AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #1 Skrevet 12. januar 2021 Har bestilt en pakke fra nettbutikk som blir levert på posten. Der står det mitt navn og så c/o-adresse. Det jeg lurer på er om det er sannsynlig at personen som står som c/o-adresse kan hente pakken uten å ha med fullmakt OG gyldig legitimasjon fra meg? Ser jo på posten sine sider at det må det.. Men praktiseres dette? Burde selvfølgelig bestilt i den personens navn i stedet, men er usikker på om det går an og jeg glemte uansett å sjekke det... Anonymkode: 0b066...52d
LilleMumi Skrevet 12. januar 2021 #2 Skrevet 12. januar 2021 stor sannsynlighet du kan hente uten fullmakt. Bare vedkommende har med eget id kort på elkjøppakker eks 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #3 Skrevet 12. januar 2021 Dersom du har fått en SMS med «hentekode», så kan du fint bare ta screenshot av denne og sende den til den som skal hente pakken. Jeg henter pakker for både mannen min og moren min på posten nærmest ukentlig, og det eneste de gjør på posten er at de ber om hentekoden, jeg leser den opp muntlig, og så spør de om jeg kan si navnet på mottakeren som er oppført på pakken. Det kan jeg så klart, og da får jeg med pakken. Har aldri blitt avkrevd hverken fullmakt eller ID. Anonymkode: e6a7b...4a0 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #4 Skrevet 12. januar 2021 Her har posten strammet inn. Når jeg skulle hente pakke for mannen min sist måtte han sende meg et bilde av legitimasjonen sin på mobilen som jeg viste frem. Anonymkode: 18391...c05
LilleMumi Skrevet 12. januar 2021 #5 Skrevet 12. januar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Her har posten strammet inn. Når jeg skulle hente pakke for mannen min sist måtte han sende meg et bilde av legitimasjonen sin på mobilen som jeg viste frem. Anonymkode: 18391...c05 Tipper de har hatt en del svindel i akuratt den posten da og evt folk som stjeler hentelapper.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #6 Skrevet 12. januar 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Dersom du har fått en SMS med «hentekode», så kan du fint bare ta screenshot av denne og sende den til den som skal hente pakken. Jeg henter pakker for både mannen min og moren min på posten nærmest ukentlig, og det eneste de gjør på posten er at de ber om hentekoden, jeg leser den opp muntlig, og så spør de om jeg kan si navnet på mottakeren som er oppført på pakken. Det kan jeg så klart, og da får jeg med pakken. Har aldri blitt avkrevd hverken fullmakt eller ID. Anonymkode: e6a7b...4a0 Samme her. Aldri blitt spurt om id på posten. Måtte ha id og fullmakt på postnord før korona, men nå ber de også bare om hentekode og navn. Anonymkode: c541a...70a 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #7 Skrevet 12. januar 2021 Her spør de aldri om fullmakt eller id (med unntak av der det kreves så klart). Bor på et lite sted. Har til og med opplevd at de har sendt pakker hjem med samboeren min når han har vært innom for å handle, uten at han har visst at jeg hadde pakker der 😂 de er litt mer tilbakeholdne mot jul da i tilfelle det er julegaver 😂 Anonymkode: afb02...a44 1
Stoltskeiv Skrevet 12. januar 2021 #8 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Her har posten strammet inn. Når jeg skulle hente pakke for mannen min sist måtte han sende meg et bilde av legitimasjonen sin på mobilen som jeg viste frem. Anonymkode: 18391...c05 Sikkert der du bor. Bestefar hentet pakke for meg i går uten noe problem
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #9 Skrevet 12. januar 2021 Jeg var senest i dag å hentet for mannen min. Spurte om det gikk an og hun måtte bare sjekke om det var rekommandert eller ikke. Måtte ikke vise leg eller noe, men mannen min hadde videresendt sms med info og kode. Anonymkode: 65385...126
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #10 Skrevet 12. januar 2021 Så lenge det ikke er rekommandert kan andre hente den for deg uten fullmakt og legitimasjon. Har jobbet på posten. Jeg sender ofte mannen på posten når han handler mat, og så lenge han har hentekoden og oppgir navnet mitt er det aldri et problem. Så ja, personen du bor i samme hus med kan få tak i den. Anonymkode: d2d43...432
LilleMumi Skrevet 12. januar 2021 #11 Skrevet 12. januar 2021 (endret) 56 minutter siden, AnonymBruker said: Så lenge det ikke er rekommandert kan andre hente den for deg uten fullmakt og legitimasjon. Har jobbet på posten. Jeg sender ofte mannen på posten når han handler mat, og så lenge han har hentekoden og oppgir navnet mitt er det aldri et problem. Så ja, personen du bor i samme hus med kan få tak i den. Anonymkode: d2d43...432 Rekomandert Telia Telenor Apoteket PUM Kan ikke hentes av andre Endret 12. januar 2021 av LilleMumi
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #12 Skrevet 12. januar 2021 LilleMumi skrev (14 minutter siden): Rekomandert Telia Telenor Apoteket PUM Kan ikke hentes av andre Jo det kan, men det må følge med fullmakt OG legitimasjon. Anonymkode: afb02...a44
LilleMumi Skrevet 12. januar 2021 #13 Skrevet 12. januar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jo det kan, men det må følge med fullmakt OG legitimasjon. Anonymkode: afb02...a44 Nei. De fleste pakkene fra telia og telenor står det ""kan kun hentes av Ola Normann"
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #14 Skrevet 12. januar 2021 Takk for svar alle. Var egentlig det med legitimasjonen jeg lurte mest på. For jeg er ikke der. Men funker med legitimasjonen på bilde på mobilen altså? Men nå har det ordner seg på en annen måte da. Anonymkode: 0b066...52d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå