AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #1 Skrevet 12. januar 2021 Ja, hva tenker dere om dette? Ønsker gjerne innspill. Jeg holder på å lage et album fra fjoråret nå. Ene barnet vårt (2 år) var innlagt på sykehus i en måned, og jeg har en del bilder fra oppholdet. Tenkte i utgangspunktet å inkludere disse, selvom det er den verste tiden i våre liv. Det var jo en del av 2020.. Men ble plutselig så usikker på om det er noe barnet vil synes er leit å se senere. Innspill? Anonymkode: 9a6b9...f98
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #2 Skrevet 12. januar 2021 Jeg var selv et sykt barn, og har album med mange bilder fra da jeg var innlagt på sykehuset og lå inne til operasjoner. Dette har vært fint for bearbeidelse når jeg har vært eldre, og det har vært fint å ha disse bildene når jeg og mine foreldre skulle snakke om opplevelsene da jeg var barn. Som voksen er jeg veldig glad for at jeg har disse bildene, selv om det var den verste tiden i mitt liv. Inkluder gjerne bildene i albumet 😊 Anonymkode: 4d607...1e8 17
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #3 Skrevet 12. januar 2021 Er jo en del av livet, tenker jeg. Vil være unaturlig å ekskludere det. Anonymkode: cda62...09b 11
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #4 Skrevet 12. januar 2021 Det finnes jo uansett i barnets minner/livshistorie, så hvorfor skal det gjemmes bort i familiealbumet? Tenker det er verre for barnet om det blir en traumatisk verkebyll man skal feie under teppet, fordi det liksom er for vondt å forholde seg til åpent og ærlig. Mer terapeutisk å hente det fram i lyset på en naturlig måte, det skaper jo også grobunn for fine samtaler om den tida og hva det betydde emosjonelt for barnet og dere som familie. Anonymkode: f3e87...5f5 5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #5 Skrevet 12. januar 2021 Tar det for gitt at du snakker om et "ordentlig" album, og ikke noe som skal deles på facebook eller lignende? I så fall, min erfaring er at det er positivt å se tilbake på sykehusopphold og andre bilder. Særlig fordi jeg nå er frisk, så blir det både en rar ting å se, men også interessant på en spesiell måte. Absolutt ikke negativt. Anonymkode: 21e6f...09b 4
2010slankeren Skrevet 12. januar 2021 #6 Skrevet 12. januar 2021 Fint og naturlig, så lenge det selvsagt holdes langt unna sosiale medier! 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #7 Skrevet 12. januar 2021 Tusen takk for svar. Veldig fint å få innspill fra dere andre som også har vonde bilder å se tilbake på. Jeg er enig. Bildene inkluderes. Og jeg snakker naturligvis om et fysisk album til privat bruk - viktig presisering👍🏼 TS Anonymkode: 9a6b9...f98 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #8 Skrevet 12. januar 2021 Jeg har bilder fra sykehuset fra jeg selv var barn (var ikke innlagt så lenge, men måtte hasteopereres). Jeg synes det er ålreit å se på de bildene nå, det er jo minner på lik linje som alt annet. Jeg hadde veldig vondt og det var ganske skummelt, men jeg husker også mange fine ting fra oppholdet, så det er ikke utelukkende trist og negativt å se de bildene. Kan hende det et annerledes for ditt barn da, sikkert en helt annen situasjon, mye lengre opphold osv, men tenkte bare å komme med min erfaring. Har selv et barn som har vært MYE på sykehus (alvorlig, kronisk sykdom), og jeg har ofte lurt på det samme som deg. Anonymkode: 9ff66...691 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #9 Skrevet 12. januar 2021 Barnet mitt ble født med en sykdom, og var mye innlagt på sykehus de første årene. Vi har ikke fotoalbum, men om jeg hadde, ville jeg satt inn det også. Det er jo ikke en del av livet vårt nå lenger. Anonymkode: fb1c9...aee
Ulrikke Skrevet 12. januar 2021 #10 Skrevet 12. januar 2021 Det er en del av barnets liv og historie. Blir veldig rart å utelate. Så kan barnet heller selvfølgelig velge selv hvem det viser albumet til - men i barnets eget liv er jo dette en naturlig del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå