AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #1 Skrevet 12. januar 2021 Hei. jeg er lærling, jeg synes selv at jeg gjør det bra på jobb, men min veileder klager på meg hele tiden, ingenting er bra nok. hun får meg til å føle meg mindreverdig. hun sier at jeg ikke er aktiv i jobben i praksis, at jeg ikke skriver med egne ord når jeg skal skrive dokumentasjon, noe som jeg gjør, jeg har snakket med flere venner av meg som er lærling i samme type jobb, og vist de det jeg har skrevet, og de skriver nesten akkurat det samme ( vi har ulike mål vi skriver etter) og alle de har fått godkjent målene sine. jeg vurderer seriøst å slutte, men hvor skal jeg da ha penger fra? bor alene. Anonymkode: 40a96...d35
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #2 Skrevet 12. januar 2021 jeg sliter allerede psykisk og dette gjør at jeg sliter enda mer. ts Anonymkode: 40a96...d35
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #3 Skrevet 12. januar 2021 Snakk med din nærmeste leder, ikke denne veilederen. Eventuelt opplæringskontoret om bedriften er ansatt der. Få veiledning og hjelp, ikke slutt, det vil lønne seg å få fagbrev med i bagasjen. Kan jeg spørre hvilket fag det er snakk om? Anonymkode: 45708...ced 7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #4 Skrevet 12. januar 2021 Si ifra til lærer eller sjef. Det er ikke greit at hun oppfører seg sånn overfor deg. Høres ut som en bitch. Anonymkode: 57617...2a9 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #5 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Snakk med din nærmeste leder, ikke denne veilederen. Eventuelt opplæringskontoret om bedriften er ansatt der. Få veiledning og hjelp, ikke slutt, det vil lønne seg å få fagbrev med i bagasjen. Kan jeg spørre hvilket fag det er snakk om? Anonymkode: 45708...ced vil helst ikke bli gjenkjent, men er noe som relaterer barn. ts. Anonymkode: 40a96...d35
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #6 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Si ifra til lærer eller sjef. Det er ikke greit at hun oppfører seg sånn overfor deg. Høres ut som en bitch. Anonymkode: 57617...2a9 takk for svar, jeg føler bare at jeg ikke tørr det fordi jeg er litt "redd henne" og hun blir sikkert dritsur hvis jeg sier ifra. ts Anonymkode: 40a96...d35
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #7 Skrevet 12. januar 2021 andre meninger om dette? ts Anonymkode: 40a96...d35
Duff Skrevet 12. januar 2021 #8 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): andre meninger om dette? ts Anonymkode: 40a96...d35 Er bedriften privat eller kommunal?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #9 Skrevet 12. januar 2021 Duff skrev (18 minutter siden): Er bedriften privat eller kommunal? Kommunal. Ts Anonymkode: 40a96...d35
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #10 Skrevet 12. januar 2021 Du kan be om en ny læreplass. Be fylkeskommunen skaffe deg en ny plass og gjør det klart hvorfor. Hvis ingen stopper denne damen, vil hun ødelegge andre lærlinger i fremtiden. Anonymkode: e0616...5fd 6
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #11 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Du kan be om en ny læreplass. Be fylkeskommunen skaffe deg en ny plass og gjør det klart hvorfor. Hvis ingen stopper denne damen, vil hun ødelegge andre lærlinger i fremtiden. Anonymkode: e0616...5fd Okei, takk, skal prøve på det. Jeg har lenge latt meg godta ting av henne. Ts Anonymkode: 40a96...d35
Duff Skrevet 13. januar 2021 #12 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Okei, takk, skal prøve på det. Jeg har lenge latt meg godta ting av henne. Ts Anonymkode: 40a96...d35 At du er i kommunal sektor er veldig bra mtp bytte men også i fht å ta opp problemene du opplever. Den tillitsvalgte på stedet skal hjelpe deg og, leder skal hjelpe, personalavdelingen i kommunene osv. Men snakk med fylkeskommunen, det er en grei plass å begynne hvis du er usikker på å snakke med noen på stedet du er på.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #13 Skrevet 13. januar 2021 Er du sikker på at det er kjefting og ikke du som tolker alt i verste mening? Grunnen til at jeg spør er at jeg har fått et par nye ansatte på min arbeidsplass, og de tar alle tilbakemeldinger og forsøk på veiledning som kjeft. Klager til leder over at de blir kjeftet på, når kolleger i realiteten har forsøkt å korrigere feil, vise hvordan noe skal gjøres eller drive opplæring. Hvis du allerede sliter generelt så skal det kanskje ikke så mye til før du føler alt går imot deg? Hva med å ta de innspillende du får fra veileder til etterretning og forsøke å endre oppførsel? Hvis du oppleves som ikke aktiv i praksis, hva er grunnen til at du får den tilbakemeldingen? Har du spurt og diskutert hvordan du kan endre oppførsel til å bli mer aktiv? I steden for å skylde på veileder bør du heller se kritisk på din egen fremtoning, når du syns du er flink men ikke oppfattes slik av andre så er det jo en grunn til det. Vennene dine kan utstråle noe helt annet på sin jobb enn du gjør på din selv om dere opplever å gjøre det samme. Hvis veileder ikke er fornøyd med det du skriver, har du spurt om tips til hvordan du kan endre? Bedt om å få eksempler kanskje? Det er eng gjenganger på KG at når folk ikke får de tilbakemeldingene de vil ha så er det alle andre sin feil og de som gir tilbakemeldingene sin feil, men det er jo greit å se på hvorfor de tilbakemeldingene kommer. Gå i dialog med veileder fremfor å gå rett i forsvar, så skal du se det ordner seg. Anonymkode: 2828e...47b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå