Gå til innhold

Facebook business manager hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber til daglig med sosiale medier på vegne av bedriften jeg er ansatt i. Jeg styrer annonser, ubetalte innlegg, utvikler nettsiden, sender nyhetsbrev og jobber med søkemotoroptimalisering, men nå har jeg altså kjørt meg helt fast.

På grunn av min bakgrunn har jeg blitt bedt om å sette opp noen annonser for en klubb/forening jeg har tilknytning til, problemet er at jeg ikke har satt opp en annonsekonto fra bunnen av før - jeg har alltid kommet til dekket bord. Og her stopper det altså opp. Litt bakgrunn:

• Det eksisterer en facebookside til denne klubben/foreningen som administreres av en håndfull medlemmer. Denne har eksistert lenge, men det har aldri blitt kjørt annonser.
  • Via facebook business manager kan jeg velge denne facebooksiden slik at jeg får tilgang til annonsesenter, innlegg +++, men når jeg skal opprette en annonse og velge hvilken annonsekonto som skal faktureres, så får jeg opp min egen private eller jobben sine sider, men ikke denne.
  • Jeg har admintilgang til denne kontoen (var redaktør frem til i dag)

Jeg har da konkludert med at denne siden ikke har en annonsekonto, men hvordan setter jeg opp dette for en side som allerede eksisterer i business manager? 

Jeg startet med å opprette en ny bedriftskonto som jeg tenkte jeg kunne koble til den eksisterende siden, men alle advarslene da jeg forsøkte å "overføre eierskap" fikk meg til å stoppe opp. Er det riktig måte å gjøre det på? Når eierskap evt. er overført, vil eksisterende redaktører og admin miste sin tilgang? Mister vi historiske innlegg og data?

Håper det finnes noen der ute som kan rekke en hjelpende hånd!

Anonymkode: 2cea6...27d

Skrevet

Tror jeg har lest et sted at du må ha vært sideadmin i 7 dager før du kan legge til en annonsekonto for en side, men jeg er litt usikker på hvor jeg leste det

Skrevet

Kan du ikke bare trekke det fra din egen konto, ta det på utlegg med klubben din og heller få det tilbakebetalt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...