Gå til innhold

Når du ble gravid - hvilke symptoner hadde du etter EL?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som ble gravide, hvilke symptomer hadde dere etter eggløsning? Er på CD20, 2dpo selv. Fikk positiv EL test på CD17, og negativ igjen dagen etter. Samme kvelden hadde jeg skikkelig murringer i korsryggen kvelden, og har hatt en del stikkinger i nedre del av magen. Har også hatt EL-slim i en uke i dag, det er lengre enk jeg har pleid å ha. Mye er sikkert ønsketenking, men det er vanskelig å la være 🙈

Så, hvor tidlig fikk du symptomer, og hva var de? Vet det kan variere, men spennende å høre 🤗

Anonymkode: c7e78...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den måneden jeg ble gravid hadde jeg ømme bryster, spesielt på sidene av brystene, mensmurringer og kvalme fra DPO 8 :) 

Anonymkode: e2ecb...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ingen symptomer som var annerledes enn mine vanlige etter-eggløsning symptomer så tidlig. Et par dager før IKM ble jeg veldig oppblåst, og puppene fortsatte å være ømme (vanligvis er de ømme fram til rett før mensen for meg). Trøtthet og kvalme kom noen uker senere. 

Det går egentlig ikke an å kjenne graviditetssymptomer før egget har festa seg og begynt å produsere graviditetshormoner - før det vet ikke kroppen om den er gravid heller, den bare forbereder seg på å ta imot et egg slik den gjør etter hver eggløsning. Så selv om du skulle være gravid går det nok minst en uke til før du merker noe - men man kjenner jo ekstra godt etter likevel 😉 Lykke til! 

Anonymkode: c843e...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den måneden jeg ble gravid hadde jeg ømme bryster, spesielt på sidene av brystene, mensmurringer og kvalme fra DPO 8 :) 

Meg i det siterte innlegget :) Glemte å skrive at det som skilte seg ut i den måneden jeg ble gravid var at jeg ikke fikk typisk PMS symptomer som jeg pleier å få som dårlig humør og stor matlyst, og at jeg fikk veldig ømme bryster. Mensmurringer hadde jeg i alle prøveperiodene uavhengig om jeg var gravid eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ingenting som skilte seg ut fra vanlige sykluser før mensen ikke kom som normalt. Første gang fikk jeg litt småblødninger 14 dpo og i et par dager, som aldri tok seg opp. Andre gang fikk jeg det samme fra 13 dpo. Første gang trodde jeg først at det var mensen, andre gang var det den "rare" blødningen som fikk meg til å ta en test.

Jeg får ofte ømme pupper etter eggløsning, og ømheten forsvinner igjen rett før mensen kommer. Jeg har fått positiv g-test en gang hvor denne ømheten ikke forsvant, men da kom mensen likevel et par dager forsinket. Derfor ble jeg veldig overrasket over å være gravid når ømheten forsvant til vanlig tid, og puppene nesten krympet, som de pleier rett før mensen. 

Anonymkode: b52e2...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt gravd 7 ganger, og den eneste gangen jeg opplevde noe som ikke var som "alle de andre gangene" var en festeblødning på 9 dpo. Ellers har det vært uteblitt mens (og da positiv test) som har gjort meg klar over situasjonen. Så 6 ganger var alt som vanlig, helt normal PMS... samme murringer, vondt i korsryggen som vanlig. Var bombesikker på at mensen kom, men neida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...