twitter Skrevet 12. januar 2021 #1 Skrevet 12. januar 2021 ⁶Vi tenker å gi disse pengene til veldedighet hver måned. Det er vi enige om🙂 Satt for 20 minutter og hadde hard kamp om månedsbudsjett. Vi er enige om målet, men ikke enige om hvor vi skal kutte! Mannen mener vi burde kutte på restaurant besøk(ca 70 000,- i måneden). Jeg mener vi burde kutte på golfutstyr, oddstipping, vininnkjøp etc. Før noen roper troll, du skulle vært i stua vår for noen minutter siden! Vet vi er heldig stilt, men vi jobber for det🙂 Hvor skal vi kutte? 70 000,- er målet for veldedighet?🙂 1
Silva Pluvialis Skrevet 12. januar 2021 #2 Skrevet 12. januar 2021 Bruker dere 70.000kr på restaurantbesøk i måneden, eller misforstår jeg? 7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #3 Skrevet 12. januar 2021 Hvordan skal kunne vite hvor dere skal kutte, når jeg ikke vet hvordan et vanlig budsjett for dere ser ut? Anonymkode: 9420a...3ef 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #4 Skrevet 12. januar 2021 Så bra at dere vil spare og gi til veldedighet:) Det hørest ut som om dere har litt lite kontroll på pengebruken deres, så kanskje dere burde lage et budsjett først med inntekt og utgifter for å se hva dere faktisk bruker penger på? Da ser dere lettere hvor dere kan spare. Anonymkode: c761e...49f 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #5 Skrevet 12. januar 2021 Jeg tar imot om dere har så mye til overs Anonymkode: 8018f...0db 5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #6 Skrevet 12. januar 2021 Hva med å kutte 35 000 på restaurant og 35 000 på golfutstyr, oddstipping, vininnkjøp osv.? Vi har jo ikke andre tips å komme med enn de du utgiftspostene du presenterer her akkurat.. Men det bør iallfall være overkommelig å klare seg på bare 35 000 kr i restaurant i måneden, man trenger ikke spise ute hver dag og det finnes utrolig mange gode restauranter hvor dere får et godt måltid og en pils for under tusenlappen Om dere bor i Oslo kan dere jo gjøre noe gøy ut av det, ha mål å besøke alle Oslos restauranter, prøve litt street food og ikke bare treretters med vinpakke. Jeg er en foodie og har vært på både michelinrestaurant og på foodtrucks, og må si dere går glipp av MYE om dere utelukkende spiser på de dyreste stedene, som dere jo må gjøre med det budsjettet. Anonymkode: d89be...b06
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #7 Skrevet 12. januar 2021 Uansett om du ikke er et troll (usannsynlig), så er det jo helt meningløst å forvente at vi andre har sterke meninger om deres helt hinsides ville budsjett. Om dere vanligvis spiser ute for 70.000 kroner i måneden (er det engang mulig, rent logistisk?), så vil jeg tro dere er såpass rike at dere burde hyre en økonomisk rådgiver/revisor - da har dere vel også masse eiendom, store konti, aksjer, skatt osv. Denne personen kan også utarbeide en plan for veldedighet. Hva tenker du den jevne KG-er skal bidra med her? Eller er hensikten først og fremst å få fram hvor ekstrem livsstil dere har, og kjenne på reaksjonene? Anonymkode: f74bf...f7a 15
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #8 Skrevet 12. januar 2021 Umulig å svare på når det ikke foreligger noe budsjett. Anonymkode: e016c...d00 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #9 Skrevet 12. januar 2021 Dere skal selvsagt kutte ned på forbruk! Dere er sikkert å regne som klimaverstinger. Gi til veldedighet! Anonymkode: 0d3e0...e61
twitter Skrevet 12. januar 2021 Forfatter #10 Skrevet 12. januar 2021 Uatskillelig skrev (2 timer siden): Bruker dere 70.000kr på restaurantbesøk i måneden, eller misforstår jeg? 70 000,-på restaurant besøk i måneden ja.
Guppy88 Skrevet 12. januar 2021 #11 Skrevet 12. januar 2021 twitter skrev (3 minutter siden): 70 000,-på restaurant besøk i måneden ja. Så dere spiser ute hver eneste dag?
twitter Skrevet 12. januar 2021 Forfatter #12 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tar imot om dere har så mye til overs Anonymkode: 8018f...0db Vi har så mye å avse, men ønsker virkelig og se hvor vi kan sette pengene.
Guppy88 Skrevet 12. januar 2021 #13 Skrevet 12. januar 2021 twitter skrev (2 timer siden): ⁶Vi tenker å gi disse pengene til veldedighet hver måned. Det er vi enige om🙂 Satt for 20 minutter og hadde hard kamp om månedsbudsjett. Vi er enige om målet, men ikke enige om hvor vi skal kutte! Mannen mener vi burde kutte på restaurant besøk(ca 70 000,- i måneden). Jeg mener vi burde kutte på golfutstyr, oddstipping, vininnkjøp etc. Før noen roper troll, du skulle vært i stua vår for noen minutter siden! Vet vi er heldig stilt, men vi jobber for det🙂 Hvor skal vi kutte? 70 000,- er målet for veldedighet?🙂 Hva ville vi sett om vi var i stua deres for noen minutter siden?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #14 Skrevet 12. januar 2021 Trolletråd, at noen går på denne. Kutte 70 i måneden, 70 er mer enn hva gjennomsnittlig par får i brutto utbetalt når begge er i full jobb. Nei at folk går på dette, dårlig forsøk på trolling, tydelig noen som kjeder seg veldig i koronatiden. Anonymkode: f86f3...c84 8
Silva Pluvialis Skrevet 12. januar 2021 #15 Skrevet 12. januar 2021 twitter skrev (5 minutter siden): 70 000,-på restaurant besøk i måneden ja. Hvordan er det fysisk mulig?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #16 Skrevet 12. januar 2021 Kan dere ikke bare kutte ned på alt du nevnte, slik at det tilsvarer 70.000 til sammen? 35.000 på det du vil kutte på, og 35.000 på det mannen din vil kutte på. Burde jo være overkommelig det? Anonymkode: 7a86d...4d8
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #17 Skrevet 12. januar 2021 twitter skrev (2 timer siden): ⁶Vi tenker å gi disse pengene til veldedighet hver måned. Det er vi enige om🙂 Satt for 20 minutter og hadde hard kamp om månedsbudsjett. Vi er enige om målet, men ikke enige om hvor vi skal kutte! Mannen mener vi burde kutte på restaurant besøk(ca 70 000,- i måneden). Jeg mener vi burde kutte på golfutstyr, oddstipping, vininnkjøp etc. Før noen roper troll, du skulle vært i stua vår for noen minutter siden! Vet vi er heldig stilt, men vi jobber for det🙂 Hvor skal vi kutte? 70 000,- er målet for veldedighet?🙂 Sjekk hva sifo mener ett husholdningsbudsjett burde holde for en familie på deres størrelse. Om man har ett sparepotensiale på 70.000,- i året så tenker jeg dere kan kutte litt på alle poster utenom faste utgifter. Så slipper dere kutte alt på en spesiell post. Anonymkode: 365e0...c93
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #18 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sjekk hva sifo mener ett husholdningsbudsjett burde holde for en familie på deres størrelse. Om man har ett sparepotensiale på 70.000,- i året så tenker jeg dere kan kutte litt på alle poster utenom faste utgifter. Så slipper dere kutte alt på en spesiell post. Anonymkode: 365e0...c93 *Sparepotenisale på 70.000 i mnd ikke året -skulle det stå Anonymkode: 365e0...c93
twitter Skrevet 12. januar 2021 Forfatter #19 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva med å kutte 35 000 på restaurant og 35 000 på golfutstyr, oddstipping, vininnkjøp osv.? Vi har jo ikke andre tips å komme med enn de du utgiftspostene du presenterer her akkurat.. Men det bør iallfall være overkommelig å klare seg på bare 35 000 kr i restaurant i måneden, man trenger ikke spise ute hver dag og det finnes utrolig mange gode restauranter hvor dere får et godt måltid og en pils for under tusenlappen Om dere bor i Oslo kan dere jo gjøre noe gøy ut av det, ha mål å besøke alle Oslos restauranter, prøve litt street food og ikke bare treretters med vinpakke. Jeg er en foodie og har vært på både michelinrestaurant og på foodtrucks, og må si dere går glipp av MYE om dere utelukkende spiser på de dyreste stedene, som dere jo må gjøre med det budsjettet. Anonymkode: d89be...b06 Mange gode tips🙂 Vi bor i Porsgrunn, og tar mange turer inn til Oslo. En av mine favoritt plasser er Oslo Streetfoid. Setter virkelig pris på å gå i hallen der og bestille retter fra hele verden. Og ikke minst matsalen, mannen er Arsenal fan, jeg en av de få Newcastle fan. Så vi ender alltid på sportsppuuben på utsiden. I samme åndedrag, utenom corona drar vi alltid på blå søndager for å høre frank znort
twitter Skrevet 12. januar 2021 Forfatter #20 Skrevet 12. januar 2021 Guppy88 skrev (24 minutter siden): Hva ville vi sett om vi var i stua deres for noen minutter siden? En stor diskusjon om hvor vi skal sette pengene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå