AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #1 Del Skrevet 13. januar 2021 Hei. Trenger litt hjelp. Har aldri fått livsopphold før, og lurer på hva det går til. Ser satsen er 7.611 og 2.877 for barn. har to barn, blir det da 13.365? skal dette dekke husleie, bhg, mat, fritid, klær osv? Eller hva eksakt skal dette dekke? Mener husleien og bhg er utenom, men Vetikke om dette stemmer? Bhg er 4000 mnd, og har halv husleie på 6000. Anonymkode: 658e2...18f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous 91 Skrevet 13. januar 2021 #2 Del Skrevet 13. januar 2021 Livsopphold er vell til mat osv. Men her må du høre med nav om husleie er utenom eller med i Livsoppholdet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #3 Del Skrevet 13. januar 2021 Er det sosialstøtte du snakker om? Da jeg hadde det en periode var livsopphold til alt utenom boutgifter, dvs husleie og strøm. Fikk til husleie og strøm i tillegg, men der var det et tak på hva som var godkjent beløp for hhv. enslig, par og familie. Var ikke mulig å få leid noe til den summen, så jeg måtte bruke litt av pengene til livsopphold på husleie også. Jeg hadde ikke barn da, så vet ikke om bhg også kommer utenom. Anonymkode: 08897...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #4 Del Skrevet 13. januar 2021 Mat å utstyr å sende hjelp til hjemmelandet til famely. Anonymkode: 4caa6...bf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #5 Del Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det sosialstøtte du snakker om? Da jeg hadde det en periode var livsopphold til alt utenom boutgifter, dvs husleie og strøm. Fikk til husleie og strøm i tillegg, men der var det et tak på hva som var godkjent beløp for hhv. enslig, par og familie. Var ikke mulig å få leid noe til den summen, så jeg måtte bruke litt av pengene til livsopphold på husleie også. Jeg hadde ikke barn da, så vet ikke om bhg også kommer utenom. Anonymkode: 08897...4b3 Ja. Oki, husker du hva beløpet var for til bolig? Har samboer. Husleien er på 12.500, han betaler halvparten. Er ikke mulig å finne billigere leilighet med 3 soverom heller, så håper det ordner seg.. 😕 Anonymkode: 658e2...18f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #6 Del Skrevet 13. januar 2021 Livsoppholdssatsene inkluderer alminnelige forbruksutgifter, herunder utgifter til kollektivtransport, elektrisitet/oppvarming, og innboforsikring, men ikke boligutgifter. Andre typiske forbruksutgifter vil være utgifter til mat, klær og sko, helse og hygiene, husholdningsartikler, telefon, media og andre utgifter til for eksempel ferie og fritid. https://www.nav.no/no/nav-og-samfunn/kontakt-nav/oversikt-over-satser/livsoppholdssatser-nav-innkreving_kap Anonymkode: 55477...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #7 Del Skrevet 13. januar 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Ja. Oki, husker du hva beløpet var for til bolig? Har samboer. Husleien er på 12.500, han betaler halvparten. Er ikke mulig å finne billigere leilighet med 3 soverom heller, så håper det ordner seg.. 😕 Anonymkode: 658e2...18f Det var 2500 for en enslig person den gangen, og jeg bodde på hybel til 3000. Men det er noen år siden. 😛 Har hørt at det er 8000 for barnefamilier her jeg bor nå, men det er forskjellig sum i forskjellige kommuner. Det settes fortsatt urealistisk lavt, i alle fall her. Man kan maks få en toroms for 8000, men da skal man ha veldig flaks. Det er mange om beinet så utleiere velger jo helst de som er i jobb. Anonymkode: 08897...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #8 Del Skrevet 13. januar 2021 Hvis dere har under ca. 500 000 i inntekt i året kan du søke kommunen om redusert foreldrebetaling på barnehageregningen. Søk så fort som mulig for det er ikke tilbakevirkende kraft. Anonymkode: 5479b...453 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #9 Del Skrevet 13. januar 2021 Livsopphold er alle utgifter utenom boskostnader. Dette kommer utenom som et tillegg. Anonymkode: c8acf...357 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #10 Del Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det var 2500 for en enslig person den gangen, og jeg bodde på hybel til 3000. Men det er noen år siden. 😛 Har hørt at det er 8000 for barnefamilier her jeg bor nå, men det er forskjellig sum i forskjellige kommuner. Det settes fortsatt urealistisk lavt, i alle fall her. Man kan maks få en toroms for 8000, men da skal man ha veldig flaks. Det er mange om beinet så utleiere velger jo helst de som er i jobb. Anonymkode: 08897...4b3 Oi det var lite!😅 ja, vi har en en 4 roms, ( 3 soverom) skulle vi leid en annen plass med 3 soverom, hadde det blitt 20.000 mnd + så er veldig heldig at vi fikk denne leiligheten. Har 2 barn, og samboer har 1 på 40% av tiden. så det går ikke med mindre heller. Sier nav at dette er for dyrt, så skal de no få se om de klarer og finne noe billigere 🙈 Ja de pleier som oftest det, å velge de som har jobb. Men nå for tiden er jo veldig mange arbeidsledig også. Anonymkode: 658e2...18f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #11 Del Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvis dere har under ca. 500 000 i inntekt i året kan du søke kommunen om redusert foreldrebetaling på barnehageregningen. Søk så fort som mulig for det er ikke tilbakevirkende kraft. Anonymkode: 5479b...453 Har søkt og nettopp fått, så nå ligger den på 2.622 + matpenger 800. Anonymkode: 658e2...18f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå