AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #1 Del Skrevet 13. januar 2021 Har vært forkjølet i to ukers tid nå, ikke kraftig men nysing og hodepine. Har prøvd å trene igjen et par ganger når jeg kjenner at forkjølelsen er på retur, men det fører bare til at jeg går rett tilbake til snufsing og hodepine. Jeg går på veggen snart, trening er mitt eneste lyspunkt og det som holder psyken min i sjakk i disse tider. Hvordan holde ut? Anonymkode: 06387...59b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
axillea Skrevet 13. januar 2021 #2 Del Skrevet 13. januar 2021 Fungerer det å gjøre aktiviteter som ikke er så harde, men fortsatt holder kroppen i gang? Feks å gå noen lengre turer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mocca* Skrevet 13. januar 2021 #3 Del Skrevet 13. januar 2021 Har du da gått for samme opplegg du har til vanlig, eller moderert opplegget til formen? Vanligvis er det jo greit å la kroppen få hvile og hente seg inn igjen, den er syk. Men med tanke på at det hjelper på psyken din å trene, så kan du kanskje tenke alternativt. Trene inne istedenfor ute, eller rusle en kort tur flere ganger om dagen godt påkledd. Mer styrkeøvelser fordelt utover dagen.....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #4 Del Skrevet 13. januar 2021 *Mocca* skrev (12 minutter siden): Har du da gått for samme opplegg du har til vanlig, eller moderert opplegget til formen? Vanligvis er det jo greit å la kroppen få hvile og hente seg inn igjen, den er syk. Men med tanke på at det hjelper på psyken din å trene, så kan du kanskje tenke alternativt. Trene inne istedenfor ute, eller rusle en kort tur flere ganger om dagen godt påkledd. Mer styrkeøvelser fordelt utover dagen.....? Jeg har gått for samme opplegg, å dra på rolig spinning gir meg ingenting, jeg må trene tungt og hardt. Driver med tung styrketrening. Og blir bare enda mer utålmodig og rastløs til neste økt, men går bare rett tilbake til sykdom igjen når jeg prøver. TS Anonymkode: 06387...59b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mocca* Skrevet 13. januar 2021 #5 Del Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg har gått for samme opplegg, å dra på rolig spinning gir meg ingenting, jeg må trene tungt og hardt. Driver med tung styrketrening. Og blir bare enda mer utålmodig og rastløs til neste økt, men går bare rett tilbake til sykdom igjen når jeg prøver. TS Anonymkode: 06387...59b Nei, med de symptomene skal du ikke på spinning heller. Da skal du holde deg hjemme og unna folk. Men hvis ingen annen trening enn det du gjør til vanlig gir deg noe, så har du ett valg høres det ut som. Ta det helt med ro, la kroppen få hvile og hold deg god og varm. Sørg for optimale forhold for å bli frisk fort. Ikke minst bør du teste deg for covid-19 hvis du ikke har gjort det. Hodepine er veldig vanlig der. I tillegg så tapper det kroppen på litt annen måte enn vanlig forkjølelse og du kan ende med å få enda lengre tid før du er klar for å trene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #6 Del Skrevet 13. januar 2021 Kan man ikke trene med lett forkjølelse? Selv har jeg alltid hatt innstillingen "ingen feber eller infeksjon i brystet - kjør på som vanlig". Har aldri opplevd å bli sykere av det. Sikkert lurt å kanskje redusere intensitet en periode, selv har jeg ikke gjort det da. Anonymkode: e2d00...3f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #7 Del Skrevet 14. januar 2021 Føler meg endelig frisk igjen idag! Men er sååå redd for å gønne på igjen, slik at jeg blir syk enda en uke på nytt slik som forrige gang TS Anonymkode: 06387...59b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #8 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Kan man ikke trene med lett forkjølelse? Selv har jeg alltid hatt innstillingen "ingen feber eller infeksjon i brystet - kjør på som vanlig". Har aldri opplevd å bli sykere av det. Sikkert lurt å kanskje redusere intensitet en periode, selv har jeg ikke gjort det da. Anonymkode: e2d00...3f2 Hvis du ser på feks toppidrettsutøvere stopper de med en gang de har sykdomstegn. Det er det en grunn til😉 Anonymkode: 03e0d...0a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #9 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du ser på feks toppidrettsutøvere stopper de med en gang de har sykdomstegn. Det er det en grunn til😉 Anonymkode: 03e0d...0a7 Leppekrem og astmamedisin hjelper Anonymkode: f02b1...e8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #10 Del Skrevet 14. januar 2021 Var på vei til å skifte til trening da jeg ble akutt svimmel, med påfølgende hodepine og frysninger. Nå er jeg veldig kvalm og er nok ikke langt unna doen TS Anonymkode: 06387...59b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #11 Del Skrevet 14. januar 2021 Hva slags type sykdom har jeg som har vart ulmende i 2 uker, for så å få en topp sånn plutselig slik som nå? Luresykdom.... TS Anonymkode: 06387...59b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 14. januar 2021 #12 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Føler meg endelig frisk igjen idag! Men er sååå redd for å gønne på igjen, slik at jeg blir syk enda en uke på nytt slik som forrige gang TS Anonymkode: 06387...59b Start rolig. Og når du føler det er ok, kan du øke treningsmengden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #13 Del Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hva slags type sykdom har jeg som har vart ulmende i 2 uker, for så å få en topp sånn plutselig slik som nå? Luresykdom.... TS Anonymkode: 06387...59b Corona? Anonymkode: bcce8...366 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mentos86 Skrevet 15. januar 2021 #14 Del Skrevet 15. januar 2021 Regner med TS allerede har testet seg for korona? Men ja, den kan jo svinge veldig i formen. Hvis du sliter psykisk av det, så prøv gjøre andre ting som øker f.eks. serotoninnivåene i kroppen. Hva med å gå turer midt på dagen, når det er lyst? Får du nok søvn? Du skriver ikke hvordan du sliter psykisk av å ikke trene. Er det indre uro i kroppen, stress, dårlig samvittighet, deppa, angst? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #15 Del Skrevet 15. januar 2021 Om du har korona og drar på trening risikerer du å være årsaken til at de må stenge ned en god stund.... Ikke kult for noen Anonymkode: ab232...d74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #16 Del Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 13.1.2021 den 10.34): Har vært forkjølet i to ukers tid nå, ikke kraftig men nysing og hodepine. Har prøvd å trene igjen et par ganger når jeg kjenner at forkjølelsen er på retur, men det fører bare til at jeg går rett tilbake til snufsing og hodepine. Jeg går på veggen snart, trening er mitt eneste lyspunkt og det som holder psyken min i sjakk i disse tider. Hvordan holde ut? Anonymkode: 06387...59b Netflix. Sove under åpen himmel. Spise sunt. Anonymkode: 638a5...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #17 Del Skrevet 15. januar 2021 mentos86 skrev (4 minutter siden): Regner med TS allerede har testet seg for korona? Men ja, den kan jo svinge veldig i formen. Hvis du sliter psykisk av det, så prøv gjøre andre ting som øker f.eks. serotoninnivåene i kroppen. Hva med å gå turer midt på dagen, når det er lyst? Får du nok søvn? Du skriver ikke hvordan du sliter psykisk av å ikke trene. Er det indre uro i kroppen, stress, dårlig samvittighet, deppa, angst? Skulle til å si noe slikt. Fint at ts har en relativt sunn måte å takle ting på, men tror det er best å finne flere ting man kan gå til man føler seg uggen. For meg var dessverre overspising av junk tingen når jeg var nedfor, og når jeg sluttet med det hadde jeg ingenting annet. Nå har jeg heldigvis flere ting å velge i, så det hjelper mye. Det meste er ikke sunt hvis man gjør det for mye. Hvis du blir syk av å trene kan det være kroppen som sier ifra at du faktisk trenger et par dager med pause, men nå skal ikke jeg skryte på meg at jeg er i topp form heller da 😅 Anonymkode: f099e...464 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå