GrønnNellik68 Skrevet 13. januar 2021 #1 Skrevet 13. januar 2021 Beklager til alle jeg har tråkket på tærne. Når ett tema får frem det nesten det verste i meg og engasjementet blir stort er det fort å tråkke over streken. Jeg har fått advarsel om det som er mulig å få advarsel på og det er helt greit. Men kg liker jeg og ønsker ikke å bli utestengt til syvende og sist. Så heretter blir det og holde seg til ufarlige temaer som singleliv og pynteputer 😂. Lykke til dere resten ... de fleste vet hva jeg mener om korona uansett. takk for meg her☘️ 3
Ukjent. Skrevet 13. januar 2021 #2 Skrevet 13. januar 2021 Det var synd, men ikke verdt å risikere små gleder i hverdagen nå som livet er kjipt nok fra før av. Du får komme tilbake når ting er litt mer på avstand. Blir spennende og se hvordan dommen over regjeringen blir når man ser tilbake på dette. 2
2ro Skrevet 13. januar 2021 #3 Skrevet 13. januar 2021 Jeg tror alle kan ha godt av å være mindre på denne tråden. Det blir lett å fokusere på de negative sidene, og det gjør det bare vanskeligere å stå i. 9
Capt. Obvious Skrevet 13. januar 2021 #4 Skrevet 13. januar 2021 2ro skrev (9 minutter siden): Jeg tror alle kan ha godt av å være mindre på denne tråden. Det blir lett å fokusere på de negative sidene, og det gjør det bare vanskeligere å stå i. Tja. Samtidig er det ikke bra å være for naive i dette heller. For dette kommer faktisk nok til å vare noen år, i motsetning til det politikerne fronter. 8
2ro Skrevet 13. januar 2021 #5 Skrevet 13. januar 2021 (endret) Capt. Obvious skrev (8 minutter siden): Tja. Samtidig er det ikke bra å være for naive i dette heller. For dette kommer faktisk nok til å vare noen år, i motsetning til det politikerne fronter. Nja, når politikerne sier at vi skal få mer og mer normale forhold etterhvert som vaksine og smitten synker ser jeg ingen grunn til å ikke tro dem. At noen kommer til å slite med økonomien/arbeid lengre enn andre er jo åpenbart. For de fleste vil normalen allikevel komme om ikke lenge. Og vi går mot lysere tider som betyr det blir mer naturlig å være ute, og dermed møte andre trygt. Jeg tror det er bedre for den psykiske helsen å være litt optimistisk (naiv som du kaller det). Det er tross alt mye som går bra og bedre enn ventet. Det er bedre å komme seg ut enn å grave seg ned. Endret 13. januar 2021 av 2ro 9
Capt. Obvious Skrevet 13. januar 2021 #6 Skrevet 13. januar 2021 2ro skrev (2 minutter siden): Nja, når politikerne sier at vi skal få mer og mer normale forhold etterhvert som vaksine og smitten synker ser jeg ingen grunn til å ikke tro dem. At noen kommer til å slite med økonomien/arbeid lengre enn andre er jo åpenbart. For de fleste vil normalen allikevel komme om ikke lenge. Og vi får mot lysere tider som betyr det blir mer naturlig å være ute, og dermed møte andre trygt. Jeg tror det er bedre for den psykiske helsen å være litt optimistisk (naiv som du kaller det). Det er tross alt mye som går bra og bedre enn ventet. Det er bedre å komme seg ut enn å grave seg ned. Nja, men hvor realistisk er det egentlig? Smitten er mye mer etablert enn det den var tidligere, og det er derfor mye vanskeligere å slå den skikkelig ned fremover, hvertfall ned til de nivåene myndighetene mener må til for å lempe på tiltak. Det tyder på langvarige tiltak noen år fremover. Kanskje får vi en liten pause til sommeren, selv om sannsynligheten for det er lavere enn i fjor (husk at smittenivåene er mye mer etablert nå), men det hjelper uansett lite siden det vil komme tilbake neste høst igjen. Joda, men det trenger ikke være noen motsetning. Man må bare ta innover seg at den verden man hadde før Korona ikke vil finnes lenger, og så må man gjøre sine valg ut fra det. 2
2ro Skrevet 13. januar 2021 #7 Skrevet 13. januar 2021 Capt. Obvious skrev (Akkurat nå): Nja, men hvor realistisk er det egentlig? Smitten er mye mer etablert enn det den var tidligere, og det er derfor mye vanskeligere å slå den skikkelig ned fremover, hvertfall ned til de nivåene myndighetene mener må til for å lempe på tiltak. Det tyder på langvarige tiltak noen år fremover. Kanskje får vi en liten pause til sommeren, selv om sannsynligheten for det er lavere enn i fjor (husk at smittenivåene er mye mer etablert nå), men det hjelper uansett lite siden det vil komme tilbake neste høst igjen. Joda, men det trenger ikke være noen motsetning. Man må bare ta innover seg at den verden man hadde før Korona ikke vil finnes lenger, og så må man gjøre sine valg ut fra det. Du antar at det er et utstrakt problem å ha kontroll på smitten. Sannheten er at det er enkelte områder som har betydelig høyere smitte enn andre områder. Mange plasser har lite/ingen eller kontrollert smitte. Lokale utbrudd som drar opp bør kunne komme under kontroll, i det minste mindre plasser og mindre byer. Oslo og omegn har helt andre problemer enn størsteparten av landet. Jeg tror at de som har det vondt nå ikke trenger å bekymre seg for noe som kanskje skjer i framtiden. Jeg tror ikke at verden blir så forandret at de fleste merker noen forskjell. Men det kan være lurt å benytte seg av lav rente, feriere i eget land, og være glad vi er et land med så bra internett at de fleste kan ha glede av det. Joda, mye vi vill som ikke vi kan... Enda, men det er ikke for alltid. 1
Capt. Obvious Skrevet 13. januar 2021 #8 Skrevet 13. januar 2021 2ro skrev (22 minutter siden): Du antar at det er et utstrakt problem å ha kontroll på smitten. Sannheten er at det er enkelte områder som har betydelig høyere smitte enn andre områder. Mange plasser har lite/ingen eller kontrollert smitte. Lokale utbrudd som drar opp bør kunne komme under kontroll, i det minste mindre plasser og mindre byer. Oslo og omegn har helt andre problemer enn størsteparten av landet. Jeg tror at de som har det vondt nå ikke trenger å bekymre seg for noe som kanskje skjer i framtiden. Jeg tror ikke at verden blir så forandret at de fleste merker noen forskjell. Men det kan være lurt å benytte seg av lav rente, feriere i eget land, og være glad vi er et land med så bra internett at de fleste kan ha glede av det. Joda, mye vi vill som ikke vi kan... Enda, men det er ikke for alltid. Når den er mye mer etablert som nå, så er jeg bekymret for at det uansett vil være vanskeligere å holde kontroll på den ja. Joda, men så lenge det er noen større steder som har mye smitte, så vil det generere smitte i resten av samfunnet også. Med mindre man skal innføre "søringkarantene" og slike tiltak igjen, men da vil næringslivet hemmes en del. Nei, men man bør nok begynne å forberede seg. Skader aldri å planlegge livet for det som er ganske sannsynlig i lengre, overskuelig fremtid. 2
Hatsumomo Skrevet 13. januar 2021 #9 Skrevet 13. januar 2021 (endret) Bente1234 skrev (15 timer siden): Beklager til alle jeg har tråkket på tærne. Når ett tema får frem det nesten det verste i meg og engasjementet blir stort er det fort å tråkke over streken. Jeg har fått advarsel om det som er mulig å få advarsel på og det er helt greit. Men kg liker jeg og ønsker ikke å bli utestengt til syvende og sist. Så heretter blir det og holde seg til ufarlige temaer som singleliv og pynteputer 😂. Lykke til dere resten ... de fleste vet hva jeg mener om korona uansett. takk for meg her☘️ Jaha. Varte ikke lenge det, ombestemt deg? Endret 13. januar 2021 av Hatsumomo 6
GrønnNellik68 Skrevet 14. januar 2021 Forfatter #10 Skrevet 14. januar 2021 Ble nå mindre i hvertfall det må du nå være fornøyd med😂 1
SagaP Skrevet 14. januar 2021 #11 Skrevet 14. januar 2021 Det er lurt å ikke henge for mye på dette corona-forumet. Man må bare håpe at vaksinen snart rulles ut for fullt, og at man lykkes med å regulere grensene bedre. Ellers fortsetter dette i årevis. Sverige har en dødelighet på ca 2 prosent av de smittede. Lavere her til lands. I mellomtiden får man bare følge tiltaksbestemmelsene, så får man ta kritikken når dette er over, eventuelt hvis det blir enda mer inngripende i form av portforbud o.l. 2
GrønnNellik68 Skrevet 14. januar 2021 Forfatter #12 Skrevet 14. januar 2021 (endret) Veldig usunt jeg følte jeg ble så irritert på enkelte er så bitchy i måten de skriver på og da blir det sånn man får lyst å gi igjrn og før en vet ordet av det har en skrevet noe dumt til noen, og ønsker ikke det men i engasjert rus kan det fort skje og utestengt vil jeg ikke bli😂. Så nei ikke smart å prøve å diskutere noe i det heletatt men så klarte jeg ikke å la være å kommentere da. Så veldig standhaftig var jeg ikke. Endret 14. januar 2021 av Bente1234 skrivefeil 3
SoWhat? Skrevet 14. januar 2021 #13 Skrevet 14. januar 2021 Orker ikke være i de trådene her inne. Blir bare så oppgitt. Og jeg blir provosert. Da er det like greit å holde seg vekk fra diskusjonene. Klokt valg du tar der. 1
Hatsumomo Skrevet 14. januar 2021 #14 Skrevet 14. januar 2021 Eventuelt er det bare å bruke "ignorer" funksjonen på de du ikke vil lese innlegg av, funker som gull for min del 2
GrønnNellik68 Skrevet 14. januar 2021 Forfatter #15 Skrevet 14. januar 2021 Hatsumomo skrev (21 minutter siden): Eventuelt er det bare å bruke "ignorer" funksjonen på de du ikke vil lese innlegg av, funker som gull for min del Takk for tips det visste jeg ikke gikk an. 2
Anbefalte innlegg