AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #1 Del Skrevet 12. januar 2021 Hei😊 Har noen opplevd å få gode/normale prøver i forkant av et IVF forsøk, for så å ikke respondere som ønsket på Stimulering? Hadde min første ultralydkontroll i dag, som kun viste 3-5 eggposer som kan væres store nok til uttak førstkommende Mandag. Jeg har en AMH verdi på ca 16, og har ellers fine prøver. Sist UL i utredning viste 14 fine folikkler, så har vanskelig for å skjønne hvorfor restultatet mitt skal bli så mye annereledes enn forspeilet.. Har til nå gått 7 dager på 150ie Menopur, og legen justerte ikke dose før planlagt uttak neste Mandag.. Anonymkode: 9578a...13e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 13. januar 2021 #2 Del Skrevet 13. januar 2021 Vi hadde det. AMHen min var på 11, tror jeg, så den var jo lavere, men legene hadde ikke trodd jeg skulle respondere dårlig på forhånd. De andre prøvene var fine. Første forsøk med 150 ie Bemfola ga ett egg ut og ingen graviditet. Legen sa den gangen at det var rart, og at vi kunne ha hatt uflaks med den syklusen. Jeg byttet til Menopur, og fikk vel 4 egg ut på andre forsøk og 6 egg ut på tredje forsøk. På det tredje forsøket brukte jeg 300 ie Menopur, og de så bare 4 eggposer på den siste ultralyden, så da var jeg ganske motløs. Men datteren vår ble til på det forsøket. Etterpå har vi fått et barn til uten hjelp. Etter hva jeg husker nå, mener jeg det sies at Menopur kan gi færre egg, men med bedre kvalitet. Jeg fikk også beskjed om at det første forsøket kan bli litt prøving og feiling, og ut i fra erfaringene man får, kan man bytte til en annen protokoll og/eller andre medisiner. Masse lykke til ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #3 Del Skrevet 14. januar 2021 Illy skrev (På 13.1.2021 den 13.12): Vi hadde det. AMHen min var på 11, tror jeg, så den var jo lavere, men legene hadde ikke trodd jeg skulle respondere dårlig på forhånd. De andre prøvene var fine. Første forsøk med 150 ie Bemfola ga ett egg ut og ingen graviditet. Legen sa den gangen at det var rart, og at vi kunne ha hatt uflaks med den syklusen. Jeg byttet til Menopur, og fikk vel 4 egg ut på andre forsøk og 6 egg ut på tredje forsøk. På det tredje forsøket brukte jeg 300 ie Menopur, og de så bare 4 eggposer på den siste ultralyden, så da var jeg ganske motløs. Men datteren vår ble til på det forsøket. Etterpå har vi fått et barn til uten hjelp. Etter hva jeg husker nå, mener jeg det sies at Menopur kan gi færre egg, men med bedre kvalitet. Jeg fikk også beskjed om at det første forsøket kan bli litt prøving og feiling, og ut i fra erfaringene man får, kan man bytte til en annen protokoll og/eller andre medisiner. Masse lykke til ❤️ Gratulerer❤️ Håper dette skal gå fint for oss, det må det jo bare gjøre.. Jeg har tydeligvis forhøyet FSH.. 11,4. Det er ikke bra som jeg forsto det. kan jeg spørre deg om hva din FSH var på? Anonymkode: 9578a...13e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 14. januar 2021 #4 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Gratulerer❤️ Håper dette skal gå fint for oss, det må det jo bare gjøre.. Jeg har tydeligvis forhøyet FSH.. 11,4. Det er ikke bra som jeg forsto det. kan jeg spørre deg om hva din FSH var på? Anonymkode: 9578a...13e Jeg logget meg inn og sjekket prøvesvarene, og så at den var på 9. Jeg husker ikke dette helt mer, men det står ved siden av at FSH er syklusavhengig, så det er ikke sikkert det blir sammenlignbart. Hvis du først fikk beskjed om at prøvene var fine, burde det bety at det ikke ser for ille ut. Men jeg husker veldig godt følelsen da hormonstimuleringen ikke fungerte som forventet, uten noen forklaring. Jeg husker jeg lurte på om min FSH var høy også, men den var altså ikke det. Frykten for at det ikke skal gå er utrolig kjip. Om det kan være noe som helst trøst, er ikke hormondosen du går på nå veldig høy, så det er en del å gå på der hvis det blir få egg ut denne gangen. Og man trenger bare ett fint embryo. Jeg vet at det er veldig lett å si, og ikke så lett å tenke når man står der med bare ett fint, mens man leser om andre som får flere blastocyster i fryseren. Håper dere lykkes på dette forsøket ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #5 Del Skrevet 18. januar 2021 Illy skrev (På 14.1.2021 den 20.13): Jeg logget meg inn og sjekket prøvesvarene, og så at den var på 9. Jeg husker ikke dette helt mer, men det står ved siden av at FSH er syklusavhengig, så det er ikke sikkert det blir sammenlignbart. Hvis du først fikk beskjed om at prøvene var fine, burde det bety at det ikke ser for ille ut. Men jeg husker veldig godt følelsen da hormonstimuleringen ikke fungerte som forventet, uten noen forklaring. Jeg husker jeg lurte på om min FSH var høy også, men den var altså ikke det. Frykten for at det ikke skal gå er utrolig kjip. Om det kan være noe som helst trøst, er ikke hormondosen du går på nå veldig høy, så det er en del å gå på der hvis det blir få egg ut denne gangen. Og man trenger bare ett fint embryo. Jeg vet at det er veldig lett å si, og ikke så lett å tenke når man står der med bare ett fint, mens man leser om andre som får flere blastocyster i fryseren. Håper dere lykkes på dette forsøket ❤️ Hadde uttak i dag, 0 egg. Så det kunne jo faktisk ikke ha gått værre. Begynner med ny medisin og høyere dose allerede ved første mens, får bare håpe og be for at dette skal gå bedre!! Anonymkode: 9578a...13e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 18. januar 2021 #6 Del Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hadde uttak i dag, 0 egg. Så det kunne jo faktisk ikke ha gått værre. Begynner med ny medisin og høyere dose allerede ved første mens, får bare håpe og be for at dette skal gå bedre!! Anonymkode: 9578a...13e Uff ❤️ Det var slik de gjorde det da jeg holdt på med dette også, ny medisin og høyere dose. Da håper jeg inderlig det er det som skal til, og at det går bedre nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #7 Del Skrevet 18. januar 2021 Illy skrev (1 time siden): Uff ❤️ Det var slik de gjorde det da jeg holdt på med dette også, ny medisin og høyere dose. Da håper jeg inderlig det er det som skal til, og at det går bedre nå. Takk for fine ord❤️ Det håper vi også! Anonymkode: 9578a...13e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå