Gå til innhold

Ser kvinner på alle menn som voldtektsmenn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymkode: 0af60...c91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig ikke 😮 

Anonymkode: fd007...9d3

• Liker 4
Skrevet

Overhodet ikke.

Anonymkode: 17b07...383

Skrevet

Jeg ser på alle menn som potensielle voldtektsmenn og pedofile.

Det handler mer om egne erfaringer. Vet jo at det er veldig få som er det.

• Liker 11
Skrevet

Selvsagt ikke🙈

Skrevet
Sunshineyellow skrev (4 minutter siden):

Jeg ser på alle menn som potensielle voldtektsmenn og pedofile.

Det handler mer om egne erfaringer. Vet jo at det er veldig få som er det.

Da må du jo se damer som det og da det fins av de og

• Liker 3
Skrevet

Nei. selvfølgelig ikke.

Med samme logikken måtte man sagt at alle mennesker er mordere, gangstere, tyver osv bare fordi noen er.

Anonymkode: d5fe0...111

• Liker 1
Skrevet
Bente1234 skrev (2 minutter siden):

Da må du jo se damer som det og da det fins av de og

Gjør det og. Men ts spurte om menn.

• Liker 3
Skrevet
Sunshineyellow skrev (Akkurat nå):

Gjør det og. Men ts spurte om menn.

Ok mottatt

Skrevet

Potensielle? Ja. På den måten at jeg syns det kan være ubehagelig at en fremmed mann følger etter meg på gata om natta, og at jeg ikke blir med fremmede menn hjem, eller ikke møter fremmede menn på et ukjent sted.

Men jeg går ikke rundt og mistenker alle for å være voldtektsmann av den grunn.

Anonymkode: a98c6...edb

• Liker 12
Skrevet

Både ja og nei.

Vet selvfølgelig godt at de aller fleste menn er bra karer. For sånn er det jo.

Likevel - så står det ikke akkurat stempla i panna på de som ikke er det.

Derfor blir en på vakt om fremmede menn kommer etter deg i gangen på hotellet en sen kveld. Sørger for å gå tidlig fra sosiale sammenkomster i mitt mannsdominert yrke. Osv osv.

Som kvinne kan du aldri vite, og har det alltid i bakhodet at menn kan være potensielt farlig for deg. Det er bare sunn fornuft, dessverre.

Anonymkode: ec56b...050

• Liker 14
Skrevet

Hvis jeg midt på natten i mørket går alene hjem fra byen, så ser jeg på alle eventuelle menn jeg møter med mistanke om at de kan være voldtektsmenn eller overfalle meg. Alene i mørket er man ikke særlig høy i hatten, "Anledning gjør tyv" er det et ordtak som sier. Det vil si at hvis en person som i utgangspunktet ikke er særlig hederlig, skulle havne i en situasjon der han vet han ikke kan bli tatt, så kan han benytte denne sjansen til å gjøre noe, for han tror han vil slippe ustraffet fra det.

Anonymkode: 7ddc7...444

• Liker 9
Skrevet

Ja selvfølgelig. Det er jo derfor jeg er gift og har barn med en mann. 

Ærlig talt for et idiotisk spm...

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke at ALLE menn er det nei. Men at noen jeg møter i mørket alene KAN være det? Absolutt. Det er rett og slett instinkter som forteller oss at vi må være på vakt. Har aldri opplevd noe skummelt da 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: ad490...8e8

• Liker 4
Skrevet

Nei, selvfølgelig gjør jeg ikke det. Jeg vet at de fleste menn er ok. Samtidig er det et faktum at man som kvinne lett føler seg sårbar. Går jeg hjem alene sent om kvelden blir jeg utrygg hvis en mann følger etter meg og må jeg gå forbi en gjeng med "voldsomme" menn som oser testosteron kjenner jeg også på utryggheten.

Det er kanskje vanskelig for en mann å forstå den redselen en kvinne har for menn. Man må alltid passe på, ikke bli med feil mann hjem eller bli med feil menn på vorspiel, være forsiktig når man er alene med en mann, passe seg når man går hjem etc. Dette behøver sjelden menn tenke på. 

Som Margaret Atwood sa: "Men are afraid that women will laugh at them. Women are afraid that men will kill them." Og det er dessverre noe sant i dette i enkelte situasjoner. 

Anonymkode: 0b5fb...4de

• Liker 10
Skrevet

Nei overhodet ikke. Kan ikke tenke meg at det er så mange kvinner som tenker slik, det må i så fall være kvinner med utrolig dårlig erfaringer.

• Liker 1
Skrevet

Menn kan være de verste, men også de beste.

Ja, jeg sa det; De beste. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror svært mange (de fleste?) jenter blir opplært til å ha dette i bakhodet. At de må alltid passe seg, i tilfelle. De får jo ofte skylda selv hvis det skulle skje noe... i manges øyne.

Anonymkode: c17fc...1d3

• Liker 1
Skrevet

I mine øyne er alle menn potensielle voldtektsmenn. Mannen som går bak meg på kvelden, mannen som stirrer litt for mye på butikken, mannen som prøver å flørte på byen.. Det er ikke sikkert at de har dårlige intensjoner, men jeg har ikke tenkt til å gamble på det. Har gjort det én gang før og her sitter jeg, fire år senere med PTSD. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...