AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #21 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Wtf? Anonymkode: e4314...b98 Hvorfor sier du det? Anonymkode: e9f85...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #22 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor sier du det? Anonymkode: e9f85...96c Hvis du veier 59 kg trenger du ikke å gå ned i vekt, bare spis normalt. Anonymkode: e4314...b98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #23 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For meg hadde det der vært veldig mye mat. Og jeg prøver ikke gå ned i vekt en gang. Anonymkode: d7cc5...dac Mye? Hva spiser du på en dag da? Lagt det inn i app og kom på 1248 kalorier da har jeg ikke tatt det jeg steikte kylling i og ikke det tynne laget med smør på skive og rundstykke med i beregningen, men er jo noen kalorier der og. Anonymkode: e9f85...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #24 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du veier 59 kg trenger du ikke å gå ned i vekt, bare spis normalt. Anonymkode: e4314...b98 Er lubben fordi jeg er så lav og har spe beinbygning. Anonymkode: e9f85...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #25 Del Skrevet 12. januar 2021 Dropp kveldsmaten Anonymkode: 26c06...d61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tadam Skrevet 12. januar 2021 #26 Del Skrevet 12. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (18 minutter siden): De dagene jeg jobber kveld blir det et måltid mindre enn skrevet. Anonymkode: e9f85...96c AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Veldig bra. Evt kutt siste eller første måltid Anonymkode: 4e494...f51 Det er isåfall bedre å kutte kveldsmat enn frokost, kroppen din trenger mer energi på dagen fordi du bruker mer energi da når du gjør ting, og når du bruker opp energien fortere får du også fortere lavt blodsukker og det kan føre til diabetes, og itilegg trenger du jo den energien du får fra frokosten mer når du slanker deg. Jeg synes det høres veldig bra ut, akkurat passe mengde med mat, mye sunn mat og fiber og det hjelper deg med å gå ned i vekt, det viktigste for å gå ned er at du spiser mindre kalorier enn det kroppen din bruker i løpet av dagen, så jeg teller kalorier selvom jeg spiser endel mat, jeg går aldri sulten. Men man må bare ikke spise for mye kalorier i et måltid, men heller fordele det utover dagen og tenke på størrelsen på porsjonene Endret 12. januar 2021 av Tadam 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #27 Del Skrevet 12. januar 2021 Hadde jeg droppet kvelds hadde jeg komt under 1000 kalorier. Det er for lite. Og skal jeg holde hele dagen trenger jeg det. Anonymkode: e9f85...96c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tadam Skrevet 12. januar 2021 #28 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde jeg droppet kvelds hadde jeg komt under 1000 kalorier. Det er for lite. Og skal jeg holde hele dagen trenger jeg det. Anonymkode: e9f85...96c Japp true Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #29 Del Skrevet 12. januar 2021 Litt mye karbohydrater, kutt ut bananen til frokost og juice bør du bytte ut ut med vann eller evnt sukkerfri saft. Da har du spart ca 200 kcal også 😊 Anonymkode: 07be1...5fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #30 Del Skrevet 12. januar 2021 Tadam skrev (12 minutter siden): Det er isåfall bedre å kutte kveldsmat enn frokost, kroppen din trenger mer energi på dagen fordi du bruker mer energi da når du gjør ting, og når du bruker opp energien fortere får du også fortere lavt blodsukker og det kan føre til diabetes, og itilegg trenger du jo den energien du får fra frokosten mer når du slanker deg. Jeg synes det høres veldig bra ut, akkurat passe mengde med mat, mye sunn mat og fiber og det hjelper deg med å gå ned i vekt, det viktigste for å gå ned er at du spiser mindre kalorier enn det kroppen din bruker i løpet av dagen, så jeg teller kalorier selvom jeg spiser endel mat, jeg går aldri sulten. Men man må bare ikke spise for mye kalorier i et måltid, men heller fordele det utover dagen og tenke på størrelsen på porsjonene Du burde lese om periodisk faste. Det du sier om blodsukkeret er helt feil. https://www.nrk.no/livsstil/-dropp-frokost-med-god-samvittighet-1.11373706 Anonymkode: 07be1...5fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tadam Skrevet 12. januar 2021 #31 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du burde lese om periodisk faste. Det du sier om blodsukkeret er helt feil. https://www.nrk.no/livsstil/-dropp-frokost-med-god-samvittighet-1.11373706 Anonymkode: 07be1...5fc Andre artikler sier noe annet https://www.healthline.com/health-news/skipping-breakfast-can-increase-your-risk-for-type-2-diabetes#How-breakfast-helps Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #32 Del Skrevet 12. januar 2021 Du spiser ganske likt som meg😊 Bare noen små forskjeller. Er 155cm og 49kg, trener 2-3 ganger i uken. Frokost: Smoothie med 0,5 banan, blåbær, jordbær, frossen spinat og 3 dl usøtet kokosmelk. Lunch: Eple m/mager Cottage cheese og kanel + et knekkebrød med makrell i tomat og en liten neve mandler. Middag: Halve tallerkenen kokte grønnsaker, den andre halve deles likt mellom kjøtt/fisk og potet/ris. Kvelds: Havregrøt på 1dl havregryn, 1ss chiafrø, 3dl usøtet mandelmelk og 1dl vann. Moser 0,5 banan i for søtning. Topper gjerne med 1ss jordbærsyltetøy uten sukker. Anonymkode: b94ef...690 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #33 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du spiser ganske likt som meg😊 Bare noen små forskjeller. Er 155cm og 49kg, trener 2-3 ganger i uken. Frokost: Smoothie med 0,5 banan, blåbær, jordbær, frossen spinat og 3 dl usøtet kokosmelk. Lunch: Eple m/mager Cottage cheese og kanel + et knekkebrød med makrell i tomat og en liten neve mandler. Middag: Halve tallerkenen kokte grønnsaker, den andre halve deles likt mellom kjøtt/fisk og potet/ris. Kvelds: Havregrøt på 1dl havregryn, 1ss chiafrø, 3dl usøtet mandelmelk og 1dl vann. Moser 0,5 banan i for søtning. Topper gjerne med 1ss jordbærsyltetøy uten sukker. Anonymkode: b94ef...690 Takk for at du la ut hva du spiser. Fikk litt tips der jeg vil prøve. Anonymkode: e9f85...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #34 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du spiser ganske likt som meg😊 Bare noen små forskjeller. Er 155cm og 49kg, trener 2-3 ganger i uken. Frokost: Smoothie med 0,5 banan, blåbær, jordbær, frossen spinat og 3 dl usøtet kokosmelk. Lunch: Eple m/mager Cottage cheese og kanel + et knekkebrød med makrell i tomat og en liten neve mandler. Middag: Halve tallerkenen kokte grønnsaker, den andre halve deles likt mellom kjøtt/fisk og potet/ris. Kvelds: Havregrøt på 1dl havregryn, 1ss chiafrø, 3dl usøtet mandelmelk og 1dl vann. Moser 0,5 banan i for søtning. Topper gjerne med 1ss jordbærsyltetøy uten sukker. Anonymkode: b94ef...690 Kan jeg spørre om du gjør noe med chiafrøene før du har de i? Anonymkode: e9f85...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #35 Del Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan jeg spørre om du gjør noe med chiafrøene før du har de i? Anonymkode: e9f85...96c Chiafrøene kokes med havregrynene😊 Da får dem noen minutter på å «svelle», da behøver du ikke gjøre noe mer med det. Anonymkode: b94ef...690 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #36 Del Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Chiafrøene kokes med havregrynene😊 Da får dem noen minutter på å «svelle», da behøver du ikke gjøre noe mer med det. Anonymkode: b94ef...690 Takk 😊 Anonymkode: e9f85...96c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #37 Del Skrevet 13. januar 2021 Jeg tenker: du kommer til å få vitamin- og mineralmangler hvis du spiser sånn lenge for lite fett for mye karbohydrater for mye korn Anonymkode: 2c407...8fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #38 Del Skrevet 13. januar 2021 Typen mat du inntar ser jo grei ut, men porsjonsstørrelsene har selvfølgelig mye å si. Hvis jeg skulle tenkt ut fra mine porsjoner blir det mer mat enn jeg spiser (og jeg slanker meg ikke). Man legger på seg av sunn mat også, hvis man spiser for mye.... Tell kalorier en stund hvis du vil ha full oversikt over hva du inntar. Anonymkode: 87f2a...df1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 13. januar 2021 #39 Del Skrevet 13. januar 2021 Mange her som henger seg opp i ubetydelige detaljer som når du inntar måltidet, juice vs melk osv. Altså, juice er ikke sukkervann, det er vitaminer i det. Hvis du vil prioritere 2 dl juice i ditt budsjett er det helt greit. Om du tar smoothien på morgen eller kveld spiller ingen rolle så lenge DU mener det funker bra. Det er mye, mye bedre å ha en måltidsrytme og størrelse på måltidene som DU trives med, enn hva en eller annen ukjent KG-er har lest i en tilfeldig artikkel er lurt. Det viktigste for vektnedgang er faktisk å tilpasse kostholdet til egne behov og preferanser. Skal man følge objektive vedtatte sannheter som faktisk overhodet ikke er sannheter vil man ramle helt av. Syns du selv TS dette fungerte greit? I så fall ser kostholdet ditt den dagen helt greit ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #40 Del Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tenker: du kommer til å få vitamin- og mineralmangler hvis du spiser sånn lenge for lite fett for mye karbohydrater for mye korn Anonymkode: 2c407...8fc Hvorfor mener du at hun får vitamin- og mineralmangler? Og hva tenker du i såfall at hun mangler? Anonymkode: b94ef...690 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå