Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har begynt å jobbe i barnehage og etter to uker sliter jeg virkelig med hodepine og migrene om hverandre pga støynivået. Jobber som barnehagelærer, så det er ikke bare å finne seg en annen jobb. Noen som opplever/har opplevd det samme? Noen tips?

Anonymkode: d1adf...cbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber du på avdeling eller i basebarnehage?

Anonymkode: 29ea4...4d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jobber du på avdeling eller i basebarnehage?

Avdeling med 20 barn.

Ts

Skrevet

Det går faktisk ann å lære barna å ha innestemme. Så her ville jeg minnet barna på det. 

Anonymkode: 32854...41f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Avdeling med 20 barn.

Ts

Bra. Det er alltid endel støy i en barnehage men det er noe dere kan gjøre for å dempe støynivå. Del i grupper! Jo mer dere greier å dele dem, desto roligere blir det. Del gjerne ved måltidene også. Pass på hvordan dere legger opp dagen, begynn med rolige aktiviteter og ro fra morgenen. Hvis dere skal ha typiske aktiviteter som barna hauser opp stemingen tar dere det rett før utetid. Vær mest mulig ute på mandager, mange barn har vært inne hele helgen og blir mer urolige etter helgen. 

• Liker 3
Skrevet

Det varierer mye fra barnehage til barnehage nøyaktig hvor høyt støynivået er. Handler mye om rutiner og barnas atferd (hva de har lært ift. lek, hvile, spising, osv). Man blir litt mer vant til støynivået etter hvert, men det er alltid høyere enn i andre jobber. Personlig takler jeg det ikke, men har slitt med spenningshodepine hele livet. Jobber litt i barnehage likevel, men bare før jeg er ferdig utdannet innenfor noe annet... Det fungerer ikke for alle, dessverre.

Anonymkode: cef46...6f4

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber på en avdeling med 24 barn (4-5 åringer). Avdelingen er inndelt i tre mindre grupper med 8 barn på hver gruppe, der hver gruppe har tilgang til eget rom. Det senker støynivået betraktelig. I tillegg har vi faste rutiner for dagen, så barna vet alltid hva som skal skje. Forutsigbarhet roer ned barna. Vi har også alltid rolige aktiviteter tilgjengelige, som boklesing og tegning. Dette engasjerer, spesielt om også de voksne blir med og tegner og leser sammen med barna. Vi har det stort sett rolig med relativt lavt støynivå på avdelingen.  

Anonymkode: 00987...846

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...