Gå til innhold

Nyinflyttet i skitten leilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp flyttet inn i ny leilighet som jeg leier. Hyggelig leilighet men det var veldig skittent. Så ut som de forrige leietakerne hadde vasket ca midt på gulvet. Huseierne skammet seg veldig over dette og sa at vi selvfølgelig skulle få en kompensasjon. Problemet er at jeg ikke aner hvor mye vi skal be om. Hva er slikt verdt da? Hva koster det f.eks å leie inn for å vaske ned en 90 m2 leilighet. Er det rimelig å be om det det koster å leie inn vaskebyrå?

Veldig glad for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg synes det er rimelig å kreve det det ville kostet å leie inn folk til å vaske. Utleier kan kreve hele beløpet av den tidligere leietakeren.

Skrevet

En kan vel ikke kreve det av den forrige leietakeren så lenge leiligheten nå er leid ut på nytt? Det er vel noe som skal ordnes på forhånd?

Men ellers så synes jeg også at du kan kreve det det koster å leie inn folk til å vaske ja.

Skrevet (endret)
En kan vel ikke kreve det av den forrige leietakeren så lenge leiligheten nå er leid ut på nytt? Det er vel noe som skal ordnes på forhånd?

Men ellers så synes jeg også at du kan kreve det det koster å leie inn folk til å vaske ja.

Selvfølgelig kan du kreve det av den forrige leieboer, for det er jo de som ikke har vasket. Enten utleier fikser det før nye leietakere overtar eller gjør en avtale med de nye, er det den forrige leietaker sitt ansvar å betale for det.

Ellers kunne det vært lett å bare flytte ut uten å vaske etter seg, og takk og lov for at det ikke er så enkelt.

Endret av Piper
Skrevet

Det går fint an å leie ut til nye leieboere straks den forrige leieboeren er ute, og fremdeles kreve kompensasjon for ødelagte ting/uvasket leilighet eller andre ting som bryter med kontraktsbestemmelsene.

Skrevet

Det blir jo uansett en sak mellom huseier og de forrige leietakerne. Men er det noen som vet ca hva det koster å leie renholdsbyrå? Har sendt prisforespørsel til Citymaid, men skulle helst visst det akkurat nå ;)

Gjest Violetta
Skrevet
Det blir jo uansett en sak mellom huseier og de forrige leietakerne. Men er det noen som vet ca hva det koster å leie renholdsbyrå? Har sendt prisforespørsel til Citymaid, men skulle helst visst det akkurat nå ;)

Jeg har fått svar på prisforespørsel fra dem, men er litt usikker på om jeg bare kan legge det ut her. Skulle gjerne sendt en pm, men siden du er gjest går ikke det.

Skrevet

Husker jeg drev å sjekket priser når vi skulle vakse ned den gamle leielighten etter bestenmor, lå på mellom 25-40 pr. kvm

Skrevet

Det er uansett en sak mellom deg og huseier, du skal ikke trenge å forholde deg til en tidligere leietaker. Er huseier du skal leie av.

Hvis huseier har gitt tilbake dep. til forrige leier er det såklart huseier som må betale, hvis huseier ikke har gitt tilbake pengene kan han trekke pengene fra depositumet.

Vi flytta også inn i leighet som ikke var vasket, og ble enige med huseier om at vi skulle få vanlig timelønn for å vaske. Vi var to som brukte 6 timer (altså 12 timer til sammen) på å vaske rundt 110 kvm.

Gjest utleier
Skrevet

Du skal sende regning på nedvask til forige leier,men dere skulle gjort dette med huseier ved innflytting.

Da skal jo leiligheten besiktiges og forige leietaker skulle fått mulighet til å vaske.

Da huseier fikk nøkler av forige leietaker skulle de ha besiktiget leiligheten for å se at alt var i orden.

Jeg har uansett villet sendt regning til huseier på nesvask, så fikk han kreve forige leietaker.

Gjest utleier
Skrevet

her må man ut med ca 5000 for nesvask,men da er det IKKE røkt i leiligheten. Dette er capris,det kan bli dyrere.

de som gjør rrent besiktiger det de skal vaske først

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...