikke uten grunn man går no contact med noen. Jeg spør jo også her inne av en grunn, jeg vet ikke hva som er greit og ikke når det gjelder hvordan du skal behandle dine egne barn, hvor den grensen går, jeg har ikke barn selv, barnevernet har alltid blitt snakket dritt om I min familie og jeg tenker også det sier litt om hvordan jeg selv hadde i barndommen når jeg må spørre randoms på et forum for å få en generell konsensus på om flere tenker barnevern i denne situasjonen. Jeg er jo *bekymret* men er dette nok til å sette igang hele den prosessen? Anonymkode: 19a09...2d6 Du har et grunnlag for å melde inn bekymring når du ser hvilken omsorgssvikt dette barnet lever under.
Honey Dew Skrevet 13. januar 2021 #22 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis jeg ikke hadde brydd meg hadde jeg ikke spurt om råd på et forum. Jeg ser noen reagerer sterkt mens andre lurer på hvor omsorgssvikten er. Og nei, dette er ikke mitt problem, på noen måte. Jeg har 9999 problemer og trenger ikke et til. Men her er jeg allikevel, for å se hvordan folk reagerer på noe som har plaget meg, så jeg kan ta en anonym prat med barnevernet og lufte bekymringene mine uten å føle meg som en idiot som overreagerer. Men den responsen din, det oppgulpet der kan du bare svelge igjen. Skulle likt å se deg si det direkte til trynet mitt. Anonymkode: 19a09...2d6 Hva vil du ha hjelp til da? Du tar jo ikke til deg rådene om å kontakte barnevernet og de som sier klart i fra, går du til personangrep på. 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #23 Skrevet 13. januar 2021 Denne dama høres jo skikkelig white trash ut. MEN det er jo ikke akkurat ulovlig å poste bilder av seg selv i undertøy på fb? Å nevne det høres jo skikkelig moralpoliti ut. Du må gjøre en vurdering: er det faktisk noe omsorgssvikt i bildet? Hvordan eksakt lider barnet? Det faktum at du ikke er glad i mora til barnet eller ikke setter pris på livsstilen hennes er ikke noe grunnlag for å melde bekymring. Anonymkode: 2efa4...a15 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #24 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis jeg ikke hadde brydd meg hadde jeg ikke spurt om råd på et forum. Jeg ser noen reagerer sterkt mens andre lurer på hvor omsorgssvikten er. Og nei, dette er ikke mitt problem, på noen måte. Jeg har 9999 problemer og trenger ikke et til. Men her er jeg allikevel, for å se hvordan folk reagerer på noe som har plaget meg, så jeg kan ta en anonym prat med barnevernet og lufte bekymringene mine uten å føle meg som en idiot som overreagerer. Men den responsen din, det oppgulpet der kan du bare svelge igjen. Skulle likt å se deg si det direkte til trynet mitt. Anonymkode: 19a09...2d6 Jeg kan si det til deg face til face hvis du forklarer barnet face to face hvorfor du ikke vil hjelpe. Men flott at du har tenkt å snakke med barnevernet. Jeg blir fortvilet på barnets vegne, og ordla meg dårlig Anonymkode: 2c05d...c94 2
Vera Skrevet 13. januar 2021 #25 Skrevet 13. januar 2021 Høres ut som en hvilken som helst blogger/influenser..men da er det visst greit 🤷🏻♀️🤷🏻♀️ 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #26 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hadde det ikke hvert for alderen så skulle jeg tru at jeg visste hvem dette her er. Det er meldt flere bekymringer fra folk utenfor men ingen ting er tydeligvis blitt gjort. Jeg ville meldt denne moren. Med tanke på barnets beste. Anonymkode: 76869...27e Det er så typisk når det er snakk om narsissister så klarer de som oftest å manipulere og lure systemet fordi det ikke er fokus på eller opplæring i å avsløre psykopater....i skilsmisser så klarer de alltid å skvise ut den normale forelderen til barna. Anonymkode: bb6fe...903
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #27 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvor er det du ser omsorgssvikten her? Anonymkode: 73f02...fd5 Vil tro at ts reagerer på måten mor snakker til barnet på... Aggressiv tone. Høres ikke bra ut. Meld ifra hvis du er bekymret, ts. Når det gjelder alt det andre, å legge ut bilder av seg selv og barnet og klage på sosiale media, så tviler jeg sterkt på at dette er materiale for barnevernsak. Fok sitter med nesa i telefonen, og barns privatliv blir blottlagt på nett hele tiden. (Bloggere) Ikke greit, men det går ikke under omsorgssvikt. Anonymkode: c7310...f63 1
Helgeline Skrevet 13. januar 2021 #28 Skrevet 13. januar 2021 Hvis hun snakker slik til barnet som du beskriver er det selvsagt bekymringsverdig. Men lurer veldig på hvordan du vet hvordan mor er overfor barnet all den tid du ikke har nær kontakt med familien? Det er mye som ikke er optimalt, spørsmålet er om det er så gale at det er en sak for Bv. 1
Anglofil Skrevet 15. januar 2021 #29 Skrevet 15. januar 2021 Tråden er ryddet for spekulasjoner og ryktespredning. Anglofil (teamleder)
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #30 Skrevet 16. januar 2021 Hvor er far? Rart om ingen meldte bekymring da hun ble gravid med aktiv rusmisbruker Anonymkode: 43d76...40b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå