AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #1 Skrevet 12. januar 2021 Jeg har fått en kul i hodet, sier barnet på 3 år. Jeg kjenner kulen,men barnet husker ikke åssen det skjedde/hvordan han slo seg. Sier «au» når jeg tar på den,men virker ikke det er veeeldig vondt-får inntrykk av at han sier det litt på lat. Sett på kulen med lys,er ikke noe rødt i området. Blir ikke kuler røde etter slag/fall? Blir jo redd det er en nyoppstått kul-ikke fra skade-siden det ikke er rødt der😱 Håper noen kan berolige en smått hypokonder mor😅 Anonymkode: d6d2d...6ce
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #2 Skrevet 12. januar 2021 Dette går fint:) Har han fått den som skade så vil den forsvinne av seg selv på noen dager. Fortsetter den å være der etter en uke så kan du vurdere å bestille legetime. Unger slår seg hele tiden. Dessverre😅 Dette hørtes fredelig ut. Klem fra trebarnsmor (som også er hypokonder.) Kuler kommer i mange forskjellige former og farger er min erfaring😜☺️. Rådet over gjelder så lenge allmenntilstanden er god, han ikke er kvalm eller rar eller svimmel. Anonymkode: 0364e...cc8 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #3 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette går fint:) Har han fått den som skade så vil den forsvinne av seg selv på noen dager. Fortsetter den å være der etter en uke så kan du vurdere å bestille legetime. Unger slår seg hele tiden. Dessverre😅 Dette hørtes fredelig ut. Klem fra trebarnsmor (som også er hypokonder.) Kuler kommer i mange forskjellige former og farger er min erfaring😜☺️. Rådet over gjelder så lenge allmenntilstanden er god, han ikke er kvalm eller rar eller svimmel. Anonymkode: 0364e...cc8 Tusen takk for beroligende svar😊🤩 Anonymkode: d6d2d...6ce 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #4 Skrevet 12. januar 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk for beroligende svar😊🤩 Anonymkode: d6d2d...6ce Bare hyggelig. ☺️ men husk at dette er et forum. Jeg er ikke lege, bare mamma. Er du bekymret så må du alltid ringe en lege altså❤️ Anonymkode: 0364e...cc8
mjauritz Skrevet 12. januar 2021 #5 Skrevet 12. januar 2021 Hos oss har 4 åringen ofte blåmerker, skraper og kuler hverken hun eller jeg kan forklare... Eller, hun løper jo rundt overalt, krasjer litt i ting og faller ned fra greier. Hun slår seg, men så går det bra. Noen ganger er leken så gøy at hun ikke husker hvordan det skjedde engang! Men som sagt, blir du urolig så ring lege, eller eventuelt ring å hør med legevakten! De er gode på å gi råd over telefonen om slike ting Når datteren min slo seg i hodet ringte jeg dit for å spørre hva jeg skulle gjøre og hva jeg måtte se etter, og fikk gode, trygge og beroligende svar 😄
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #6 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare hyggelig. ☺️ men husk at dette er et forum. Jeg er ikke lege, bare mamma. Er du bekymret så må du alltid ringe en lege altså❤️ Anonymkode: 0364e...cc8 Han var i vanlig form så ikke bekymra ifht det😊Mer ifht hva slags kul,siden jeg fikk dor meg at kuler bør være røde(når man har slått seg) og hans var ikke det. Så ble redd det var en kul som ikke stammet fra skade😅 Men antageligvis så har han slått seg og fått kul-selvom den ikke var rød. Følger litt med og kontakter lege om den ikke er borte om en uke-for sikkerhets skyld. Tusen takk for at du har tatt deg tid til å svare meg❤️ Anonymkode: d6d2d...6ce
Ulrikke Skrevet 12. januar 2021 #7 Skrevet 12. januar 2021 Jobber i barnehage, med 3- og 4-åringer. De dunker hodet i bordet eller en stol, skaller i garderoben når de skal hente noe, sklir og dunker borti noe, kræsjer med kompisen når de griper etter samme leke Kuler blir ikke alltid røde, forøvrig! Dette går nok veldig fint! Ungene aner som regel ikke hva som har skjedd når de har blåmerker og kuler. Er det snakk om blod, derimot.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå