Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg og min samboer har bodd ilag i 4 år, å vi har hatt et forhold som jeg syns har blitt bedre å bedre. Det har selvfølgelig vært noen krangler og slikt i starten, men siste 2 årene fant vi bra ut av kommunikasjon så vi kranglet aldri, hadde masse bra sex 2-5 gang i uka, mye ferier og eventyr ilag, samt hver våre og felles hobbyer. Vi kunne prate dypt å lenge å var snill med hverandre. Hun var til og med å tok en tattovering med mitt navn for å vise hvor glad hun var i meg. 

Så dro jeg på havet, å hun var virkelig lei seg for at jeg måtte dra, jeg tenkte da at dette er jenta mi, ho kan jeg gifte meg med! Jeg var borte i 6-7 uker, å når jeg kom hjem var hun ikke å kjenne igjen. 

Hun sier at hun ikke føler noe nærhet til meg og at vi heldst burde vært venner istede for samboere disse 4 år. Hun hadde egentlig aldri vært så forelska i meg som hun var i exene sine. 

Og no sitter jeg her som en fjott, som har gjort alt for at hun skal ha det fint. Plutselig var jeg ikke bra nok. 

Skjønner at man kan miste føleser for noen, det har skjedd med meg, er ikke sur for at det er over, men føler det er sjikkelig kjipt å ha gitt alt, å få slengt I tryne at man egentlig aldri var elsket.. Den stakk.. 

Vi har gått fra hverandre nå, men hun tilbringer endel tid sammen med meg, selv om jeg har sagt at det ikke går, for jeg er fortsatt forelsket i henne. Hun sier hun er glad i meg og liker å være sammen med meg, men har ikke rette tiltrekning. 

Så, er gresset grønnere for henne på andre siden, eller leter hun etter en nyforelskelse som ikke varer så lenge? Noen som har erfaringer å dele? 

Vil lære så mye som mulig av dette så det ikke skjer igjen. 

Hilsen Mann 28.

Anonymkode: 74d98...5f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun vært utro mens du var på havet? Kanskje hun sier det slik for at det skal bli enklere å gi slipp på deg? Litt sært å tatovere navnet ditt på kroppen mens hun vil forlate deg.
Dessverre eller heldigvis har jeg ingen erfaringer å dele med deg.

Skrevet
911 skrev (18 minutter siden):

Har hun vært utro mens du var på havet? Kanskje hun sier det slik for at det skal bli enklere å gi slipp på deg? Litt sært å tatovere navnet ditt på kroppen mens hun vil forlate deg.
Dessverre eller heldigvis har jeg ingen erfaringer å dele med deg.

Tror ikke hun var utro, men hun hadde begynt å snappe med en fyr som hun var på besøk hos også. Tror nok hun var litt interessert i han, men d ble ikke noe da han snappet med flere jenter, å d årnet seg med en av dem. 

Skrevet
Pannekaka skrev (2 minutter siden):

Tror ikke hun var utro, men hun hadde begynt å snappe med en fyr som hun var på besøk hos også. Tror nok hun var litt interessert i han, men d ble ikke noe da han snappet med flere jenter, å d årnet seg med en av dem. 

Uansett veldig trist at det gikk slik med dere når du fortsatt er forelsket. Skjønner godt at du ikke vil ha noe nært vennskap med henne når du føler slik. Håper du kommer deg over henne. Tror det er hennes tap selv om du kanskje ikke synes det akkurat nå.

"Vil lære så mye som mulig av dette så det ikke skjer igjen" Tror ikke noen kan forsikre seg mot at slikt ikke skjer. Man må bare være flinke med å prate åpent med hverandre.

• Liker 1
Skrevet

Gresset er grønnere der du vanner det.

Anonymkode: 127d1...8ac

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Så, er gresset grønnere for henne på andre siden, eller leter hun etter en nyforelskelse som ikke varer så lenge? Noen som har erfaringer å dele? 

Det er neppe det ut ifra hva du skriver. Men det betyr jo ingenting fra eller til. Hun fikk en tenkepause på 7-8 uker, og fant ut at det dere hadde ikke var godt nok. Hva som skjer i framtiden og hvor bra du eller henne får det kan du uansett ikke gjøre noe med når det kommer til henne. Så se framover, og drit i om gresset er grønnere på andre siden for henne. 

Når det er sagt, så lar du henne få en del av deg også ved å opprettholde kontakt. Det beste for din del både om du vil gå videre eller ha henne krypende tilbake, er å skvise henne bort fra deg. Støt henne ifra deg. Ikke la henne få lov til å få en del av deg, brygge deg videre, "holde deg varm" osv når hun egentlig ikke ønsker det. Kanskje får hun tidenes tankevekker hvis hun faktisk ser at hun har mistet deg helt. Det gjør hun ikke så fremt hun likevel får komme og gå i ditt liv som hun selv vil. 

Så kutt henne! Kommer hun tilbake så vurder om du ønsker det. Kommer hun ikke så gå videre. Og så vanner du ditt eget jævla gress videre i livet uten å tenke på hennes plen. 

Sagt i beste mening.

Anonymkode: d101d...194

• Liker 4
Skrevet

Forresten, at hun tok det valget hun gjorde er ingenting å ta "lærdom" av. Sånn skjer. Du har ikke overnaturlige evner og kan trylle. At hun har et problem med å være alene i 7-8 uker uten å dvele seg ihjel rundt sitt eget liv, det er faktisk ikke ditt problem. Du kan ikke gjøre noe med det. Hun må tåle det, er forholdet egentlig sterkt nok. Og det burde det være utifra hva du skriver. 

Så drit i "lærdom", dette er HENNES valg/problem/dilemma/vilje, og enkelte ting kan man ikke styre uansett hvor mye og hvor bra man vil det, ønsker det og utfører det. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun sier at hun ikke føler noe nærhet til meg og at vi heldst burde vært venner istede for samboere disse 4 år. Hun hadde egentlig aldri vært så forelska i meg som hun var i exene sine. 

Så stygt av henne å si. Hun står for sine valg, hun valgte å bo med deg i 4 år. At hun skulle angre seg på det, burde hun holde seg for god til å si til deg. 

Man er sin egen herre, og må da vise at det er det man er. 

Og no sitter jeg her som en fjott, som har gjort alt for at hun skal ha det fint. Plutselig var jeg ikke bra nok. 

Du sitter for all del ikke igjen som noen fjott. For noe barnslighet av deg å tenke. Du er da mann nok og tenker at det er hennes tap at hun ikke har deg lenger. Selvfølgelig har du kjærlighetssorg. Men du har prøvd, og det skal du være glad og stolt over.

...., men føler det er sjikkelig kjipt å ha gitt alt, å få slengt I tryne at man egentlig aldri var elsket.. Den stakk.. 

Kjipt å gitt alt, hva mener du? I et forhold skal man være den beste utgaven av seg selv og man skal være åpenhjertelig. Ingenting kjipt ved det. 

Selvfølgelig har hun elsket deg. Sier hun noe annet nå, er hun da helt dum, vil jeg faktisk si. Sier an noe sånt da? Merkelig.

Vi har gått fra hverandre nå, men hun tilbringer endel tid sammen med meg, selv om jeg har sagt at det ikke går, for jeg er fortsatt forelsket i henne. Hun sier hun er glad i meg og liker å være sammen med meg, men har ikke rette tiltrekning.

Hvorfor er du forelsket i henne når hun har sagt at det var feil det dere hadde? 

Ikke tillat henne å være med deg som en venn når du har følelser for henne. Si at du ønsker henne det beste, og det går du ut fra at hun gjør mot deg også, og da må hun ta hensyn til å ikke ta kontakt mer som bare venn.

Tror kanskje ikke gresset er grønnere på andre siden for henne. Men når hun er så usikker og vaglete, så er hun ikke noe å sele på for deg. Og skal hun utvikle mer sikkerhet, så la henne være. Ikke ha kontakt med henne i det hele tatt.

• Liker 1
Skrevet

Gresset er som regel grønnere på den andre siden ja.

Anonymkode: c47ed...b65

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns du skal kutte henne helt ut for din egel del, så kan du komme deg videre🙂 dårlig gjort av henne og si at forholdet var "bortkastet" og at hun ikke likte deg på riktig måte. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

... Så kutt henne! Kommer hun tilbake så vurder om du ønsker det. Kommer hun ikke så gå videre. Og så vanner du ditt eget jævla gress videre i livet uten å tenke på hennes plen. 

Sagt i beste mening.

Ja, skjønne d e sagt i beste mening, e derfor jeg er kommet hit. Dette forumet har alltid di ærligste og beste meningene! 

Tror hun prøver å holde det litt varmt slik dere sier, så hun har noe å falle tilbake på uansett. Å æ e jo en snill jævel som skal hjelpe til med alt, så går litt i fella der. 

Er på havet igjen nå, sa før jeg dro at når jeg kommer hjem skal alt være ute av huset, å at jeg skifter kode på døra. 

Ser alle som svare anbefaler det samme, må bare ta meg i nakken å gjøre det. 

Går forresten ganske bra når jeg er på jobb, å når hun er på jobb og jeg er hjemme (hun jobber også turnus) men når begge er hjemme, å vi bor 300 meter fra hverandre er det litt vanskelig å få hele greia på avstand. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er i alle fall det beste for din del. Igjen, ikke bli et offer for at hun ønsker å holde deg varm i tilfelle hun vil tilbake senere. Det vil hun neppe når noe likevel holdes varmt. Skal du ha en sjanse om å få henne tilbake så må hun distanseres fra deg. Det er først da hun merker at du ikke er der. Det gjør hun ikke når hun får lov til å holde deg varm, altså, surre deg rundt lillefingeren når det passer henne. Der hun får oppmerksomhet, sympati og "kjærlighet" gjennom at du holder på din forelskelse for henne og viser henne oppmerksomhet. 

Du kommer aldri til å klare å gå skikkelig videre med å ha henne rundt deg heller. Du vil alltid føle et lite håp, selv om håpet egentlig er en slags manipulasjon fra hennes side for å tilfredsstille sitt eget ego med å holde deg nært henne. 

Bryt fullstendig opp med henne, steng forbindelsen og smeis på Tindern når du kommer hjem. Så får du se hva som skjer, både med deg og henne. God "bedring" :) 

• Liker 3
Skrevet

Et lite tips til: 

Ikke vis for henne at du er såret og at du ikke har det bra. Det tjener du ingenting på, og det tilfredsstiller kun henne. Det er "godt" for henne å høre dette. Så lat heller som om at alt er bra ovenfor henne. Lat som om at du klarer deg fint, og ser framover. Selv om du ikke har det bra. Gråt, bli sur, vær lei deg eller uansett når du er alene. Det er lov. Men ikke la henne få ta del i dette. Later du som om at du har det bra kan du raskere også føle deg bedre. 

Fake it till you make it. 

• Liker 4
Gjest Blinkie
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei! 

Jeg og min samboer har bodd ilag i 4 år, å vi har hatt et forhold som jeg syns har blitt bedre å bedre. Det har selvfølgelig vært noen krangler og slikt i starten, men siste 2 årene fant vi bra ut av kommunikasjon så vi kranglet aldri, hadde masse bra sex 2-5 gang i uka, mye ferier og eventyr ilag, samt hver våre og felles hobbyer. Vi kunne prate dypt å lenge å var snill med hverandre. Hun var til og med å tok en tattovering med mitt navn for å vise hvor glad hun var i meg. 

Så dro jeg på havet, å hun var virkelig lei seg for at jeg måtte dra, jeg tenkte da at dette er jenta mi, ho kan jeg gifte meg med! Jeg var borte i 6-7 uker, å når jeg kom hjem var hun ikke å kjenne igjen. 

Skjønner at man kan miste føleser for noen, det har skjedd med meg, er ikke sur for at det er over, men føler det er sjikkelig kjipt å ha gitt alt, å få slengt I tryne at man egentlig aldri var elsket.. Den stakk.. 

Vil lære så mye som mulig av dette så det ikke skjer igjen. 

Hilsen Mann 28.

Det er grønt der du vanner det :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Et lite tips til: 

Ikke vis for henne at du er såret og at du ikke har det bra. Det tjener du ingenting på, og det tilfredsstiller kun henne. Det er "godt" for henne å høre dette. Så lat heller som om at alt er bra ovenfor henne. Lat som om at du klarer deg fint, og ser framover. Selv om du ikke har det bra. Gråt, bli sur, vær lei deg eller uansett når du er alene. Det er lov. Men ikke la henne få ta del i dette. Later du som om at du har det bra kan du raskere også føle deg bedre. 

Fake it till you make it. 

Lytt til AB 194. H*n kommer med mange gode råd 👌. Selv om du gråter, er lei deg over bruddet og har kjærlighetssorg så sørg i det skjulte. Legg ut på SoMe hvor bra du har det og hvor mye du koser deg. Det vil både hjelpe deg til å få det bedre og henne til å innse hvilken skatt hun har mistet. Om hun kommer krypende tilbake så vurder NØYE om du vil ha henne i livet ditt igjen.

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er på havet igjen nå, sa før jeg dro at når jeg kommer hjem skal alt være ute av huset, å at jeg skifter kode på døra. 

Bravo !!  Det er nettopp slik du skal gjøre det. 👏 Egentlig skulle du kastet henne ut før du dro ut. Ikke la henne manipulere deg og holde deg på "gress".

• Liker 2
Skrevet

Hun høres umoden ut.. alt var fint og flott når du var hjemme men så tåler hun ikke å være alene en liten periode? Hun høres ut som den type personlighet som trenger oppmerksomhet hele tiden. Hvis det er riktig så blir det ofte drama med dem.. så fort de føler at de ikke blir sett (feks når man har bodd sammen i mange år, barn i bildet, begge er slitne) så blir de fort utro også.. fordi de må ha oppmerksomhet/fylle et tomt hull i sjelen sin. Problemet er at disse personlighetene er som ei sil.. de forventer at andre skal hele tiden fylle på deres oppmerksomhetstrang for å bli lykkelige, men siden de bare er en sil så vil aldri noen klare den oppgaven. De skjønner ikke at de må være lykkelige og tilfreds uavhengig av andre.

Og det at hun allerede begynte å snappe med en eller annen den lille perioden du var borte -vel det sier vel mye om henne.

Ta den vonde tiden nå -det VIL gå over. Ikke bli sammen med henne igjen. 

You dodged a bullett. 

Anonymkode: 8d068...c63

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Problemet er at disse personlighetene er som ei sil.. de forventer at andre skal hele tiden fylle på deres oppmerksomhetstrang for å bli lykkelige, men siden de bare er en sil så vil aldri noen klare den oppgaven.

Anonymkode: 8d068...c63

Ho e ei veldig pen og attraktiv dame. Å har alltid likt å legge ut fine bilder av seg selv på instagram, å det har blitt mer å mer "utfordrende" bilder etterhvert. Trur hun liker oppmerksomheten og likes, får endorfinene til å fly. Liker selvfølgelig også når hun møter gutter som kan snappe bilda av magemusklan sine 24/7

Selv synes jeg at jeg var flink å skryte å rose henne, men det telles ikke når man har vært ilag i 3-4 år. Får ikke samme effekten som 200 likes på et rumpebilde på instagram. 

TS

Skrevet

Jeg skjønner at du er opphenget i henne og om hun egentlig har elska deg, men hør: ikke alle har like mye stamina i kjærlighet. De elsker, ja, men så begynner de å kjede seg, glemmer hvordan de følte det før, sammenligner med ekser eller en drøm....bare la henne gå. Hun er sikkert fin, men du trenger et grepa, sjølstendig kvinnfolk som kan underholde seg sjøl når du er på jobb, og som har naturlig mer tålmodighet. Ei som ikke legger ut rompa på sosiale medier, eller legger seg etter avkledde folk, men har sunne interesser med venner og aleine. 

Anonymkode: 7104f...016

• Liker 3
Skrevet

Å har alltid likt å legge ut fine bilder av seg selv på instagram, å det har blitt mer å mer "utfordrende" bilder etterhvert

Er dette virkelig en dame du ønsker å tilbringe livet ditt med?

Glem denne løsaktige dama og gå videre i livet ditt.  

Anonymkode: 18a3b...116

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...