Gå til innhold

Utslett under brystene (intertrigo) og brystreduksjon

Anbefalte innlegg

Jeg har store bryster (i-cup) og drømmer om brystreduksjon. Har alltid røde sår, enten væskende eller sviende under brystene.

Bruker babypudder innimellom, men blir ofte sår av dette også. Har fått mange små løse "hudfolder" som irriterer, blir flere og flere for hvert år som går. 

Noen som har hatt intertrigo og tatt brystreduksjon? Ble du kvitt intertrigoen? Hvordan gikk du fram, gjennom fastlege, privatlege, eller hudlege? 

Takknemlig for svar ❤️🤞

Anonymkode: 2cfcf...4d3

Fortsetter under...

Du går til fastlegen og får henvisning.

Jeg ventet 5 mnd før innkalling til konsultasjon. Jeg har 75 L, og plages veldig med rygg, nakk, skuldre osv. Jeg rekner med jeg får operasjon.

Etter å ha lest utallige artikler emom emnet er jeg sikker på du får operasjon, med mindrredu har veldig høy bmi

Anonymkode: 7655e...4e4

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Du går til fastlegen og får henvisning.

Jeg ventet 5 mnd før innkalling til konsultasjon. Jeg har 75 L, og plages veldig med rygg, nakk, skuldre osv. Jeg rekner med jeg får operasjon.

Etter å ha lest utallige artikler emom emnet er jeg sikker på du får operasjon, med mindrredu har veldig høy bmi

Huff, jeg må ned 15 kg hvis jeg skal få det dekket offentlig 🙈 Så tipper at jeg må betale selv. Men skal uansett prøve å gå ned når ammingen er over. Jeg plages også mye av smerter i nakke og skuldre, gjort det siden ungdomsskolen. Men intertrigoen er blitt verst, klarer ikke å få luft til så sårene er så ufattelig vonde.

Fikk godkjent operasjon som yngre, men legen overtalte meg til å vente til etter å ha fått barn 🙄 Kjedelig ettersom at vekta har økt siden dengang.. 

Ikke sår, men tatt reduksjon. Jeg hadde mye mindre pupper en deres og det var ikke spørsmål en gang. 3.uker senere lå jeg på operasjonsbordet. 

Kan det hjelpe å putte noe stoff mellom? Ullsokk eller noe? 

kaleidoskop skrev (2 minutter siden):

Ikke sår, men tatt reduksjon. Jeg hadde mye mindre pupper en deres og det var ikke spørsmål en gang. 3.uker senere lå jeg på operasjonsbordet. 

Kan det hjelpe å putte noe stoff mellom? Ullsokk eller noe? 

Har prøvd både kluter, tørkepapir som ikke loer, og pudder. Blir fuktig uansett.. 😭

Fikk du operasjonen dekket? Har du normal bmi? Og ble du fornøyd etterpå? 

Annonse

Blondie65 skrev (10 minutter siden):

Mens du venter på operasjon, kjøp sinksalve og smør på. Det hjelper godt på. Jeg bruker dette i kombinasjon med talkum.

Det kan jeg prøve, tusen takk for tipset! 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Har prøvd både kluter, tørkepapir som ikke loer, og pudder. Blir fuktig uansett.. 😭

Fikk du operasjonen dekket? Har du normal bmi? Og ble du fornøyd etterpå? 

Kjedelig at ingenting funker. 

Jeg fikk dekket operasjon ja. Husker ikke helt hva jeg veide. Tipper jeg hadde en bmi på ca 28 da. Har alltid vært litt overvektig. 

Og veldig, veldig fornøyd. Beste jeg noen gang har gjort. 10 år siden nå. 

Endret av kaleidoskop
  • Liker 1
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Huff, jeg må ned 15 kg hvis jeg skal få det dekket offentlig 🙈 Så tipper at jeg må betale selv. Men skal uansett prøve å gå ned når ammingen er over. Jeg plages også mye av smerter i nakke og skuldre, gjort det siden ungdomsskolen. Men intertrigoen er blitt verst, klarer ikke å få luft til så sårene er så ufattelig vonde.

Fikk godkjent operasjon som yngre, men legen overtalte meg til å vente til etter å ha fått barn 🙄 Kjedelig ettersom at vekta har økt siden dengang.. 

Ta deg en knekkebrødkur i ny og ne så får du fart på vektnedgangen. Det er ikke sikkert du må ned til normal bmifor å få det dekket ettersom du er så plaget. 

Alternativt er åsende bilde av sårene til en klinikk og spørre om det er muligheter for reduksjon på medisinsk grunnlag. Bilder er alltid lurt å ha!

Lykke til! 

• Liker 1
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ta deg en knekkebrødkur i ny og ne så får du fart på vektnedgangen. Det er ikke sikkert du må ned til normal bmifor å få det dekket ettersom du er så plaget. 

Alternativt er åsende bilde av sårene til en klinikk og spørre om det er muligheter for reduksjon på medisinsk grunnlag. Bilder er alltid lurt å ha!

Lykke til! 

Tusen hjertelig takk, skal begynne å ta bilder fra og med i morgen 😃👍👍👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...