AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #1 Skrevet 12. januar 2021 Hva gjør jeg når jeg er for syk til å gå når det er sju grader nå her ute, fem kilometer å gå, og man ikke har lov å ta taxi eller kollektiv-transport? Kan de komme hjem, og hvordan kontakter jeg de, hvem de måtte være. Ser at det er vanskelig å nå frem. Får heller ikke komme til legen med symptomer. Da regner jeg med at de kommer hjem og tester eller har de ikke tenkt på det? ts Anonymkode: c8726...fd8
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #2 Skrevet 12. januar 2021 Du ringer legevakta og ber om hjelp. Anonymkode: b9f51...306 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #3 Skrevet 12. januar 2021 Koronatelefonen. De kommer hjem til deg. Anonymkode: 57622...0c6 7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #5 Skrevet 12. januar 2021 Det finnes mange tråder om det samme problemet her inne fra før, og i de tidligere trådene ble TS rådet til å ringe koronatelefonen og spørre da en del kommuner har spesielle busser som henter folk eller at de drar på hjemmebesøk til deg Anonymkode: 1de4e...7cd 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #6 Skrevet 12. januar 2021 Og de det gjald fikk hjelp? Et eldre menneske over åtti fikk beskjed om å gå en strekning på 5 kilometer tur retur. I Oslo. ts Anonymkode: c8726...fd8
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #7 Skrevet 12. januar 2021 Strengt talt er det vel ikke så viktig å få tatt test når du likevel er helt isolert? Anonymkode: 07a2f...71c 6
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #8 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Strengt talt er det vel ikke så viktig å få tatt test når du likevel er helt isolert? Anonymkode: 07a2f...71c Nei, det er jo ikke det så lenge man ikke tester immunitet. Men jeg blir frisk om par dager, la oss si det, så må jeg ut fordi jeg er tom for dopapir. La oss si jeg bærer virus. Anonymkode: c8726...fd8
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #9 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Nei, det er jo ikke det så lenge man ikke tester immunitet. Men jeg blir frisk om par dager, la oss si det, så må jeg ut fordi jeg er tom for dopapir. La oss si jeg bærer virus. Anonymkode: c8726...fd8 Da får du noen til å handle for deg. Anonymkode: 85a88...d76 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #10 Skrevet 12. januar 2021 39 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det er jo ikke det så lenge man ikke tester immunitet. Men jeg blir frisk om par dager, la oss si det, så må jeg ut fordi jeg er tom for dopapir. La oss si jeg bærer virus. Anonymkode: c8726...fd8 Både coop, meny og kolonial leverer mat og dopapir hjem til deg. Anonymkode: 90071...336 4
Cuntzilla Skrevet 12. januar 2021 #11 Skrevet 12. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Nei, det er jo ikke det så lenge man ikke tester immunitet. Men jeg blir frisk om par dager, la oss si det, så må jeg ut fordi jeg er tom for dopapir. La oss si jeg bærer virus. Anonymkode: c8726...fd8 Kolonial.no leverer i Oslo. Tror Meny også gjør det, sikkert flere. Spør venner om hjelp, eller på et forum på facebook e.l.. Tørk deg med kaffefilter eller spyl deg i dusjen. Om du er syk, så hold deg hjemme. Du må ikke absolutt teste deg. Bare ring lege eller legevakt om du skulle bli veldig syk, 113 om det blir akutt alvorlig. Endret 12. januar 2021 av Cuntzilla
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #12 Skrevet 12. januar 2021 Har du vært uforsiktig og fått korona?? 😭 Fysj a meg Anonymkode: 36787...a46
Macro Skrevet 12. januar 2021 #13 Skrevet 12. januar 2021 Jeg var så syk at jeg knapt kom meg ut av senga. Da kom det folk hjem til meg og testen ble tatt ute på trappa.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #14 Skrevet 12. januar 2021 54 minutter siden, AnonymBruker said: Og de det gjald fikk hjelp? Et eldre menneske over åtti fikk beskjed om å gå en strekning på 5 kilometer tur retur. I Oslo. ts Anonymkode: c8726...fd8 Ring å spør din lokale koronatelefon, så kan de helt sikkert svare deg, selv om du kanskje ikke liker svaret du får. Er så meningsløst å sitte her å spekulere. Anonymkode: d1214...038 2
Million Skrevet 12. januar 2021 #15 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Og de det gjald fikk hjelp? Et eldre menneske over åtti fikk beskjed om å gå en strekning på 5 kilometer tur retur. I Oslo. ts Anonymkode: c8726...fd8 Sønnen min på 20 ble testet i juni. Vi kontaktet den gangen fastlege først, som sendte inn "henvisning" om testing. Vi har ikke bil og bor i Oslo. De sendte da en minibuss med inngang via rampe bak, og hentet sønnen min hjemme. Han fikk utdelt et munnbind før han gikk ombord. Så kjørte de han til teststasjonen, og etterpå så kjørte de han hjem igjen til døren. Alt for å minimere smitten han kunne spre om han skulle begi seg dit på egenhånd. Ring koronatelefonen og forklar at du ikke har bil. De hjelper deg sikkert med transport. Litt rart om de har sluttet med det midt på vinteren når behovet er størst. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #16 Skrevet 12. januar 2021 Du ringer coronatelefonen. De har en ordning. Du er syk. Da er det viktig å få testet deg slik at de kan begynne smittesporing og sette eventuelle nærkontakter i karantene dersom du har Corona. Anonymkode: 25716...2d4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #17 Skrevet 12. januar 2021 52 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det er jo ikke det så lenge man ikke tester immunitet. Men jeg blir frisk om par dager, la oss si det, så må jeg ut fordi jeg er tom for dopapir. La oss si jeg bærer virus. Anonymkode: c8726...fd8 Kolonial.no var det jeg brukte i din situasjon. Anonymkode: c2816...2c2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #18 Skrevet 12. januar 2021 Vi har gått til teststasjonen, og en gang kjørte vi t-bane med munnbind (for sikkerhets skyld-test av ungdom pga smitte på skolen, han hadde ingen symptomer og heller ikke covid). Er du skikkelig syk ringer du koronatelefonen, klarer du å gå så gjør du det. Og måååå du på butikken før du blir frisk, akkurat når kolonial.no er konkurs, du har ingen slektninger, alle naboene er døde og internett ikke funker så du kan legge ut en etterlysning i koronahjelpen, så får du bare gå på butikken da. Når det er minst folk, spriter deg alle veier, har på maske og holder maks avstand til andre. Anonymkode: 6e1b9...b01
Miss-Grey Skrevet 12. januar 2021 #19 Skrevet 12. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har du vært uforsiktig og fått korona?? 😭 Fysj a meg Anonymkode: 36787...a46 Det var en unødvendig kommentar! Det er ingen ting som tilsier at TS har vært uforsiktig. Dessuten behøver ikke symptomer å bety at man er koronasmittet. Det kan være en helt vanlig sesongforkjølelse! Endret 12. januar 2021 av Miss-Grey
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå