Gå til innhold

Fikk du brukt navnene du "alltid har drømt om" når du ble mor eller ble det et resultat av kompromiss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen er jo veldig heldige der som får bruke navnene de alltid eller lenge har hatt som en favoritt fordi mannen er enig, her er ikke det slik. Navn 1 blir fryktelig knotete på hans språk og navn 2 liker han absolutt ikke. Ellers har vi mange andre fine navn vi er enig om kan brukes men disse to favorittene mine ser det ut til at jeg må gi eventuelle firbeinte venner i fremtiden 🙊

Hva med dere?

Anonymkode: 5a0a1...1c1

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kompromiss. Jeg ville kalle sønnen opp etter faren min som er død, men det synes mannen ble et for gammeldags navn. Angrer på at jeg ikke prøvde litt hardere.

Anonymkode: cd83a...75b

• Liker 6
Skrevet

Ja jeg og mannen min ble enig om at jeg valgte navn på vår førstefødte , og han valgte navn når barn nummer 2 kom:)

• Liker 1
Skrevet

Kompromiss hos oss. Hun fikk det navnet jeg hadde bestemt 10 år før hun var påtenkt. Heldigvis passet det til personligheten hennes. 😀

I og med at faren og hans familie aldri hadde hørt dette navnet før, måtte det godsnakking og lokking. Dermed fikk baby hans familie etternavn. Veldig trist syntes jeg da vi kun er min slekt som har mitt etternavn - ca 100 stk i Norge.  Hans etternavn er det nær 10.000 som har.  

Anonymkode: b8ca8...331

Skrevet

Kompromiss.. på første mann.. enighet om de to andre. Men- lever fint med kompromisset👍

Skrevet

Ingen av de navnene jeg alltid har tenkt på ble det:P Vi gikk for nye navn på begge to! Mannen fikk velge navn for gutten og jeg valgte for jenta:) 

Anonymkode: 624e1...474

Skrevet

Navnet jeg hadde planlagt passet ikke på den lille, så måtte endre. 

Anonymkode: 7a3bf...18e

Skrevet

Har aldri hatt navn jeg har drømt om å bruke. Var dog litt uenig med mannen om valg av navn på førstefødte. Da ropte jeg midt under en vond rie at det måtte bli navnet jeg ønsket. Mannen gikk med på det😂😅 Så tips der altså, for akkurat under fødsel tror jeg vi kunne fått gjennom det meste😅

Anonymkode: b2bf1...671

• Liker 8
Gjest Geirfuglen
Skrevet

Ble nok delvis kompromiss her også. Men fikk mitt etternavn, og det var det viktigste. Fikk ikke brukt alle navnene jeg ønsket å bruke heller, siden jeg ikke fikk så mange barn som jeg ønsket meg. 😄

Skrevet

Ble mine drømmenavn på begge barna, men jeg og mannen har veldig lik smak så det var ikke som att jeg trengte å overtale han heller

Skrevet

Nå har ikke vi barn, men han bruker alltid "mine" navn når han snakker om de fremtidige barna våre. Jeg sa tidlig (litt på tøys) at jeg håper han liker dèt og dèt navnet, for det skal barna mine hete, og det har han aldri kranglet på. Håper ikke han plutselig gjør det. 

Skrevet

Rart med det, men med en gang jeg ble gravid ble jeg plutselig lei de navnene jeg har tenkt på i åresvis. De var på en måte brukt opp. Så her ble det navn jeg aldri har ofret en tanke tidligere, men som plutselig var helt rett.

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde et guttenavn og et jentenavn jeg hadde tenkt på i mange mange år (det ene hadde jeg faktisk en dukke som het da jeg var liten, så det er tydeligvis et navn jeg har likt hele livet). Jeg overtalte ikke mannen min på noe vis, vi bare snakket om navn vi likte og vi har ganske sammenfallende smak så begge ble fornøyde.  Da gutt nr 2 kom dukket det opp et navn som av en eller annen grunn ingen hadde tenkt på da vi skulle finne navn til nr 1 og begge falt for det navnet med en gang.

Skrevet

Jeg hadde ingen særlige navneønsker, men mannen ønsket svært sterkt et navn jeg synes var et realt og fint navn - så da ble det det. På en evt jente en gang har jeg uttrykt sterkt ønske om et spesielt navn, og han har sagt seg enig siden han fikk bestemme navnet på sønnen vår. Blir litt det samme da, han har ingen spesifikke ønsker for jentenavn, og syns «mitt» navn er helt greit.

Anonymkode: 7550f...b71

• Liker 3
Skrevet

Jeg har aldri drømt om noen navn. Ikke om å få barn heller for den del. 
Navnet på den første bestemte jeg, på nummer to bestemte vi sammen, og nummer tre bestemte mormor til barnet. Alle har helt «vanlige» navn i samme gate som Håkon, Henrik, Anna, Ingrid, Anders og Kristian.

Anonymkode: 6f180...799

• Liker 1
Skrevet

Vi ble enige om at vi brukte mine navn om det ble jenter og hans om det ble gutter.

Vi har nå to jenter 🤭

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde et favorittnavn som jeg presenterte tidlig for mannen. Etterhvert som han tenkte på navn, fant han ikke noe bedre forslag, så jeg fikk viljen min.

Anonymkode: f081f...411

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ETT navn jeg ville ha om jeg fikk jente, også klarte jeg å finne en mann som allerede hadde ett barn med det navnet..🙄

Anonymkode: 7ab91...2c5

• Liker 11
Skrevet

Jeg hadde to navn, ett jentenavn og et guttenavn, som jeg har likt i mange år og snakket om allerede før graviditet. Veldig sjeldne navn, det ene oppkalling. Mannen måtte tygge litt på dem begge da han ikke hadde hørt noen av dem før, men de vokste på ham og ham syntes begge var fine. Til slutt ble det bare naturlig at dette var navnene til barna. Vi hadde aldri noen diskusjoner rundt temaet. Han hadde selv ingen spesielle ønsker så lenge han likte navnene. 

Anonymkode: bf152...5fa

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde ETT navn jeg ville ha om jeg fikk jente, også klarte jeg å finne en mann som allerede hadde ett barn med det navnet..🙄

Anonymkode: 7ab91...2c5

😅

Anonymkode: bf152...5fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...