Gå til innhold

Noen meglere her?


philippa starck

Anbefalte innlegg

Vi har en diskusjon gående om vi skal anlegge basseng eller ikke. Mannen mener at det ikke er økonomisk, mens jeg holder på at boligens verdi øker veldig om man har basseng. Det er mitt beste argument, så vær så snill å være enig med meg...! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rotterats

Boligens verdi øker, men det blir nok ferre kjøpere på en måte. Er vel bare de som er villig til å betale for basseng som blir interessert, for det blir jo desto dyrere å kjøpe huset. Men verdien øker betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer også an på hvilken område boligen ligger i. For ikke lenge siden så jeg til salgs et rekekhus på Oslo Øst med svømmebasseng. Dette er vanskelig å selge siden folk som vil bo i dette området gjerne vil ha en billig bolig, men bassenginvesteringen skal tilsi at prisen er høy...

Dessuten er jo spm om man er villig til å bruke tid på å sette det i stand. Jeg vet hva jeg snakker om, siden mine foreldre har basseng i hagen. Man må betale ekstra avgift til vann og avløpsverket siden det tar så mye vann. Det koster penger å varme opp. Og så er det mye arbeid med å vaske det hver vår, i tillegg til reperasjoner. Hjmme hos mine foreldre er i år bassenget tomt pga lekkasje. Dette blir dyyrt å reparere. Selv ville jeg foretrukket å heller ha større hage, enn å ha basseng. Det bør være litt str på det for at det er noe vits i. Dere må dessuten sette opp ordentlig gjerde rundt bassenget så ikke unger kan komme seg inn. For en 15 års tid siden var det en sak der noen bassengeiere måtte betale millionerstatning pga et barn som ble handikappet av å nesten ha druknet i et basseng.

Som sagt ville jeg tenkt meg nøye om, før jeg gjorde om fint hageområde til bassengområde. Men det er nå bare min mening, etter å ha bodd med basseng i en 20 års tid. Du og mannen din får ta valget selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for masse gode råd, Gjest!

Jo, det med lekkasjer ol har vi tenkt på, men høyere vannavgift har jeg ikke hørt om?

Vi har en diger hage - rett og slett altfor diger - så litt av grunnen til at vi vil lage basseng er å utnytte plassen slik at det ikke bare blir grønn plen over alt.

Jaja, vi får se. Det blir uansett ikke før til neste år, så vi får tenke på det over vinteren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen jeg kjenner hadde basseng under terrassen. Det skjøv altså vekk terrassegulvet (halvparten av det) når de skulle bade, og så var det alltid barnesikkert når de ikke var hjemme. Ganske stilig...................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta
Noen jeg kjenner hadde basseng under terrassen. Det skjøv altså vekk terrassegulvet (halvparten av det) når de skulle bade, og så var det alltid barnesikkert når de ikke var hjemme. Ganske stilig...................

Tøft! Sånt skal jeg ha når jeg vinner 5 millioner i lotto. Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eiendommens verdi vil nok øke,men å ha basseng er ikke billig.

Du fraskriver deg mange kjøpere ved å ha basseng, antagelig vil du ikke tjene noe på bassenget om du selger.

Mitt argument for ikke å ha basseng / kjøpe hus med basseng er:

Det er arb.krevende. Du skal holde det rent. Du må kjøpe dyre kjemikalier,

du bruker mye mere vann som er dyrt. Får du en kald sommer, trenger du kansje å fylle opp med oppvarmet vann.

Det skal være sikret. Godt sikret. Å ha unger alene utenfor, blir da at det alltid må være noen utenfor med de. Reiser du bort må du være sikker på at det er skikkelig sikret for andre unger osv. Det hviler mye ansvar ved å ha basseng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...