AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #1 Skrevet 12. januar 2021 Åpnet en tråd om det i singelgruppa men tror den blir låst. Det jeg lurer på er: Kan dere som er i forhold nå med hånden på hjertet si at dere har valgt riktig partner? Vet at jeg stiller et dumt spm, fordi ingen forhold har noe garanti. Jeg er 30 og har aldri vært i langvarige forhold da jeg har oppdaget red flag hos de mennene jeg har datet eller vært i små forhold med. Vært i forhold 3 ganger til sammen, der jeg har dumpet to stk og en som dumpet meg. Vil si at jeg var forelsket i disse mennene men følte aldri at det var riktige menn, men jeg gjorde mitt beste, også har jeg datet enkelte i noen måneder og vi har funnet ut at vi ikke passer sammen. Det tar tid for meg å date på nytt når jeg avslutter forhold eller dating med en. Det er forklaringen for hvorfor jeg som 30 år gammel kvinne med alt på stell ikke har funnet meg en partner enda. Jeg har vanskeligheter med å date menn som har lange forhold bak seg. Jeg får kalde føtter og har lite tro på at han noen gang vil elske meg selvom jeg er betatt og liker han godt. Jeg føler at han har opplevd alt det romantiske og kjærlige med eksdama, og at jeg ble kjent med han for sent, føler meg ikke som nr.1 i det hele tatt. Det har blitt en preferanse for meg. Med den tankegang blir jeg evig singel. Jeg lider av disney kjærlighets filmer, det har gjort at jeg ikke date mer. For meg blir det svært overflatisk og uekte kjærlighet. Jeg har ingen ekser jeg savner eller har noe kontakt med. Siden forholdene min har vært korte så har jeg heller ikke opplevd noe romantisk med eksene min som gjør at jeg tenker på de av og til. Et forhold som har vart i 8/10 år må være fullt av fine og gode minner. Hvordan kan man bare legge det fra seg og bli forelsket helt på nytt? De tankene for meg til å gi opp kjærligheten helt, noe jeg egentlig har gjort innerst inne for 2 år siden. Jeg trives godt som singel og er ikke lenger på utkikk. Eneste som er kjipt i perioder er at jeg trenger mannlig nærhet, men det er også uaktuelt for meg å ha tilfeldig sex eller ff. Anonymkode: 1f14a...cfb
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #2 Skrevet 12. januar 2021 Jeg forelsket meg i en mann for 2 år siden. Før det hadde jeg et 15 år langt forhold bak meg og 2 barn. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har lagt alle romantiske og seksuelle følelser for eksen min 100% bak meg. Vi samarbeider om ungene og ingen av oss kunne noensinne ønske å bli sammen igjen. Jeg elsker "han nye" ufattelig mye, og ser for meg å bli gammel med han. Anonymkode: 68254...3a5 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #3 Skrevet 12. januar 2021 Ja, jeg ble dypt og hodestups forelsket i en ny mann etter mange år i forhold med en mann jeg elsket. Og akkurat da det gikk bra med han brydde jeg meg fremdeles om eksen, men følte ingen kjærestefølelser. Da det gikk til helvete med den nye forelskelsen falt jeg tilbake på eksen igjen og merket at jeg fremdeles elsket han, men ville ikke bli sammen med han igjen siden jeg vet vi ikke fungerte som par. Tenker generelt at du er rimelig trygg om du velger en mann som har vært singel i over 1 år og som hadde mulighet til å bli sammen eksen igjen men takket nei Anonymkode: e5bc1...a93 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #4 Skrevet 12. januar 2021 Selvfølgelig er det mulig. Og i ung alder, vanlig. Den jeg falt for i midten av tyveårene var ikke rett for meg. Det var en forelskelse foret av veldig mange andre, tilfeldige ting. Og det var ikke rett for meg. Det tror jeg gjelder veldig mange. Man endrer seg mye i tyveårene. Anonymkode: f40ed...8f5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #5 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg forelsket meg i en mann for 2 år siden. Før det hadde jeg et 15 år langt forhold bak meg og 2 barn. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har lagt alle romantiske og seksuelle følelser for eksen min 100% bak meg. Vi samarbeider om ungene og ingen av oss kunne noensinne ønske å bli sammen igjen. Jeg elsker "han nye" ufattelig mye, og ser for meg å bli gammel med han. Anonymkode: 68254...3a5 But how????? Du har til og med barn med eksen. Hva med de øyeblikkene dere fikk barn sammen? Graviditeten? Alle de følelsene? Vet jo at følelser går bort. Har selv vært forelsket og kan ikke tenke meg noen gang å bli sammen med noen av de igjen, forskjellen er at jeg ikke fikk opplevd noe særlig med de. Forholdene min har ikke vart mer enn ett år. Anonymkode: 1f14a...cfb 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #6 Skrevet 12. januar 2021 Har 2 lange forhold bak meg og ofrer de knapt en tanke. De er jeg ferdige med, ellers hadde jeg jo fortsatt vært sammen med en av dem Har pr i dag levd med mannen min i 15 år Selvsagt har jeg opplevd ting med mine ekser som har gitt meg gode øyeblikk, minner for livet osv og de tar jeg med meg videre i livet, men eksene i seg selv er jeg helt ferdig med. Anonymkode: 1869f...dc8
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #7 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, jeg ble dypt og hodestups forelsket i en ny mann etter mange år i forhold med en mann jeg elsket. Og akkurat da det gikk bra med han brydde jeg meg fremdeles om eksen, men følte ingen kjærestefølelser. Da det gikk til helvete med den nye forelskelsen falt jeg tilbake på eksen igjen og merket at jeg fremdeles elsket han, men ville ikke bli sammen med han igjen siden jeg vet vi ikke fungerte som par. Tenker generelt at du er rimelig trygg om du velger en mann som har vært singel i over 1 år og som hadde mulighet til å bli sammen eksen igjen men takket nei Anonymkode: e5bc1...a93 Nettopp. Og sånne ting kan jeg ikke leve med. At han tenker på eksen og savner henne, men kan ikke bli sammen med henne igjen. tror ikke jeg er skapt for forhold. Skjønner ikke hvordan folk klarer å stole på partneren sin😩. Jeg er dømt til å bli evig singel. Anonymkode: 1f14a...cfb
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #8 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nettopp. Og sånne ting kan jeg ikke leve med. At han tenker på eksen og savner henne, men kan ikke bli sammen med henne igjen. tror ikke jeg er skapt for forhold. Skjønner ikke hvordan folk klarer å stole på partneren sin😩. Jeg er dømt til å bli evig singel. Anonymkode: 1f14a...cfb Det er nok fordi du aldri har opplevd det selv, at du ikke stole på at andre har slike følelser. Har du ikke hatt noen langvarige forhold som har gått fra 100 til 0, så ser du ikke at det er mulig hos andre. Du har ikke annet valg enn å prøve å stole på noen. Og det er bedre før enn senere, så ikke kostnadene blir for høye. Anonymkode: f40ed...8f5 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #9 Skrevet 12. januar 2021 Jeg går nå ut av veldig langt forhold, og det er ingen kjærlige følelser igjen og jeg tror ikke de kommer, heller. Jeg vet ikke om de noen gang har vært der. Jeg er helt hundre prosent ferdig. Anonymkode: 31251...a99
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #10 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er nok fordi du aldri har opplevd det selv, at du ikke stole på at andre har slike følelser. Har du ikke hatt noen langvarige forhold som har gått fra 100 til 0, så ser du ikke at det er mulig hos andre. Du har ikke annet valg enn å prøve å stole på noen. Og det er bedre før enn senere, så ikke kostnadene blir for høye. Anonymkode: f40ed...8f5 Jeg ser jo at mange forhold tar slutt etter mange år, det er fortsatt vanskelig for meg å akseptere at han har opplevd mye med en annen dame, det forholdet de har hatt har jo ikke vært jævlig hele veien. Man er jo sammen med noen fordi man elsker den personen. Det er så turn off for meg å date menn som har ‘bagasje’. På kjærlighets fronten har jeg ikke like mye bagasje som de fleste, føler jeg da. Dater ikke menn som nylig har blitt singel, har barn eller har vært i lange forhold. Nå er jeg i en alder der alle har vært i lange forhold, så jeg er ganske fucked. Anonymkode: 1f14a...cfb
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #11 Skrevet 12. januar 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Nettopp. Og sånne ting kan jeg ikke leve med. At han tenker på eksen og savner henne, men kan ikke bli sammen med henne igjen. tror ikke jeg er skapt for forhold. Skjønner ikke hvordan folk klarer å stole på partneren sin😩. Jeg er dømt til å bli evig singel. Anonymkode: 1f14a...cfb Jeg skrev jo at jeg ikke ville bli sammen med han igjen, det var mitt valg! Ergo ville jeg fremdeles møtt en ny fremfor å bli sammen med han igjen. Vet trust issues er vanskelig, men stol på meg, om jeg treffer en ny er det han og bare han jeg skal være sammen med. Fullt mulig å elske mer enn èn person. Anonymkode: e5bc1...a93 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #12 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skrev jo at jeg ikke ville bli sammen med han igjen, det var mitt valg! Ergo ville jeg fremdeles møtt en ny fremfor å bli sammen med han igjen. Vet trust issues er vanskelig, men stol på meg, om jeg treffer en ny er det han og bare han jeg skal være sammen med. Fullt mulig å elske mer enn èn person. Anonymkode: e5bc1...a93 Jo, jeg skjønte det. Men jeg hadde blitt såret om mannen min av og til savnet eksen og får et lite hjertesorg, spiller ikke noe rolle om han vil bli sammen med henne igjen eller ikke. hahaha søren, jeg er så fortapt. Skulle ønske jeg kunne hoppe fra det ene forholdet til det andre som de fleste. Romantisk kjærlighet med en mann for meg er nærmest umulig. Har aldri truffet en som fått meg til å stole 100% på han. Tror ikke den mannen fins 😢 Anonymkode: 1f14a...cfb
utakulanini Skrevet 12. januar 2021 #13 Skrevet 12. januar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ser jo at mange forhold tar slutt etter mange år, det er fortsatt vanskelig for meg å akseptere at han har opplevd mye med en annen dame, det forholdet de har hatt har jo ikke vært jævlig hele veien. Man er jo sammen med noen fordi man elsker den personen. Det er så turn off for meg å date menn som har ‘bagasje’. På kjærlighets fronten har jeg ikke like mye bagasje som de fleste, føler jeg da. Dater ikke menn som nylig har blitt singel, har barn eller har vært i lange forhold. Nå er jeg i en alder der alle har vært i lange forhold, så jeg er ganske fucked. Anonymkode: 1f14a...cfb Ser du selv at det er ekstremt irrasjonelt, disse tankene du har? Selv har jeg hatt tre seriøse forhold, hvorav ett av dem var 5 år, de andre 3 år. En av dem sørget jeg over i omtrent 3 mnd. Den andre var jeg nokså ferdig med allerede da bruddet var en realitet og den siste hadde jeg kjærlighetssorg for i 4(!) år, selv om det var jeg som dro. Jeg ventet ett år med å begynne å date etter bruddet, men jeg oppdaget etterhvert at det ikke er nok med bare tid - jeg måtte faktisk ta tak og jobbe med sorgen, ikke bare vente på at den skulle gå over. Først da jeg forstod dette, altså fire år etter at det ble slutt, begynte jeg å komme over han. For din del tror derfor at du må vurdere å vike litt på kravene dine, for ikke å unngå å forbli evig singel, men du kan forsøke å peile deg inn på menn som har tatt tak i tidligere brudd. Sørg for at de har reflektert over tidligere forhold og hva som gikk galt. Og du må bare akseptere at det vil stort sett alltid være fine minner der, i tillegg til de vonde, og det er en del av livet. Gode minner man har delt med en tidligere psrtner, utelukker ikke at man kan skape nye, like fine minner med nåværende partner! 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #14 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): But how????? Du har til og med barn med eksen. Hva med de øyeblikkene dere fikk barn sammen? Graviditeten? Alle de følelsene? Vet jo at følelser går bort. Har selv vært forelsket og kan ikke tenke meg noen gang å bli sammen med noen av de igjen, forskjellen er at jeg ikke fikk opplevd noe særlig med de. Forholdene min har ikke vart mer enn ett år. Anonymkode: 1f14a...cfb Men hvordan tror du egentlig langvarige forhold foregår? At det er lykke konstant frem til helvete? Ikke alle er lykkelige i alle øyeblikk. Det vil du også lære. Anonymkode: 89671...808 7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #15 Skrevet 12. januar 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jo, jeg skjønte det. Men jeg hadde blitt såret om mannen min av og til savnet eksen og får et lite hjertesorg, spiller ikke noe rolle om han vil bli sammen med henne igjen eller ikke. hahaha søren, jeg er så fortapt. Skulle ønske jeg kunne hoppe fra det ene forholdet til det andre som de fleste. Romantisk kjærlighet med en mann for meg er nærmest umulig. Har aldri truffet en som fått meg til å stole 100% på han. Tror ikke den mannen fins 😢 Anonymkode: 1f14a...cfb Høres ut som en veldig feil innstilling å ha, spør du meg. Tillit er noe man må gi dersom man går inn i et forhold, det er ikke noe man kan kreve at den andre skal skape - med mindre tilliten allerede er blitt brutt og eventuelt må bygges opp igjen. Anonymkode: 34094...68d 5
Trolltunge Skrevet 12. januar 2021 #16 Skrevet 12. januar 2021 Du spør egentlig om mye forskjellig her. Ja man kan forelske seg igjen selv om man har hatt langt/lange forhold. Ja jeg er sikker på at jeg har rett partner. Selv om det skulle gå galt mellom oss en gang i fremtiden ville jeg ikke vært foruten dette forholdet. Jeg har to lengre forhold bak meg og han et ekteskap bak seg. Han var svært ung da de giftet seg, og jeg føler at jeg er et mer veloverveid og modent valg. Jeg er dessuten glad for at han lærte mye av ekteskapet han har bak seg og hvordan det forholdet gikk galt. Jeg er sikker på at han elsker meg. Det ble ikke brukt opp på forrige kone nei. Det var deres kjærlighet som ble brukt opp, og det har han altså lært mye av. Som jeg har lært mye om hva som gikk galt i mine tidligere forhold. Så har vi selvfølgelig også lært av våre egne utfordringer opp gjennom årene. For slikt blir det alltid. Disney og romantiske filmer slutter når alt er på topp vet du, når de fikk hverandre, mens et ekte samliv må gjennom mye etter der. Vi får gjerne litt film/Disney vi også, men stort sett kun i starten, når begge er forelsket og alt er rosenrødt. Så kommer hverdagene og utfordringer... men det tar ikke Disney eller romantiske filmer med. 😉 3
Trolltunge Skrevet 12. januar 2021 #17 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jo, jeg skjønte det. Men jeg hadde blitt såret om mannen min av og til savnet eksen og får et lite hjertesorg, spiller ikke noe rolle om han vil bli sammen med henne igjen eller ikke. hahaha søren, jeg er så fortapt. Skulle ønske jeg kunne hoppe fra det ene forholdet til det andre som de fleste. Romantisk kjærlighet med en mann for meg er nærmest umulig. Har aldri truffet en som fått meg til å stole 100% på han. Tror ikke den mannen fins 😢 Anonymkode: 1f14a...cfb 100% er et særdeles høyt krav. Jeg stoler ikke 100% på meg selv engang. 😄 5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #18 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg ser jo at mange forhold tar slutt etter mange år, det er fortsatt vanskelig for meg å akseptere at han har opplevd mye med en annen dame, det forholdet de har hatt har jo ikke vært jævlig hele veien. Man er jo sammen med noen fordi man elsker den personen. Det er så turn off for meg å date menn som har ‘bagasje’. På kjærlighets fronten har jeg ikke like mye bagasje som de fleste, føler jeg da. Dater ikke menn som nylig har blitt singel, har barn eller har vært i lange forhold. Nå er jeg i en alder der alle har vært i lange forhold, så jeg er ganske fucked. Anonymkode: 1f14a...cfb Tja. Jeg er (var) i samme situasjon som deg - lite forholdserfaring og traff en skilt mann som hadde vært med samme kvinne i 15 år. Jeg har ikke hatt langvarige forhold, men har jo datet, og har i høyeste grad vært forelsket. De mennene kan fremstå "truende" for mannen min og, ikke pga. lengden vi var sammen, men i kraft av å være attraktive, eller ha noe han ikke har. Og på en annen side - jo lengre ett forhold har vært, jo større er sjansen for at man er gått rimelig lei av hverandre. I tillegg til de hyggelige tingene, har man også hatt kjedsomheten, småirritasjonene, den daglige gnagingen og sexløsheten. Man er jo langt mer "ferdig" med hverandre etter et langt forhold enn etter seks måneders dating. Så jeg tenker dette kommer helt an på hvordan du velger å se det. Anonymkode: f40ed...8f5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #19 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvordan tror du egentlig langvarige forhold foregår? At det er lykke konstant frem til helvete? Ikke alle er lykkelige i alle øyeblikk. Det vil du også lære. Anonymkode: 89671...808 Vet ikke, har jo aldri vært i et... Siden det har vart i så mange år så kan det ikke ha vært helvete i årevis? Jeg går ut av noe som er dårlig for meg. Det er klart jeg kjemper for forholdet, men gjør det slutt når tilliten ikke er der. Hvis jeg føler på at ord og handling ikke samsvarer så dumper jeg. Jeg investerer mye når jeg er i et forhold, blir jeg ikke satt pris på så er det Hade bra for min del. Som singel så er man heller ikke lykkelig hele tiden. Det vet jeg at jeg ikke kan kreve i et forhold heller. Anonymkode: 1f14a...cfb
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #20 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Høres ut som en veldig feil innstilling å ha, spør du meg. Tillit er noe man må gi dersom man går inn i et forhold, det er ikke noe man kan kreve at den andre skal skape - med mindre tilliten allerede er blitt brutt og eventuelt må bygges opp igjen. Anonymkode: 34094...68d Ja, tenkte mer på de jeg har datet i over lengre periode. De har aldri visst seg å være trofaste. Jeg innrømmer å ha trust issues til menn, gir ikke meg selv til hvem som helst. Anonymkode: 1f14a...cfb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå