Gå til innhold

Omsorgssvikt fra far men skal ha pappapermisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg er gift men en som ikke har tatt som farsrollen på alvor fra dag en. Så kort sagt så har jeg stått som alene mor i 13 mnd både tilværelsen og økonomisk (hva barnet trenger til nå). På begynnelsen fikk vi godkjent pappapermisjon for han. Men nå skal jeg starte på jobb snart og han tar over permisjon. 

Jeg har flere ganger oppfordret han til å lage et forhold med sønnen men det tar han alltid forgitt selvfølgelig. Har også observert han flere ganger med sønnen vår at han lar tvn være på mens han sovner selv. Han har aldri satt seg for å leke med han eller vært med han en hel dag alene. Ingenting ! 
Dette gjør meg frustrert for hver dag som går. 

Jeg er beskymret at når de er alene at sønnen vår ikke blir ivaretatt. Hva skal jeg gjøre så han mister retten på pappermersjonen. Da ønsker jeg heller at sønnen vår begynner på bhg eller andre alternativ, om dere har forslag. 

Jeg trenger hjelp. 

Anonymkode: 90b91...5d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du går fra han kan du overta hans permisjon. Høres ikke ut som han gjør så mye nytte for seg, og barnet vil antagelig få det bedre uten han ut i fra hvordan du beskriver ham.

Anonymkode: a5f8a...fd2

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dersom du går fra han kan du overta hans permisjon. Høres ikke ut som han gjør så mye nytte for seg, og barnet vil antagelig få det bedre uten han ut i fra hvordan du beskriver ham.

Anonymkode: a5f8a...fd2

Hei, 

Jeg vet også at sønnen vår vil ha det bedre uten han siden han ikke gjør noe nytte av seg uansett. Det er litt vanskelig å bare gå fra han, jeg tenkte kanskje det var en annet alternativ siden han skal ha permisjon allerede i mars. 

Anonymkode: 90b91...5d3

Skrevet

Hvis du får bhgplass kan det kanskje virke som far bare er glad til for det ? Så kan far gjøre hva han vil i permisjon, mens barnet kan få en myk start på barnehagelivet. Hvis far kan strekke seg ril å levere sent og hente tidlig altså. 

Anonymkode: 7058d...ec6

• Liker 2
Skrevet

Litt i overkant å kalle det omsorgssvikt. Men:

1. Gå fra ham og overta permisjonen

2. Søk bhgplass

3. Dagmamma

4. Ulønnet permisjon og vær hjemme selv

Anonymkode: ae6cc...14f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...