AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #1 Skrevet 12. januar 2021 Hvordan kan man se om det er en eller toeggede tvillinger dersom de har hver sin morkake etc. Toeggede har alltid hver sitt, men eneggede kan jo også ha det..? Så hvis det er hver sin morkake etc, hvirdan skiller de da mellom en og to eggede? Anonymkode: d1c80...ede
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #2 Skrevet 12. januar 2021 Det er ikke alltid de skiller det. Anonymkode: de2e1...e5c
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #3 Skrevet 12. januar 2021 Så lenge de har hver sin morkake, er de ganske uinteresserte i hvorvidt de er en- eller toeggede da det ikke har noen praktisk betydning for risiko, oppfølgning i svangerskapet og forløsningsmetode. Foreldrene kan eventuelt sende inn spyttprøve til DNA-analyse etter fødsel, hvis de er i tvil. Anonymkode: f13d8...1ac 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #4 Skrevet 12. januar 2021 Jeg venter toeggede, hver sin morkake og skilleveggen mellom dem var veldig tykk Anonymkode: a62c1...a00 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #5 Skrevet 12. januar 2021 En dame jeg kjenner er storesøster til tvillinger (jenter) som de faktisk ikke vet om er enegget eller toegget. De har aldri brydd seg om å teste. Alle tre søstrene er forøvrig veldig like av utseende, såpass at folk spør om de er trillinger. Anonymkode: 565bc...1d3 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #6 Skrevet 13. januar 2021 Er det gutt og jente er det helt sikkert toeggede. Deler de morkake mm er de sikkert eneggede. Anonymkode: b125b...340
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #7 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er det gutt og jente er det helt sikkert toeggede. Deler de morkake mm er de sikkert eneggede. Anonymkode: b125b...340 Tror du skal lese spm i hovedinnlegget en gang til 😅😅 Hvordan se forskjell på en og toeggede dersom de har hver sin morkake etc. La oss si de har samme kjønn 😉 Anonymkode: d1c80...ede
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #8 Skrevet 13. januar 2021 Da jeg var gravid med tvillinger fikk vi beskjed om at en UL i uke 11 ga et ganske klart svar. Ihvertfall på om de var eneggede. For da ville skilleveggen mellom dem være tydelig om den er tykk eller tynn. Etterhvert i svangerskapet så blir det så trangt at det blir vanskelig å se. Men den praktiske betydningen er ikke tilstede om de ikke deler morkake, for da synker risikoen. Man kan sjekke med DNA prøve når de er kommet ut om man ønsker. Det er også vanlig at morkakene vokser sammen og da kan man sjekke etter fødselen, om det er en eller to ved å helle melk i den ene navelstrengbiten og se om det renner igjennom hele morkaken og ut gjennom den andre navelstrengbiten eller ikke. Har jeg lest. Anonymkode: 694ca...350
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå