Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt vondt foran i pannen de siste par dagene, og bestemte meg for å måle blodtrykk. Jeg har målt flere ganger nå på morgenen. Overtrykket ligger mellom 138-153, og undertrykket varierer mellom 93-99. 

Etter å ha googlet, virker det som man må ha skikkelig høyt blodtrykk for å få vondt i hodet av det. Og det har vel ikke jeg? Er det bare tilfeldig at jeg har vondt i hodet nå, eller er det andre som har hatt det med såpass "lavt" blodtrykk? 

Jeg leste også i en annen tråd at man kunne sjekke protein i urin ved å riste på glasset og se om det skummet. Det gjorde det på min prøve nå. Skummet ble værende i alle fall de 10 minuttene jeg så på den. Skummer urinprøver vanligvis ikke? Jeg har jo ikke prøvd å riste på dem før. 

Jeg er forresten snart 38 uker på vei, hvis det har noen betydning. 

Anonymkode: 88989...c21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke sjekke urinet ved å. Riste på glasset, og blodtrykket ditt kan være høyt fordi du stresser deg selv opp. 

Med det sagt, ring legen din eller føden å få tatt skikkelige målinger. 

Anonymkode: 2ad5f...e12

Skrevet

Ville kontaktet lege eller føden med det blodtrykket der. Lykke til:) 

Anonymkode: db33e...944

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ville kontaktet lege eller føden med det blodtrykket der. Lykke til:) 

Anonymkode: db33e...944

Jeg har gjort det, fikk time litt senere i dag. Bare sjekker andres erfaringer i mellomtiden. Takk for lykkeønskninger :) 

Ts 

Skrevet

Jeg hadde hodepine og da de målte blodtrykket på sykehuset var det 149/99. De mente de var grunnen til at jeg hadde hodepine, så er nok mulig det ja. Hos meg utviklet det seg til svangerskapsforgiftning. 

Godt du har fått time til kontroll, lykke til!☺️

Anonymkode: 301f1...d49

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde hodepine og da de målte blodtrykket på sykehuset var det 149/99. De mente de var grunnen til at jeg hadde hodepine, så er nok mulig det ja. Hos meg utviklet det seg til svangerskapsforgiftning. 

Godt du har fått time til kontroll, lykke til!☺️

Anonymkode: 301f1...d49

Aha! Jeg leste denne, og tenkte det måtte være en del høyere: https://www.lommelegen.no/nervesystemet/legesvar/hoyt-blodtrykk-som-arsak-til-hodepine/69085162 Men mulig det er noe annet når man er gravid? 

Takk for det! :)

Ts 

Skrevet

Jeg er gravid jeg også, med hodepine primært fremme i panneregionen. For meg er det bihulene som verker pga den kraftige kulden om dagen. Det kan ikke bare være det? Panneverk i kuldeperioder er jo som regel bihulene som har blitt litt betente. 

Anonymkode: cb026...b7f

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Aha! Jeg leste denne, og tenkte det måtte være en del høyere: https://www.lommelegen.no/nervesystemet/legesvar/hoyt-blodtrykk-som-arsak-til-hodepine/69085162 Men mulig det er noe annet når man er gravid? 

Takk for det! :)

Ts 

Ja, blir nok noe annet i svangerskap. Hodepine er jo et symptom på svangerskapsforgiftning. 

Anonymkode: 5f13d...363

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...