AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #1 Skrevet 12. januar 2021 Jeg er en 36 år gammel singel og barnløs kvinne. Jeg liker den livsstilen jeg har i dag, og ønsker ikke å leve som "minstepansjonist" dersom jeg blir syk, skadet, eller ufør. Jeg har fast jobb i kommunen ca 560 000,- kr utbetalt i året. Jeg eier en leilighet til ca 4 millioner, og har ca 2,5 millioner igjen på lånet. Jeg har tenkt til å kjøpe større og dermed dyrere bolig, så tallene her kan endres. Jeg har en bufferkonto. Innbo og reiseforsikring har jeg via fagforeningen. Forsikring på fasanden har sameiet. Jeg har ca 350 000- i studielån, men det blir slettet dersom jeg blir ufør. Det er ikke behov for at det skal utbetales mye penger om jeg dør. Jeg ønsker å kunne leve normalt dersom jeg som ung blir syk, skadet eller ufør. Via jobb så har jeg gruppelivforsikring, lovbestemt yrkesskadeforsikring, tariffestet yrkesskadeforsikring, og fritidsulykke forsikring. Jeg har forsøkt å lese meg opp, de gir en engangssum på et bestemt antall G. Tenker dere at den kommunale stillingen min dekker mine forsikringsbehov? Dersom ikke, hva slags forsikringer mangler jeg? Har dere tips til gode selskaper å kjøpe forsikring fra? Jeg tenker da både på vilkår, pris, og at de faktisk utbetaler det de skal. Hvilke forsikringer har dere? Anonymkode: dbf70...80e
knulleGuden666 Skrevet 12. januar 2021 #2 Skrevet 12. januar 2021 Tror du er mer enn godt nok forsikret, mer forsikring er bare bortkastede penger
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #3 Skrevet 12. januar 2021 Du bør vurdere uføreforsikring. Anonymkode: e4b67...971 5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #4 Skrevet 12. januar 2021 Jeg er slik som deg, og trenger bare innbo. Hvis du er redd for at noe skal skje deg ute på reise er selvfølgelig reiseforsikring fint å ha. Ellers ser det ut som du har gjort det rimelig bra i livet. Det med forsikring gjennom jobben har jeg hørt er dårlige greier. Det skal veldig mye til for å få en utbetaling for f.eks. yrkesskade. Hvis du har betalt ned godt på boligen så kan du sikkert bo greit med uføre skulle dette skje, men er du redd for tapt inntekt kan du jo betale for en uføreforsikring ved siden av for å være sikker. Anonymkode: 11d03...9dd
Miewyn77 Skrevet 13. januar 2021 #5 Skrevet 13. januar 2021 Disse kan være aktuelle for deg: Helseforsikring (garantert behandling innen 20 dager, dekket reise til utlandet for behandling etc.) Uføreforsikring
Gjest ti10 Skrevet 13. januar 2021 #6 Skrevet 13. januar 2021 Du vil jo aldri kunne forsikre deg mot absolutt alt, de ulike helseforsikringen har også gjerne diverse vilkår, så jeg tror kanskje jeg heller ville ha gått for å øke bufferen eller forbedre den økonomiske situasjonen min generelt enn å bruke penger på diverse helseforsikringer. Med mindre det er noe som tilsier at du faktisk vil få bruk for den, men da kommer gjerne det med vilkår inn igjen.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #7 Skrevet 13. januar 2021 Ville absolutt ha skaffet meg uføreforsikring. Anonymkode: 02839...b54
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #8 Skrevet 13. januar 2021 Dersom jeg har en uføre eller sykdoms forsikring og noe overapper med forsikringen man har på jobb, får man da dobbelt, eller bare utbetalt fra ett av forsikringsselskapene? Anonymkode: dbf70...80e
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #9 Skrevet 13. januar 2021 Du har garantert ikke en tilfredsstillende uføreforsikring via jobben din... Ring et forsikringsselskap og hør med de. Anonymkode: 02839...b54
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #10 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dersom jeg har en uføre eller sykdoms forsikring og noe overapper med forsikringen man har på jobb, får man da dobbelt, eller bare utbetalt fra ett av forsikringsselskapene? Anonymkode: dbf70...80e Ja, du får fra de forskjellige stedene du er forsikret da, men om du bare er medlem i KLP så er du ikke godt forsikret der. Jeg jobber i staten og har ca 550.000 i lønn nå, og har uføreforsikring og forsikring ved kritisk sykdom. Utbetalingen er da 500.000 med en gang om jeg får kritisk sykdom og om jeg går over til AAP eller blir ufør får jeg 5000 kr i mnd. Betaler ca 250 for de forsikringene i mnd. For meg var IF billigst. Anonymkode: fab00...e16 1
Apekatten Skrevet 13. januar 2021 #11 Skrevet 13. januar 2021 Jeg har uføreforsikring og kritisk sykdom forsikring.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #12 Skrevet 13. januar 2021 Jeg tjener det samme som deg og har ingen forsikring utover de som jeg må ha ,dvs bil og hus forsikring. Bortkasta penger syns jeg. Er 44 år. Anonymkode: 7bd58...31a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå