Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nyfødt på en uke og de siste nettene har babyen vært mye våken om natten. Bæsjet ofte osv og jeg ammer. Nå har jeg latt mannen sove så han står opp tidlig og leverer eldstr i bhg. Jeg vekket han i natt for å be om hjelp. Da jeg sov kun 4 timer igår og var helt utslitt .. var ikke mye hjelp å få enn han holdt henne litt. Så sovnet han igjen og jeg har holdt på hele natten. Han leverte heller ikke eldste i bhg idag for han mente barnet kunne være hjemme men da får jeg ikke sove i det hele tatt for barnet vil kun til meg. Nå våkner han og jeg er helt utslitt. Han pleier å hjelpe men nå er jeg så sint at jeg koker 

Anonymkode: a7787...5f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han holdt ut i kun en uke ja. Skjønner du er forbanna!! Får meg til å sette enda mer pris på min mann som ordner 3 barn morgen og kveld, mens jeg tar baby.

Anonymkode: ca8f6...4b8

• Liker 19
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Han holdt ut i kun en uke ja. Skjønner du er forbanna!! Får meg til å sette enda mer pris på min mann som ordner 3 barn morgen og kveld, mens jeg tar baby.

Anonymkode: ca8f6...4b8

Det pleier han alltid å gjøre.uabsett hvor trøtt han er. 

• Liker 1
Skrevet

I feel you.. Jeg hadde klikket i vinkel.. Dere må snakke sammen om dette. Du skal ikke gå dukken selv om dere har bestemt å få enda et barn. Var han slik med nr èn også?

Anonymkode: 5ce86...2ea

• Liker 6
Skrevet

Be han ta med begge barna ut en stund, så du får sove litt. 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Nerine_ said:

Be han ta med begge barna ut en stund, så du får sove litt. 

Han eller jeg går ikke ut med baby pga Corona .jeg skulle også kunne tenkt meg gå ut og frisk luft 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han eller jeg går ikke ut med baby pga Corona .jeg skulle også kunne tenkt meg gå ut og frisk luft 

Det er ikke farlig å trille en tur ute. Snakker ikke om å dra på kjøpesenter. 

• Liker 39
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Blir jo ikke syk av å gå ut på trilletur? Tvert i mot anbefaler FHI at vi skal komme oss ut i frisk luft og bevege oss, virus eller ei. Mannen din kan ta med seg barna på tur, vogn eller bæretøy, sånn at du får hvilt deg og sovet noen timer. Eller bare brukt tiden på deg selv. 

Anonymkode: 5ce86...2ea

• Liker 20
Skrevet

Ingen grunn til at han ikke skal gjøre sin del. 

Klart man er trøtt, men du har jo flere uker foran deg med oppstykket søvn. Han slipper å amme om natten. En selvfølge at han tar seg av det andre barnet.

Anonymkode: dce4c...d9a

• Liker 3
Skrevet

Mannen bør absolutt ta sin del, men jeg vil bare nevne at 4 timer søvn i døgnet ikke er unormalt når man ammer en baby. Hvis du sov mer enn  det med førstemann, så var du heldig. Med hyppige ammeøkter blir det lite søvn, sånn er det bare for mange de første månedene. 

Anonymkode: d3a25...598

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er veldig rart at det var far som tok beslutningen om at det andre barnet skulle være hjemme i stedet for barnehagen. Det er jo ikke greit i det hele tatt. Dette er opp til deg. Det høres som om dere ikke kommuniserer i det hele tatt, kanskje dere bør sette dere ned og snakke sammen? Evt må du stille mer opp for deg selv. Det er også helt innafor at du feks spør om mannen din kan ta babyen en natt eller feks første halvdelen en natt og at du sover på et annet rom om det lar seg gjøre, så kommer han bare inn med baby for ammingen. Ta en rolig prat før dere legger dere og legg en plan.

Anonymkode: 86333...0be

• Liker 13
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes det er veldig rart at det var far som tok beslutningen om at det andre barnet skulle være hjemme i stedet for barnehagen. Det er jo ikke greit i det hele tatt. Dette er opp til deg. Det høres som om dere ikke kommuniserer i det hele tatt, kanskje dere bør sette dere ned og snakke sammen? Evt må du stille mer opp for deg selv. Det er også helt innafor at du feks spør om mannen din kan ta babyen en natt eller feks første halvdelen en natt og at du sover på et annet rom om det lar seg gjøre, så kommer han bare inn med baby for ammingen. Ta en rolig prat før dere legger dere og legg en plan.

Anonymkode: 86333...0be

Han sa igår kveld hvor viktig det er barnet går i bhg og at han skulle ta barnet hver dag. Det har han gjort og han har de siste nettene hoppet opp med engang for å hjelpe men i natt var det umulig å be om hjelp. Han ligger på sofaen nå og sover mens jeg leker med eldste. Eldste blir hysterisk om mammas over og vekker meg hver 5 minutt. Jeg har vekket han og spurt hva som feiler han og om han trenger å sove mer enn meg. Og om vi skal gå ut sånn han får sove eller jeg be familien om hjelp. Han er bare sur!!!! Fy fader.. feiler det han 

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du skulle tenkt på dette før du fikk unge ? :)

Anonymkode: 494f6...602

Skrevet

Ei bøtte med kaldt sånn at han våkner ? 
Da vet han hva dom kommer neste gang han gir blaffen  
Dette er noe han bare må tak  i sjøl. 
Dere må ta en skikkelig prat litt seinere i dag 

Anonymkode: 4d956...36d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kanskje du skulle tenkt på dette før du fikk unge ? :)

Anonymkode: 494f6...602

Kanskje du skal tenke deg litt om før du svarer? 🙃

Anonymkode: 8bd67...283

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Han sa igår kveld hvor viktig det er barnet går i bhg og at han skulle ta barnet hver dag. Det har han gjort og han har de siste nettene hoppet opp med engang for å hjelpe men i natt var det umulig å be om hjelp. Han ligger på sofaen nå og sover mens jeg leker med eldste. Eldste blir hysterisk om mammas over og vekker meg hver 5 minutt. Jeg har vekket han og spurt hva som feiler han og om han trenger å sove mer enn meg. Og om vi skal gå ut sånn han får sove eller jeg be familien om hjelp. Han er bare sur!!!! Fy fader.. feiler det han 

Hvorfor er han ikke på jobb? Har han bare plutselig skulket jobb/tatt seg fri og lagt seg på sofaen med en akutt personlighetsforandring? Har han fått en hjerneblødning, eller hva? Jeg ville vekket han med litt dramatikk og uttrykt bekymring for hans psykiske og somatiske helsetilstanden, gitt denne radikale endringen.

Anonymkode: 7cfdc...b83

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er han ikke på jobb? Har han bare plutselig skulket jobb/tatt seg fri og lagt seg på sofaen med en akutt personlighetsforandring? Har han fått en hjerneblødning, eller hva? Jeg ville vekket han med litt dramatikk og uttrykt bekymring for hans psykiske og somatiske helsetilstanden, gitt denne radikale endringen.

Han er sur fordi jeg er sur og da gir han faen 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han er sur fordi jeg er sur og da gir han faen 

...så da dropper han å dra på jobb og levere barn i barnehagen? Si meg, er han et barn? Pleier han å reagere sånn? I så fall er det jo et under at han fungerer i dagliglivet, hvis det at partneren blir sur etter nattevåk fører til en så uttalt funksjonssvikt. Tilby han a) å skjerpe seg og oppføre seg som et normalt fungerende menneske med boevne, eller b) legebesøk i hjemmet og eventuelt innleggelse i kommunal døgnenhet hvis han er så sur at han ikke klarer å ta vare på seg selv eller de rundt. Hvis dere bor i nærheten av Oslo kan jeg komme og legge kateter og koble på rektalpose, så kan han jo bare bli på sofaen der :) 

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Han har vel to ukers omsorgspermisjon i forbindelse med fødsel, det er ganske vanlig. 

Anonymkode: ff177...2d5

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

...så da dropper han å dra på jobb og levere barn i barnehagen? Si meg, er han et barn? Pleier han å reagere sånn? I så fall er det jo et under at han fungerer i dagliglivet, hvis det at partneren blir sur etter nattevåk fører til en så uttalt funksjonssvikt. Tilby han a) å skjerpe seg og oppføre seg som et normalt fungerende menneske med boevne, eller b) legebesøk i hjemmet og eventuelt innleggelse i kommunal døgnenhet hvis han er så sur at han ikke klarer å ta vare på seg selv eller de rundt. Hvis dere bor i nærheten av Oslo kan jeg komme og legge kateter og koble på rektalpose, så kan han jo bare bli på sofaen der :) 

Hahaha.

Han har stått opp og jeg gjort klart begge barna til å gå ut. Gidder ikke være hjemme kanskje jeg tar meg en tur på kjøpesenter og blir smittet av corona

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...