AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #1 Skrevet 13. januar 2021 Har en kjæreste som er veldig glad i å spille spill, rettere sagt World of Warcraft, og spiller dette store deler av dagen. Jeg spiller dette spillet selv, vi møttes faktisk gjennom dette spillet, og alt virket fint i starten. Men nå som tiden har gått merker jeg at kjæresten er litt vel opptatt av å spille. Jeg er ikke alltid så interessert i å spille hver dag eller spille i flere timer i strekk siden jeg føler jeg har gått litt lei av å spille, og når jeg da sier dette så blir det sure miner og resten av dagen er ødelagt. Det forventes at jeg begynner å spille så snart jeg kommer hjem fra jobb, fordi vi har så mye å gjøre i spillet. Dette er et problem, for kjæresten har dette spillet som en slags "jobb" ... det er arbeidsoppgaver i spillet som MÅ gjøres hver dag, andre arbeidsoppgaver som må gjøres hver uke. Og alt det her tar flere dager/timer. Så spiller kjæresten hele dagen og til langt på natt, har i det siste lagt seg 07:00!! på morgenen og sover til jeg er hjemme fra jobb. Ja, kjæresten har ikke jobb og bor fremdeles hjemme hos foreldrene. Har planer om å studere, men ikke begynt enda (på grunn av Corona visstnok). På ferier og lengre besøk hos familien min så lengtes det etter å spille. Da skal det helst leses om ulike ting i spillet på mobil. Vi er langdistanse og kjæresten er heldigvis flink til å ha lyst til å bruke tid med meg, men det er alltid det maset om at vi skal spille. Kjærestens typiske hverdag: Stå opp rundt 16:00. Rett på pcen og starte spillet. Spille non stop til alt mellom 04:00 - 07:00 på morgenen. Legge seg for å sove. Stå opp rundt 16:00 igjen. Og slik er det nå som vi er langdistanse. Vi har planer om å flytte sammen neste år, men begynner å se røde flagg her-... er jeg dum som satser på dette forholdet? Har hele tiden unnskyld det med at vi er langdistanse, så dette er det "eneste" vi kan gjøre sammen og at det vil bli bedre når vi flytter sammen ... Anonymkode: c71cc...5c6
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #2 Skrevet 13. januar 2021 Spill skal være hobby. Noen få har det som jobb og tjener penger på det, jeg går ut fra at det ikke gjelder denne karen. Dette har tippet over til avhengighet. Første steg må være å jobbe med å innse at WoW ikke er en "jobb". Verden går like fint videre selv om han ikke gjør det han "må" i spillet. Kanskje det får noen konsekvenser i spillet, men hva betyr det i den store sammenhengen? Ingenting. Jeg hadde ikke giddet det her, faktisk. Han kommer ikke til å klare å slutte spille (han er avhengig, det blir en sykdom det og), men det blir en lang jobb å få han ut av det. For et spill. Jeg syns ikke det er verdt det. Anonymkode: 6dfe2...f28 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #3 Skrevet 13. januar 2021 Jeg gjorde nøyaktig det samme da jeg var på den alderen. Men til slutt må man få jobb og starte på livet. Nå spiller jeg bare 3-4 timer om dagen, og bare etter at kona har lagt seg (hun starter på jobb tidligere enn meg). Anonymkode: fa926...ea1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #4 Skrevet 13. januar 2021 Jeg hadde ikke orket å satset på det forholdet. Jeg er sammen med en som gamer hele dagen, han gjør ikke husarbeid og han prioriterer å game med kompisene sine istedenfor å henge med meg. Anonymkode: d7b8f...413 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå