gladogvanlig Skrevet 13. januar 2021 #1 Skrevet 13. januar 2021 (endret) De fleste gir i dag tommelen opp for at alle bør stå fritt til å elske og elske med den de vil. Men da ser man jo for seg at man er to. Det er egentlig ikke så vanskelig å komme i kontakt med par som ønsker treff med en dame. Det er det flere grunner til. Det er imidlertid ikke like lett å finne et par som man selv ønsker å treffe - passelig kresen må man kunne være. Mange av oss er ikke bare ute etter et one-night-stand. Det betyr ikke nødvendigvis at vi er ute etter et kjærlighetsforhold med et par, men at man ønsker seg et par man kan omgås fast, hvor sex inngår som en viktig del. Altså det samme som når man har en guttevenner og vennskapet utvikler seg til «fuckfriend» og ikke til kjæreste. De fleste har en eller flere vennskap med gutter som kan utvikle seg slik. Og det er deilig og befriende. Men har du par i omgangskretsen som kan være i interessert i utvikling til et (platonisk) trekantforhold? Og ikke minst, har du par i omgangskretsen som du selv kunne vært i interessert i? Hvor en eller helst begge kan tenne deg og gjøre deg kåt? Og har du par hvor du tør å finne ut om de kan ha slike interesser - det er jo mer stigmatisert å spørre et vennepar om sex enn å spørre en god kamerat om det samme. Så hvordan gjør man det? Jeg vil gjerne høre om andre jenters tanker om dette. Min erfaring er at dette kan være vanskelig, og at mange går glipp av mange gode og spennende opplevelser fordi man er for usikker og uredd til å prøve seg frem. Kjør debatt! Endret 13. januar 2021 av frk.jus Presisere bakgrunnen for tråd 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #2 Skrevet 13. januar 2021 Kjæresten min og jeg fantaserer om å møte en tredjeperson. Det må være en mann. Vi er usikre på når, og hvordan. Vil ikke gjøre noe som kan ødelegge forholdet vårt. Han har prøvd trekant tidligere, med en kvinne og en mann. Men da møtte han de som et par, og han kom utenfra som singel mann. Han er usikker på hvordan han vil reagere på om vi to møter en mann utenfra som har sex med meg. Delvis blir vel mitt ønske drevet av at jeg også ønsker å oppleve kjæresten min i en sånn setting, ikke bare at den kvinnen for mange år siden fikk oppleve det med han. Anonymkode: 15b8f...024
gladogvanlig Skrevet 13. januar 2021 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kjæresten min og jeg fantaserer om å møte en tredjeperson. Det må være en mann. Vi er usikre på når, og hvordan. Vil ikke gjøre noe som kan ødelegge forholdet vårt. Han har prøvd trekant tidligere, med en kvinne og en mann. Men da møtte han de som et par, og han kom utenfra som singel mann. Han er usikker på hvordan han vil reagere på om vi to møter en mann utenfra som har sex med meg. Delvis blir vel mitt ønske drevet av at jeg også ønsker å oppleve kjæresten min i en sånn setting, ikke bare at den kvinnen for mange år siden fikk oppleve det med han. Anonymkode: 15b8f...024 Det er nok settingen MK+M som gir størst risiko for sjalusi. Det er veldig viktig at motivasjonen deres virkelig er kåtskap og seksuell drive. At poenget er at kropper skal møtes. Samtidig skjønner jeg veldig godt tanken om at dette er et godt mentalt supplement for dere til den opplevelsen mannen din allerede har hatt. Tenker du at han dere fantaserer om bør være en dere kjenner fra før eller en fremmed? Og er det et poeng at han er i et forhold, slik at han liksom ikke kan «bli din»?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #4 Skrevet 13. januar 2021 For mannen min og meg er det totalt uaktuelt å innlemme en tredjeperson, eller et par, inn i vårt sexliv. Det er mange grunner til det, men for å ta de to største grunnene: 1. for meg er sex så intimt at jeg bare deler det med en person jeg elsker, og 2. ingen av oss vil ha sex med en person av samme kjønn. Dermed utgår en trekant, selv om det i teorien hadde vært mulig. Anonymkode: 6c8ce...1e5 8
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #5 Skrevet 13. januar 2021 frk.jus skrev (28 minutter siden): Det er egentlig ikke så vanskelig å komme i kontakt med par som ønsker treff med en dame. Det er det flere grunner til. Det er imidlertid ikke like lett å finne et par som man selv ønsker å treffe - passelig kresen må man kunne være. Mange av oss er ikke bare ute etter et one-night-stand. Det betyr ikke nødvendigvis at vi er ute etter et kjærlighetsforhold med et par, men at man ønsker seg et par man kan omgås fast, hvor sex inngår som en viktig del. Altså det samme som når man har en guttevenner og vennskapet utvikler seg til «fuckfriend» og ikke til kjæreste. De fleste har en eller flere vennskap med gutter som kan utvikle seg slik. Og det er deilig og befriende. Men har du par i omgangskretsen som kan være i interessert i utvikling til et (platonisk) trekantforhold? Og ikke minst, har du par i omgangskretsen som du selv kunne vært i interessert i? Hvor en eller helst begge kan tenne deg og gjøre deg kåt? Og har du par hvor du tør å finne ut om de kan ha slike interesser - det er jo mer stigmatisert å spørre et vennepar om sex enn å spørre en god kamerat om det samme. Så hvordan gjør man det? Jeg vil gjerne høre om andre jenters tanker om dette. Min erfaring er at dette kan være vanskelig, og at mange går glipp av mange gode og spennende opplevelser fordi man er for usikker og uredd til å prøve seg frem. Kjør debatt! Jeg kunne lett hatt med en dame til. Og mannen tenner på det og. Men vi begge er redd for at det skal ødelegge forholdet vårt selv om det er veldig trygt og vi stoler på hverandre. Må ha regler på forhånd. Men er vel ikke lett å bare finne en dame som vil være med? Redd for sykdom og andre ting og . Anonymkode: e73ae...e30 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #6 Skrevet 13. januar 2021 frk.jus skrev (16 minutter siden): Det er nok settingen MK+M som gir størst risiko for sjalusi. Det er veldig viktig at motivasjonen deres virkelig er kåtskap og seksuell drive. At poenget er at kropper skal møtes. Samtidig skjønner jeg veldig godt tanken om at dette er et godt mentalt supplement for dere til den opplevelsen mannen din allerede har hatt. Tenker du at han dere fantaserer om bør være en dere kjenner fra før eller en fremmed? Og er det et poeng at han er i et forhold, slik at han liksom ikke kan «bli din»? Det hadde jeg ikke tenkt på; men jo, sikkert bedre om han er i et forhold. Ikke at jeg ønsker en mann som kjæreste, overhodet ikke. Men kanskje greit om han er i et forhold, slik at han ikke har så mye fritid og mulighet til å kontakte oss i etterkant. Jeg tenker at det burde være en fremmed, ca. på samme alder som kjæresten min. Anonymkode: 15b8f...024
gladogvanlig Skrevet 13. januar 2021 Forfatter #7 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For mannen min og meg er det totalt uaktuelt å innlemme en tredjeperson, eller et par, inn i vårt sexliv. Det er mange grunner til det, men for å ta de to største grunnene: 1. for meg er sex så intimt at jeg bare deler det med en person jeg elsker, og 2. ingen av oss vil ha sex med en person av samme kjønn. Dermed utgår en trekant, selv om det i teorien hadde vært mulig. Anonymkode: 6c8ce...1e5 Hei, punkt 1 gjelder nok for mange. Selv om jeg er sikker på at ofte så tør man ikke være ærlig overfor partneren sin her. punkt 2, der er det vara fantasien som setter grenser. Trekant behøver jo absolutt ikke å være en opplevelse av at man har sex med en av samme kjønn. Prøvd Eiffeltårnet? 🙂 Opplevelsen av å være i midten er skjønn...
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #8 Skrevet 13. januar 2021 frk.jus skrev (18 minutter siden): Det er nok settingen MK+M som gir størst risiko for sjalusi. Det er veldig viktig at motivasjonen deres virkelig er kåtskap og seksuell drive. At poenget er at kropper skal møtes. Samtidig skjønner jeg veldig godt tanken om at dette er et godt mentalt supplement for dere til den opplevelsen mannen din allerede har hatt. Tenker du at han dere fantaserer om bør være en dere kjenner fra før eller en fremmed? Og er det et poeng at han er i et forhold, slik at han liksom ikke kan «bli din»? For øvrig er jeg helt uenig i at MK+M gir størst risiko for sjalusi. For meg ville MK+K ha ødelagt meg psykisk, kanskje for resten av livet. Takler ikke engang tanken på kjæresten min med en annen kvinne. Anonymkode: 15b8f...024 9
gladogvanlig Skrevet 13. januar 2021 Forfatter #9 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg kunne lett hatt med en dame til. Og mannen tenner på det og. Men vi begge er redd for at det skal ødelegge forholdet vårt selv om det er veldig trygt og vi stoler på hverandre. Må ha regler på forhånd. Men er vel ikke lett å bare finne en dame som vil være med? Redd for sykdom og andre ting og . Anonymkode: e73ae...e30 Ikke så vanskelig å finne en dame som vil være med på settingen heller. Men vanskeligheten kan som jeg skriver være å finne en dame som tiltrekkes av akkurat dere som par. Men kanskje utstråler dere noe som gjør at det vil være lett. noen grunnregler er viktige. Ja! Men det viktigste er at man går inn i det med ærlig og ekte og felles motivasjon. Hvis begge får fantasirus av tanken på å være tre, så har man et godt utgangspunkt. Hvis det egentlig er den ene som tenner veldig på det og den andre mer er nysgjerrig kan det være litt vanskeligere.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #10 Skrevet 13. januar 2021 frk.jus skrev (2 minutter siden): Ikke så vanskelig å finne en dame som vil være med på settingen heller. Men vanskeligheten kan som jeg skriver være å finne en dame som tiltrekkes av akkurat dere som par. Men kanskje utstråler dere noe som gjør at det vil være lett. noen grunnregler er viktige. Ja! Men det viktigste er at man går inn i det med ærlig og ekte og felles motivasjon. Hvis begge får fantasirus av tanken på å være tre, så har man et godt utgangspunkt. Hvis det egentlig er den ene som tenner veldig på det og den andre mer er nysgjerrig kan det være litt vanskeligere. Ja regler er viktig. Er mer meg enn han.Men han tenner på det. Og vil prøve. Og hatt en dame med i hverdagen og hadde jo vært noe og. Så lenge begge var tilstede om det var seksuelt. Anonymkode: e73ae...e30
gladogvanlig Skrevet 13. januar 2021 Forfatter #11 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det hadde jeg ikke tenkt på; men jo, sikkert bedre om han er i et forhold. Ikke at jeg ønsker en mann som kjæreste, overhodet ikke. Men kanskje greit om han er i et forhold, slik at han ikke har så mye fritid og mulighet til å kontakte oss i etterkant. Jeg tenker at det burde være en fremmed, ca. på samme alder som kjæresten min. Anonymkode: 15b8f...024 For dere tror jeg at det kan være en god betraktning. Det kan også være noe med diskresjon. Det er jo ikke sikkert dere er der at dere ønsker å være åpne i omgangskretsen på at dere er «polyamorøse» - dere ønsker at dere skal ha en hemmelig sexverden med eksperimentering. Da er nok muligheten for at dette forblir mellom dere mye større hvis tredjepersonen er i et forhold og ønsker å være diskret på sin kant. samme alder er sikkert lurt i begynnelsen. Så kan man jo utvide horisonten litt etter hvert. Lære opp en kåt russegutt for eksempel...
gladogvanlig Skrevet 13. januar 2021 Forfatter #12 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For øvrig er jeg helt uenig i at MK+M gir størst risiko for sjalusi. For meg ville MK+K ha ødelagt meg psykisk, kanskje for resten av livet. Takler ikke engang tanken på kjæresten min med en annen kvinne. Anonymkode: 15b8f...024 Det er sikkert riktig for deg. Men du er kanskje uansett ikke fristet av et forhold med tre personer, så da spiller det mindre rolle hva som skaper størst sjalusirisiko?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #13 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det hadde jeg ikke tenkt på; men jo, sikkert bedre om han er i et forhold. Ikke at jeg ønsker en mann som kjæreste, overhodet ikke. Men kanskje greit om han er i et forhold, slik at han ikke har så mye fritid og mulighet til å kontakte oss i etterkant. Jeg tenker at det burde være en fremmed, ca. på samme alder som kjæresten min. Anonymkode: 15b8f...024 Velger dere en som er i et forhold, så er dere alle med på å lure/svikte/bedra en fjerde person, for å sikre dere selv. Det bør være avklart med den personen. Anonymkode: 57d17...f14 1
gladogvanlig Skrevet 13. januar 2021 Forfatter #14 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja regler er viktig. Er mer meg enn han.Men han tenner på det. Og vil prøve. Og hatt en dame med i hverdagen og hadde jo vært noe og. Så lenge begge var tilstede om det var seksuelt. Anonymkode: e73ae...e30 Det høres ut som om du har gode tanker som er i ferd med å modnes. Og er godt og trygt forhold til mannen. Har du selv hatt noen opplevelser med andre damer før? Har du noen venninner eller felles venninner som du har fantasert om og som du i hvert fall i fantasien kan se for deg i en slik setting i hverdagen?
gladogvanlig Skrevet 13. januar 2021 Forfatter #15 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Velger dere en som er i et forhold, så er dere alle med på å lure/svikte/bedra en fjerde person, for å sikre dere selv. Det bør være avklart med den personen. Anonymkode: 57d17...f14 Du har jo helt rett. Det er en «ulovlig» setting - men risiko er i blant en del av seksuelle opplevelser. Jeg kritiserer deg ikke for at du mener det er feil.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #16 Skrevet 13. januar 2021 frk.jus skrev (8 minutter siden): Hei, punkt 1 gjelder nok for mange. Selv om jeg er sikker på at ofte så tør man ikke være ærlig overfor partneren sin her. punkt 2, der er det vara fantasien som setter grenser. Trekant behøver jo absolutt ikke å være en opplevelse av at man har sex med en av samme kjønn. Prøvd Eiffeltårnet? 🙂 Opplevelsen av å være i midten er skjønn... Selvfølgelig har jeg ikke prøvd "Eiffeltårnet " (hva nå det enn er?). Og ikke har jeg noe ønske om å prøve det heller (jfr pkt 1). Jeg tenner ikke på noen jeg ikke har romantiske følelser for, og har ingen glede av å ha sex med noen jeg ikke tenner på. (og i tillegg er jeg monogam) Anonymkode: 6c8ce...1e5 2
gladogvanlig Skrevet 13. januar 2021 Forfatter #17 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig har jeg ikke prøvd "Eiffeltårnet " (hva nå det enn er?). Og ikke har jeg noe ønske om å prøve det heller (jfr pkt 1). Jeg tenner ikke på noen jeg ikke har romantiske følelser for, og har ingen glede av å ha sex med noen jeg ikke tenner på. (og i tillegg er jeg monogam) Anonymkode: 6c8ce...1e5 Skjønner - men det er litt uklart hvorfor du da svarte på denne tråden, siden den jo er irrelevant for deg. 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #18 Skrevet 13. januar 2021 frk.jus skrev (1 time siden): Du har jo helt rett. Det er en «ulovlig» setting - men risiko er i blant en del av seksuelle opplevelser. Jeg kritiserer deg ikke for at du mener det er feil. Ser ikke helt at ønske om seksuelle opplevelser må innbære å trø på andre. Tenker man bør finne en løsning som ikke potensielt "skader" noen. Det har med samvittighet å gjøre. Anonymkode: 57d17...f14 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #19 Skrevet 13. januar 2021 frk.jus skrev (2 timer siden): ...har du par i omgangskretsen som kan være i interessert i utvikling til et (platonisk) trekantforhold? Og ikke minst, har du par i omgangskretsen som du selv kunne vært i interessert i? Hvor en eller helst begge kan tenne deg og gjøre deg kåt? Og har du par hvor du tør å finne ut om de kan ha slike interesser... Det nærmeste tror jeg blir et litt eldre ektepar hvor jeg kjenner best dama men dansa med mannen på en fest, mens hun så på. Det var så fint. Jeg følte de var betatt av meg. Ellers har kjæresten og jeg snakka om en mann eller dame til, men jeg føler det er for tidlig. Vi er for ferskt som par. Anonymkode: 7edde...6f9
gladogvanlig Skrevet 13. januar 2021 Forfatter #20 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ser ikke helt at ønske om seksuelle opplevelser må innbære å trø på andre. Tenker man bør finne en løsning som ikke potensielt "skader" noen. Det har med samvittighet å gjøre. Anonymkode: 57d17...f14 Du har helt rett - det MÅ ikke innebære å trå på andre. Samtidig så er det jo et spekter av grader av hvordan folk føler de blir «offer». Det er jo folk som blir personlig indignert over at folk i det hele tatt har gruppesex. De mener samfunnet raser sammen. Hvor går grensen for hvor mye hensyn du mener du selv bør ta med tanke på sånne reaksjoner og følelser?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå