Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt hjemmekontor siden mars.

Jeg er pliktoppfyllende og hardtarbeidende som arbeidstaker. Tidligere har kortvarig hjemmekontor gjort meg til en maskin! Høy produksjon, høy kvalitet, høy selvdisiplin.

I går hadde jeg en travel og effektiv dag.

I dag har jeg ikke gjort en dritt enda. Får ikke til å starte, motivasjonen har tatt selvmord. Har noen dager med lav motivasjon der det blir litt spilling på mobilen, men andre dager der jeg klarer å ta meg sammen.

Er nødt til å skrive dagsrapporter, og misliker det. Enten fordi noen dager er så travle at alt går i ett, og på slutten av dagen husker jeg ikke alt jeg har gjort. Eller fordi det er dager med lav motivasjon, der rapporten blir forbløffende kort.

Hvordan er dette for dere andre? Er dere en bedre eller dårligere ansatt på korona-hjemmekontor?

Hva gjør dere når dere er nødt til selvmotivasjon?

Anonymkode: 8f967...d0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er farene med hjemmekontor over lang tid?

Anonymkode: aa785...497

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lav produksjon

Manglende motivasjon

Dårlig samvittighet

Dårligere kundebehandling

• Liker 3
Skrevet

Lav produksjon

Manglende motivasjon

Dårlig samvittighet

Dårligere kundebehandling

Hvorfor er disse fraværende om en er på et annet kontor?

• Liker 1
Skrevet

Ta deg sammen!

Anonymkode: 428ff...3ee

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor er disse fraværende om en er på et annet kontor?

På kontoret med kolleger og leder har man vitsing og småprat som kan gi en motivasjonsboost, man har folk å drøfte med, spise lunsj med.

I tillegg blir det en sosial kontroll idet arbeidet ditt blir mer synlig. Du kan ikke spille kabal. Du trenger ikke like høy selvdisiplin, fordi storebror ser deg. På hjemmekontor er du mer usynlig. 

Igjen, snakker her om langvarig hjemmekontor. Mars - jan er lenge og unaturlig når det er hver dag. 1-2 dager i uka hadde vært optimalt.

Har du ikke erfaring selv, siden du spør?

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ta deg sammen!

Har du selv hatt daglig hjemmekontor fra mars til nå?

• Liker 6
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror en av farene er ikke takle å lese hele setninger, i hvert fall ikke når de kommer en del på rad.

Anonymkode: 8f44b...ed2

• Liker 1
Skrevet

Motivasjonen blir elendig, fordi vi har barn som også er hjemme. Hjemmeskole for dem er ingen ting, det betyr to timer tull, deretter gaming.

Anonymkode: f9204...70e

Skrevet

Mine barn er på skole/bhg, og jeg har hatt hjemmekontor siden mars i fjor. Det kan oppsummeres med: fantastisk. Jeg får gjort, om mulig, enda mer, jeg har overskudd, bedre humør, får tid til å trene, og jeg sover bedre om nettene. Ungene er fornøyde med å ha en mamma som er der når de kommer hjem fra skolen og har overskudd til dem på ettermiddagene. 

Oppsummert: Jeg skulle ønske jeg kunne hatt hjemmekontor som regel, ikke unntaket. 

Anonymkode: 7aee5...524

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror en av farene er ikke takle å lese hele setninger, i hvert fall ikke når de kommer en del på rad.

Nei, det er ikke et problem. Ikke for meg. Nå har ingen av svarene foreløpig hatt så lange og mange setninger heller, så jeg skjønner ikke hvor du får det fra.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

På kontoret med kolleger og leder har man vitsing og småprat som kan gi en motivasjonsboost, man har folk å drøfte med, spise lunsj med.

I tillegg blir det en sosial kontroll idet arbeidet ditt blir mer synlig. Du kan ikke spille kabal. Du trenger ikke like høy selvdisiplin, fordi storebror ser deg. På hjemmekontor er du mer usynlig. 

Igjen, snakker her om langvarig hjemmekontor. Mars - jan er lenge og unaturlig når det er hver dag. 1-2 dager i uka hadde vært optimalt.

Har du ikke erfaring selv, siden du spør?

Har masse erfaring og har ikke disse problemene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Høres urimelig ut.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mine barn er på skole/bhg, og jeg har hatt hjemmekontor siden mars i fjor. Det kan oppsummeres med: fantastisk. Jeg får gjort, om mulig, enda mer, jeg har overskudd, bedre humør, får tid til å trene, og jeg sover bedre om nettene. Ungene er fornøyde med å ha en mamma som er der når de kommer hjem fra skolen og har overskudd til dem på ettermiddagene. 

Oppsummert: Jeg skulle ønske jeg kunne hatt hjemmekontor som regel, ikke unntaket. 

Hva er hemmeligheten? Jeg opplever meg som dobbeltarbeidende og at grensene mellom jobb og privatliv ikke funker så godt. Er like sliten nå som med vanlig jobb.

Anonymkode: 001b2...cc7

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke et problem. Ikke for meg. Nå har ingen av svarene foreløpig hatt så lange og mange setninger heller, så jeg skjønner ikke hvor du får det fra.

Det var vel farene ved hjemmekontor som var adressert, ikke svarene i tråden?

• Liker 1
Skrevet

Det var vel farene ved hjemmekontor som var adressert, ikke svarene i tråden?

Jeg oppfatter det ikke slik at vedkommende mente at å lese hele setninger, og særlig når de kommer på rad, var noe hun selv slet med. Men kanskje det var det. Tolket det som at det var myntet på meg. Men jeg tok kanskje feil.

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Har du selv hatt daglig hjemmekontor fra mars til nå?

Ja, har hatt hjemmekontor fra 12.3 frem til nå. Var innom kontoret 1,5 time i sommer for å ordne noe.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er hemmeligheten? Jeg opplever meg som dobbeltarbeidende og at grensene mellom jobb og privatliv ikke funker så godt. Er like sliten nå som med vanlig jobb.

Anonymkode: 001b2...cc7

Jeg også. Føler at skillet mellom jobb og privat viskes ut, og at hjernen fremdeles jobber når arbeidsdagen i praksis skulle være over. Jeg synes jobben er langt tyngre nå, selv om jeg tidligere elsket å kunne ha hjemmekontor en gang i blant. 

Hjemmekontor funker dessverre ikke for meg, i den typen stilling jeg har nå, og det går utover psyken. 

Anonymkode: 6de7d...a1f

• Liker 5
Skrevet

Samme her. Så når jeg har en uproduktiv dag må jeg bare gi F i jobben. Jeg er tilgjengelig på e-post og telefon og så gjør jeg andre ting. Jeg er jo tvunget på hjemmekontor, og har ikke valgt det selv, så da får arbeidsgiver ta konsekvensen av det med at jeg har inneffektive dager.

Anonymkode: 46196...8ad

• Liker 4
Gjest Middelmådig
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme her. Hatt hjemmekontor siden mars. Fungerer så bra! Slipper å gå ut på morgenen, stå i bilkø, stress med parkering og slikt. Bare spise frokost og tusle inn på kontoret hjemme. Får gjort like mye som alltid, men har mer overskudd og bedre tid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...