Gå til innhold

Arbeidsplasser/bedrifter som er imot fagforeninger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Hva er grunnen til at arbeidsplasser ikke vil at arbeiderne sine organiserer seg? Har dere jobbet i firma som ikke hadde tariffavtale? Hvordan var det? 

Jeg har fått inntrykk at arbeidsplasser uten tariffavtale er useriøse. Masse krangling mellom arbeidsgiver og arbeidstaker. 

Anonymkode: 625a4...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange er fornøyde med å kunne forhandle lønn og andre goder direkte med sjefen. Problemet er bare at man er prisgitt denne sjefens velvillighet. Blir man syk eller blir uvenner med sjefen så sliter man. 

Det er langt bedre å ha et fast regelverk og et tydelig system = tariffavtaler. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke er fagorganisert så har man dårligere forutsetning i forhold til rettslige skritt og hjelp dersom arbeidsstedet ikke følger opp tarifflønn, sykemeldinger som de egentlig skal m. m. 

Jeg tror arbeidsgiver på den måten føler hen står mer fritt, dersom lønna til arbeidstaker plutselig stiger enormt osv etter forhandlinger. Lønna skal jo følge prisveksten ellers på varer og bolig osv. Jeg har jobbet i et yrke der det ikke fantes en organisasjon som passet 😉

Jeg fikk luselønn 

Anonymkode: eb4f8...8ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...