AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #1 Del Skrevet 13. januar 2021 Vår pus har luke, og frem til i vinter gikk hun bare ut for å gå på do. Nå er det guffent vær så hu setter pris på å være mye inne, forståelig 😅 en stund nå så hender det seg at hun går inn i doen (har do med lokk) og mjauer før hun begynner å grave. Hun får bra mat, bra sand, alltid ren do etc. kan heller ikke se at hun er forstoppet eller noe da vi renser doen daglig, kan det rett og slett bare være «nå skal jeg på do» lyd? 😂 Hun er utrolig pratsom fra før, men har ikke opplevd at mine tidligere katter har skravlet på do 😅 ellers er oppførselen som før, spiser som før, leker som før. Det er altså mjauing FØR hun graver, ikke når hun gjør sitt fornødne. Anonymkode: a8d9c...a1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #2 Del Skrevet 13. januar 2021 Er det prate-mjau eller smerte-mjau? Tenkte på urinveisinfeksjon. Har det alltid vært slik eller har det kommet? Anonymkode: 20df7...69b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #3 Del Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det prate-mjau eller smerte-mjau? Tenkte på urinveisinfeksjon. Har det alltid vært slik eller har det kommet? Anonymkode: 20df7...69b Burde hun ikke gå ofte på do om det var UVI? Høres ikke ut som at det er smerter, men jeg skal være mer oppmerksom neste gang. Anonymkode: a8d9c...a1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #4 Del Skrevet 13. januar 2021 Når jeg Googler katt og UVI så kan jeg ikke si at det stemmer i det hele tatt med vår. Hun går på do kanskje to ganger om dagen (ikke unormalt for henne) og det er samme mengde med både tiss og avføring som før. Ingen misfarget urin som jeg kan se. Anonymkode: a8d9c...a1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 13. januar 2021 #5 Del Skrevet 13. januar 2021 Det kan være tegn på UVI, selv om hun kun går på doen sin to ganger daglig, kan hun gå på do ute, når dere ikke er til stede eller så kan hun gå og trykke andre steder i huset uten at hun får ut noe eller at det bare drypper litt. Det må ikke være misfarget, så det er ikke lett å fange opp ved at man ser fargen, og spesielt ikke i sanda. Jeg hadde kjøpt spesialsand hos veterinær for urinprøve, koster rundt 70 kroner, også levert en prøve for sikkerhets skyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #6 Del Skrevet 13. januar 2021 Matas skrev (1 minutt siden): Det kan være tegn på UVI, selv om hun kun går på doen sin to ganger daglig, kan hun gå på do ute, når dere ikke er til stede eller så kan hun gå og trykke andre steder i huset uten at hun får ut noe eller at det bare drypper litt. Det må ikke være misfarget, så det er ikke lett å fange opp ved at man ser fargen, og spesielt ikke i sanda. Jeg hadde kjøpt spesialsand hos veterinær for urinprøve, koster rundt 70 kroner, også levert en prøve for sikkerhets skyld Vi er hjemme hele tiden nå om dagen, hun er ute en liiiiten tur om morgenen. Hver gang hun er våken følger jeg med på om hun oppfører seg rart, men det gjør hun altså ikke. Hun går å skravler litt med meg, spiser litt, evt leker litt og går å legger seg igjen 🤷🏼♀️ Kan forsøke sånn sand for urinprøve, men hu er så sær at jeg er redd hun ikke kommer til å bruke den. Anonymkode: a8d9c...a1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #7 Del Skrevet 13. januar 2021 Min ene katt mjauer ved hvert dobesøk, gjort det i alle år. Men det er prate mjauing, ikke av smerte. Anonymkode: 7b93b...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #8 Del Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min ene katt mjauer ved hvert dobesøk, gjort det i alle år. Men det er prate mjauing, ikke av smerte. Anonymkode: 7b93b...6fd Skal lytte litt ekstra når hun går neste gang. For jeg kan ikke si at det høres ut som smerte 🤷🏼♀️ Anonymkode: a8d9c...a1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 13. januar 2021 #9 Del Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi er hjemme hele tiden nå om dagen, hun er ute en liiiiten tur om morgenen. Hver gang hun er våken følger jeg med på om hun oppfører seg rart, men det gjør hun altså ikke. Hun går å skravler litt med meg, spiser litt, evt leker litt og går å legger seg igjen 🤷🏼♀️ Kan forsøke sånn sand for urinprøve, men hu er så sær at jeg er redd hun ikke kommer til å bruke den. Anonymkode: a8d9c...a1d Hvis du bruker den sanda, bruk alle posene som følger med, én pose er alt for lite for å si det sånn😅 Det kan jo bare være en greie hun gjør, men det er veldig greit å være på den sikre siden også, da ubehandlet uvi kan gå utover nyrene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #10 Del Skrevet 13. januar 2021 Matas skrev (Akkurat nå): Hvis du bruker den sanda, bruk alle posene som følger med, én pose er alt for lite for å si det sånn😅 Det kan jo bare være en greie hun gjør, men det er veldig greit å være på den sikre siden også, da ubehandlet uvi kan gå utover nyrene. Skal forsøke 👍🏼 Takk for tips! Anonymkode: a8d9c...a1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #11 Del Skrevet 14. januar 2021 Katten min gjorde det før, aldri gjort det etter at jeg byttet sand. Tror også katten min trives best med do uten lokk Anonymkode: 81a00...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #12 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 13.1.2021 den 8.05): Vi er hjemme hele tiden nå om dagen, hun er ute en liiiiten tur om morgenen. Hver gang hun er våken følger jeg med på om hun oppfører seg rart, men det gjør hun altså ikke. Hun går å skravler litt med meg, spiser litt, evt leker litt og går å legger seg igjen 🤷🏼♀️ Kan forsøke sånn sand for urinprøve, men hu er så sær at jeg er redd hun ikke kommer til å bruke den. Anonymkode: a8d9c...a1d Ikke godt å si. Er katten gammel? Hvis du prøver dette, så sørg for å ha stengt katteluken ut, slik at hun til slutt MÅ bruke kassen for å gå på do. Katter flest er såpass renslige at hvis de må på do og ikke får gått ut, så bruker dem kassen dersom det er tilgjengelig:) Snakker av egen erfaring da jeg måtte gjøre det samme med min katt. Jeg var helt sikker på at det ikke kom til å funke, men når hun ble nøden nok, kom det noen dråper! Og som Matas skriver, bruk alle posene som følger med. Selvom jeg brukte alle (husker ikke hvor mange det var. Er noen år siden), syns jeg fremdeles det var lite sand i kassen.. Lykke til! Anonymkode: 7d307...ae7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 14. januar 2021 #13 Del Skrevet 14. januar 2021 Vi har også ei som prater veldig når hun er på do, men mest når hun går ut av doen. Som om hun skal si "Mammaaa, jeg er ferdiiig!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå