Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser at influensasesonger ikke er tilstedeværende per i dag grunnet koronarestriksjonene. Jeg skal egentlig ta influensavaksinen neste uke, da jeg akkurat har bikket over i andre trimester. Men plutselig tenker jeg på om jeg kanskje skulle latt være? Noen råd/tanker? Jeg aner ikke. Det er jo anbefalt å ta den i andre eller tredje trimester, men hvis det uansett ikke er særlig influensa er det ikke da bedre å la være? 

Anonymkode: c03fe...8a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok den da jeg var hos legen for blodprøver etc i slutten av uke 12.

Legen spurte og jeg sa at ja om det er anbefalt så... Og det er det. 

Så jeg tok den :)

Anonymkode: cd89f...a06

• Liker 1
Skrevet

Ser ingen grunn til å ikke ta den. Selv om det ikke er influensa nå så kan det jo komme, så bedre å være føre var tenker jeg 😊

Anonymkode: ba39d...4af

• Liker 1
Skrevet

Er de ikke tomme for influensavaksinen da? Det var det jeg hørte i oktober. Men om de har den så bør du ta den. Influensasesongen er jo frem til april ca.. 

Anonymkode: 1f5f9...432

• Liker 1
Skrevet

Ta den, TS, ser ingen grunn til å la være

Plutselig blusser influensa opp i mars/april, så jeg ville ikke droppa den. Tenk så dritt om du får influensa. Husk at den beskytter også barnet ditt. 

De er ikke tomme. Jeg tok den på legekontoret mitt forrige uke, i uke 12. Problemet i høst var vel at den kom sent, så det var mange som trengte på en gang.  Jeg fikk vaksinen gratis siden jeg er gravid og det anbefales. 

Anonymkode: 88acd...e06

Skrevet

Finnes ikke influensa i Norge. Står i avisene nå. Så der ingen grunn til at du skal ta den. 

Anonymkode: 6351e...009

• Liker 2
Skrevet

Siden eneste grunn til å ta den er at den kanskje er unødvendig så er det jo bare å ta den. Er en forsikring, og særlig som gravid er denne ekstra forsikringen bra.

Anonymkode: 570d1...0b0

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke forsket på at de som har tatt influensavaksine også er bedre beskyttet mot corona? 

Jeg ville uansett tatt den, har tatt den selv i oktober.. 

Anonymkode: bcd8f...96b

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Finnes ikke influensa i Norge. Står i avisene nå. Så der ingen grunn til at du skal ta den. 

Anonymkode: 6351e...009

Akkurat nå, nei. Vi vet ikke når det plutselig blusser opp. Mye bedre å ta den for å sikre seg og ingen grunn til å la være

Anonymkode: 88acd...e06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...