Gå til innhold

Når fikk barna deres Snapchat? Er aldersgrensa 12 eller 13?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forvirrende når det står 12+ i applestore. Her har 12-åringen begynt å mase noe fryktelig, har sagt nei foreløpig, men redd jeg er den kjipe forelderen. Når får deres barn Snapchat?

Anonymkode: e6580...f98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefalt aldersgrense kan variere noe. Apple anbefaler 12, snapchat anbefaler 13. Og som sagt så er dette en anbefalt aldersgrense og ikke juridisk. Min mellomste fikk da hun var 11 år. Da var hun av de 4 siste i klassen som ikke hadde. Mye ble avtalt på snap, og hun gikk glipp av mye sosialt. Fant ut at fordelene var større enn ulempene ved at hun fikk det da.

Anonymkode: 0bbc6...59c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Anbefalt aldersgrense kan variere noe. Apple anbefaler 12, snapchat anbefaler 13. Og som sagt så er dette en anbefalt aldersgrense og ikke juridisk. Min mellomste fikk da hun var 11 år. Da var hun av de 4 siste i klassen som ikke hadde. Mye ble avtalt på snap, og hun gikk glipp av mye sosialt. Fant ut at fordelene var større enn ulempene ved at hun fikk det da.

Bør kanskje lese deg opp før du synser og gir råd. Grensen er 13 år.

Anonymkode: eead9...006

• Liker 1
Skrevet

Det er en ANBEFALT aldersgrense! Kanskje du som bør lese deg opp?

• Liker 1
Skrevet

Les første avsnittet i det du linker til.. 

Anonymkode: 0f016...bd4

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Les første avsnittet i det du linker til.. 

Anonymkode: 0f016...bd4

Jeg linker da ikke til noe som helst?!

Skrevet

Sist jeg registrerte bruker der var grensa 13 år i alle fall. Men må legge inn fødselsdato og år, så om man er under 13 får man ikke registerer uten å lyve på fødselsår. Men det er noen år siden.

Jeg har gutter. Eldste fikk snapchat akkurat ved fylte 13 år, mellomste når han var 13 1/2 (når han begynte på ungdomsskolen). Hører av de som har jenter at det er mye mer mas om sosiale media tidlig der.

Det er viktig at de er gamle nok til å forstå konsekvensene ved feil/uolivlig bruk (det er ikke lov å ta og sende bilde av andre uten samtykke, selv på snap), faren for mobbing og trakassering m.m. Har sett mye uvettig bruk av andres barn, tydelig mye foreldre som ikke følger opp eller følger med på hva barna faktisk holder på med.

Anonymkode: 755c8...5fd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg linker da ikke til noe som helst?!

Sorry! Trodde det var meg du svarte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...